הזדמנות נדירה להפוך את אשדוד לעיר תעסוקה אטרקטיבית
04.08.15 / 22:36
הסיוט של הרכבת הקלה בתל אביב היא ההזדמנות של אשדוד להציג אלטרנטיבה לחברות לבוא ולהקים את משרדיהם ועסקיהם בעיר.
היום מתחילה העבודה על הרכבת הקלה בת"א והיא הולכת להפוך סיוט של ממש לחצי מדינה המקבלת שירות מתל אביב ועובדת בתל אביב.
בסך הכל ייחפרו וייבנו עשר תחנות תת־קרקעיות, מדרך אם המושבות בפתח תקווה ועד רחוב הרצל בתל אביב. הקמת תחנות תת-קרקעיות בלב מטרופולין שוקק ועמוס גם כך צפויה להכביד מאוד על התנועה. לצורך העבודות ייחסמו צירים ראשיים וצמתים מרכזיים, ישונו הסדרי תנועה וקווי אוטובוס יוסטו ממסלולם. הנהגים בגוש דן יחוו את הפקקים הרבה לפני שיראו את הרכבת הקלה בפעולה.
הפקקים העצומים צפויים להיות מאשדוד ועד נתניה והממסד קורא לבאים לתל אביב להתחיל לצאת מהבית בכבר בחמש בבוקר.
הסיוט הזה אמור להמשך כ6 שנים (לפי חישוב ישראלי, משמע הרבה יותר) של סבל ואי נוחות בתנועה בתוך תל אביב, ממנה ואליה...
אז למה שהעיר אשדוד לא תנצל את ההזדמנות הנדירה כדי להציע אזורי תעסוקה אטרקטיביים ללא פקקים, עם ארנונה במחיר סמלי ועובדים זמינים ומוכשרים מאשדוד, ראשל"צ בצפון ועד באר שבע בדרום?
זה הזמן שפרנסי העיר יעזבו את הכל ויוציאו לאור תוכניות של אזורי תעסוקה שכבר מתוכננים וזמינים לבניה (סמוך לרכבת). כמו כן כבר ישנם באשדוד אלפי מטרים רבים בנויים פונויים למשרדים (כגון הבניין הענק והשומם מול הסטאר סנטר).
אלו בליווי קמפיין הקורא לחברות - לבוא לאשדוד בתנאים כלכליים מאוד נוחים, עם גישה קלה, חניה בשפע ובלי פקקים.... יכולים לייצר באשדוד אלפי מקומות תעסוקה חדשים ואטרקטיביים.
מדובר בהזדמנות שלא תחזור, בסיטואציה שחובה לנצל. המיאוס מתל אביב הולך להגיע לשיאים ומישהו חייב להציג את האלטרנטיבה.
אני קורא לעיריית אשדוד לערוך מהלך חירום ולהציג במהרה את אשדוד כאלטרנטיבה מצוינת לאזור לכל אזור תל אביב רבתית (פראייר מי שנשאר בתל אביב") שהולכת להיות יותר ויותר מכה לעובדים (בעיקר להורים שצריכים לשים את הילדים בבית הספר/גנים ולאחר מכן לנסוע שעתיים לעבודה) עובדים , שיאלצו לתמרן כלוליינים בין מגוון אמצעי תחבורה בדרכם הארוכה למקום העבודה.
באמצעות מהלך מבריק, שיווק אגרסיבי והתמדה, ניתן למשוך לאשדוד לא מעט חברות גדולות ויפה שעה אחת קודם.
אם אתם בעד... שתפו וקדמו את המיזם!