בישראל קיימת ‏מערכת גביית חובות אחת בלבד, שהיא ממונה על ידי משרד המשפטים הנקראת ״רשות האכיפה והגבייה״, המורכבת משתי יחידות שונות בעלות אופי דומה אך ישנה מטרה אחת משותפת שהיא: גביית חובות. בכתבה זו נעמוד על ההבדלים בין המרכז לגביית קנסות לבין מערכת הוצאה לפועל, הישארו איתנו!

מרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות

‏החובות אשר מנוהלים במרכז לגביית קנסות הם בעלי אופי ציבורי ולא פרטי בניגוד לחובות המנוהלים בהוצאה לפועל. במרכז לגביית קנסות, החובות נגבים לטובת אוצר המדינה. התיקים שמועברים למרכז לגביית קנסות הם: דוחות משטרה, אגרות והוצאות, קנסות בתי משפט וכדומה.

אדם שבוחר לא לשלם את החובות הללו במועד, צריך לקחת בחשבון שאחרי תקופה מסוימת שבה ניתן לשלם את החוב המקורי, תתווסף לחוב ריבית פיגורים גבוהה מהחוב המקורי. זאת ועוד, לאחר תקופה המוגדרת בחוק, יתקיימו הליכי גבייה כמו עיקולים, הגבלות ועוד. למעשה, השירות שניתן במרכז לגביית קנסות מיועד לחייבים ואין בה זוכים. אמנם יש תיקים מיוחדים במרכז לגביית קנסות הקשורים לנפגעי עבירה פלילית אך זה כבר נושא לכתבה אחרת.

הוצאה לפועל

בניגוד למרכז לגביית קנסות, החובות המנוהלים בלשכות הוצאה לפועל הם בעלי אופי פרטי. השירות שניתן בהוצאה לפועל הוא גם לחייבים וגם לזוכים. זוכה רשאי לפתוח בהוצאה לפועל תיקים כמו: פסקי דין כספים, חיובים שונים, שטרות, שיקים שחזרו, מזונות, משכונים ומשכנתאות ועוד.

כאשר חייב קיבל הודעה שנפתח כנגדו תיק בהוצאה לפועל קיימת בפניו האפשרות להסדיר את החוב.  הסדרת החוב עשויה להתבצע בדרכים שונות, וזאת על מנת לסגור את התיק – גם במקרים שהחייב טוען כי החוב נפרע או מתנגד אליו.

כמובן שמומלץ מאוד להימנע מכל חוב באשר הוא. חובות במרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות  ובמערכת הוצאה לפועל עלולים להותיר כתם שלילי על החייבים. במידה ובעתיד החייבים ירצו לקנות נכס או לקחת משכנתא או הלוואה אחרת, הם עלולים להיתקל במבוי סתום אל מול הרשויות. על כן, חשוב לציין שכדאי להימנע מצבירת חובות במרכז לגביית קנסות.

כמו כן, במידה ונתקלתם בסיטואציה של חוב פתוח בין אם מדובר בחוב להוצאה לפועל או למרכז לגביית קנסות, עם רצון טוב ודבקות במטרה - תמיד תוכלו להגיע להסדרת החוב.

משרד עו"ד ויקטוריה אחמדייב: מרכז לגביית קנסות, הוצאה לפועל וחדלות פירעון

במשרדנו אנו מטפלים יום ביומו בחייבים. אנו רואים עד כמה הליכי גביית קנסות והוצאה לפועל עלולים להדיר שינה מעיניהם של החייבים, גורמים למתח, סטרס וחוסר שקט. אין דבר כזה שלחייב "לא איכפת מהחובות של עצמו" – מכיוון שכל אדם שנוקטים כנגדו בהליכי גביית חובות הופך למוטרד וחסר שקט. כל אדם שואף לחיות בשלווה וברוגע, ולהימנע מהיום שבו גובה מהוצאה לפועל או גביית קנסות ידפקו בדלת ביתו, ויטילו עליו עיקול בעקבות החובות.

 

משרדנו בראשות עו"ד ויקטוריה אחמדייב מכיר על בוריו את מערכות הוצאה לפועל ומרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות, ויש ביכולתנו להעיד שלכל בעיה – יש פתרון - גם אם נדמה שכבר פספסתם את הרכבת.

לכל הסתבכות כלכלית יש דרך שתוכל להוביל אתכם אל החופש. צרו עימנו קשר ונשמח למצוא עבורכם את הדרך אל החופש 053-72-55555, אתם לא לבד – אנחנו כאן בשבילכם!

 

ויקטוריה אחמדייב, עורכת דין

לפרטים נוספים וייעוץ צרו קשר 

שם מלא
דואל אלקטרוני
טלפון
הערות