הידעתם? 58% מהגברים האשדודים בני 25-29 עדיין רווקים, 37% מהנשים האשדודיות בנות 25-29 עדיין רווקות

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('4ac25f31-f7cc-404e-bed6-9d6ddd41ef29','/dyncontent/2024/2/21/19022398-7ad1-43fb-980e-4729804bbbee.gif',17526,'הילה אייטם כתבה ',525,78,true,20608,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('4ac25f31-f7cc-404e-bed6-9d6ddd41ef29','/dyncontent/2024/3/19/08f1124b-66b0-4b70-8f17-5dd7ae679819.gif',17617,'מכבי אסתטיקה אייטם כתבה ',525,78,true,20608,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('4ac25f31-f7cc-404e-bed6-9d6ddd41ef29','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,20608,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

מה קרה לנו בעיר, מדוע יש עלייה באחוז הרווקים? מה כדאי לרווקים לעשות כדי שבחג הפסח הבא הם לא יתבאסו להגיע לשולחן החג לבד * בדיוק בשביל זה אשדוד נט פגש את הראלה ישי, שדכנית דתייה למגזר החילוני (בעיקר) * לטענתה של הראלה , "מאז שיצא הפייסבוק ואתרי ההיכרויות, יותר שדכנים פתחו משרדים, יש יותר ביקוש. הסיבה היא שאנשים נפתחים יותר לרעיון שאת בן או בת הזוג גורם שלישי יכיר בניהם..." * אל עולם השדכנות הראלה נכנסה כשהייתה עוד מרצה באוניברסיטה, רק שבמקום ללמד חשבונאות היא הייתה עסוקה בלשדך בין סטודנטים * היא מודה שלאחד מילדה היא שידכה דרך משרד השידוכים שלה * ומצטערת בעבור האשדודים שמוכנים לצאת רק עם אשדודים.
צילום: דודו גרינשפין

אשדודים יקרים, הכירו את הראלה ישי - השדכנית! היא מצהירה על עצמה שהיא נשואה באושר, יש לה 6 ילדים. בשדכנות היא עוסקת למעלה מ-20ם שנה. הראלה התחילה את הקריירה שלה כמרצה לכלכלה וחשבונאות, אך במהלך השיעורים באוניברסיטה היא מצאה את עצמה עושה שידוכים במהלך השיעור, במקום ללמוד. לטענתה, זה התחיל כתחביב (בתקווה שיהיה לה מקום מובטח בגן עדן...), עם הזמן העיסוק בשידוכים תפס יותר ויותר זמן בחייה. עד שיום אחד בעלה עשה לזה סטופ, והגדיר לה שיש לה שתי אופציות: הראשונה לקחת את עולם השדכנות צעד אחד קדימה ולעשות מזה קריירה או להתעסק עם זה שעה ביום. מסתבר שהראלה בחרה ללכת על כל הקופה, וכיום היא מנכ"לית של 4 סניפים של דו-לב (היכרויות למטרת נישואין), אחד מהם ממוקם באשדוד.הפייסבוק לא פגע בעבודת השדכנים, להיפך אנחנו עובדים היום בקצב מטורף"

בעולם שיש בו פייסבוק, אתרי הכרויות, אפליקציות שונות, אנחנו באמת עדיין זקוקים לשדכנית?   
"אנשים לא מאמינים שיש היום פרנסה לשדכנים ותיקים ודווקא ההיפך הוא הנכון. מאז שיצא הפייסבוק ואתרי ההיכרויות, יותר שדכנים פתחו משרדים, יש יותר ביקוש. סיבה הראשונה היא שאנשים נפתחים יותר לרעיון שאת בן או בת הזוג גורם שלישי יכיר להם, וזה כבר לא משנה אם זאת שדכנית, הפייסבוק או אתר היכרויות. הסיבה משמעותית יותר היא שהאינטרנט יכול להיות מקום נהדר להכיר אנשים ואני בעד, אבל יש לקחת בחשבון שהוא גם עלול להיות מסוכן. יש המון מקרים של התחזויות, למשל: הבחור הקירח שם תמונה שלו מלפני 10 שנים כשהראש שלו היה עוד מלא בשיער, הוא כותב בפרופיל שלו שהוא מנהל בכיר כשלמעשה הוא בתפקיד מאוד זוטר, הוא מציין שהוא אקדמאי כשבעצם כל ההשכלה שלו מסתכמת בקורס קצר של מינהל עסקים בן 4 מפגשים, וזה נחשב מקרה יחסית קל של התחזות. מה עם כל הגברים הנשואים שמספרים שהם גרושים או פרודים, למרות שזה רחוק מהאמת? בקיצור, לא חסרות דוגמאות כאלה. מישהו מוצא חן בעיניך באתר ההיכרויות, אתם קובעים לדייט ופתאום את פוגשת מישהו שלא תואם בכלל לפרופיל שהציג. זה מביך, זה לא נעים, וזה גם בזבוז זמן משווע. וכנ"ל לגבי נשים, שמעתי לא פעם על נשים שעשו פוטושופ על תמונת הפרופיל שלהן, או גרושות עם ילדים שסיפרו שהן רווקות".


מי מבטיח שדבר כזה לא יקרה לי כשאפנה למשרד שידוכים?  
"אצל שדכנים אין דבר כזה. הרי קודם כל, כל מי שנרשם משלם סכום כסף לא מבוטל, כך שהוא חייב להיות רציני. אני אישית פוגשת כל מועמד, עושה אימות נתונים יסודי, ונעזרת בניתוח גרפולוגיה משפטית שעוזר לי לגלות תכונות וקווי אופי כמו אמינות, יושר, רצון לקשר, קמצנות לעומת ל'ארג'יות ואפילו קור או חום מיני. דרך האבחון הזה, אני פוסלת מראש אפשרות של התחזויות, אני מוודא שהמועמד אכן בשל לנישואין ולא סתם מחפש מישהי להעביר איתה כמה חודשים. אנשים מתחילים להבין שאם הם פונים לשדכנית, הם למעשה חוסכים זמן וכאב לב. באמצעות אדם מקצועי שמתווך בין שני הצדדים אחרי שהוא מכיר את שניהם לעומק ויודע שיש להם סיכוי טוב לקשר".

את עדיין שמשתמשות בכרטיסיות הראלה ישי: "האשדודים מעדיפים לצאת רק עם אשדודים..."
"ממש לא. מזמן כבר השתכללנו. הצוות שלי ואני יושבים יחד ועושים התאמות בין המועמדים. אנחנו גם מנחים אותם לפני הדייט ושואלים איך היה אחרי כל פגישה".

אנשים עדיין פונים אליך בעצמם, כדי למצוא אהבה או שזאת האימא המודאגת שפונה אליך? 
"קודם כל, למיטב ידיעתי, אני משרד השידוכים היחידי בארץ שלא מוכן לקבל ילדים ללא ידיעתם. בתחילת הקריירה שלי היה לי מקרה שהסכמתי לרשום ילד ללא ידיעתו, לאחר שהאמא לחצה שאמצא לו בת זוג. דרך המקרה הזה למדתי שזה צריך לבוא, אך רק מהאדם עצמו. מבחינתי, מה שמתחיל בשקרים, סופו להיגמר רע. מה שכן, יש הרבה מקרים בהם מגיעים אליי רווקים ורווקות בעקבות לחץ של ההורים, אך אני מקבלת אותם רק לאחר שאני מוודאת ב-100 אחוז שהם באמת מעוניינים בתהליך".

לדעתך זוגיות יכולה להצליח יותר אם שני בני הזוג הם מאותה עדה?
"אנחנו אמנם בשנת 2013, אבל יש לא מעט אנשים שדרושים עדה מסוימת, לאו דווקא העדה שלהם. לדוגמא, הגיע אליי בחור פולני שביקש מישהי מזרחית, בטענה שהוא אוהב את החום והפלפליות של הנשים המזרחיות, הבישול המזרחי, החאפלות וכדומה. יש גם כאלה שדורשים שאשדך להם מישהו מהעדה שלהם ואז יש יתרונות בגלל העניין התרבותי. ברגע שהרקע התרבותי דומה, זה מונע הרבה חילוקי דעות בנוגע למנהגים וכדומה. אבל אני ממש לא חושבת שיש חוקיות בעניין הזה. לפעמים דווקא הפכים עושים טוב יותר לזוגיות. בקיצור, אין כאן נוסחה מדויקת".

למה לדעתך יצא לשדכנות סטיגמה של אנשים לא מוצלחים שמגיעים לחפש בני זוג?
"בעבר הייתה סטיגמה על שדכניות, שמי שמגיע אליהן הם אנשים לא מוצלחים, אנשים עם בעיה מסוימת. זה ממש, אבל ממש לא נכון. תסתכלו סביבכם, כמה אנשים נורמאלים לחלוטין אתם מכירים שפשוט לא מצאו אהבה עד היום בלי שום סיבה מוצדקת? תאמינו לי, יש הרבה כאלה, והמספר שלהם רק הולך וגדל, כי היום, מה לעשות, מציאת בן זוג היא משימה לא פשוטה בכלל. במיוחד כשמגיעים לגיל בו האפשרויות מצטמצמות באופן טבעי, והשעון הביולוגי מתקתק. היום אנשים בשנות ה-30 המוקדמות לחייהם עסוקים מבוקר ועד ערב בפיתוח הקריירה שלהם. הם משקיעים בעבודה את כל מרצם ולא מפנים מקום אמיתי לא בלב ולא בלוח הזמנים שלהם להכיר בן זוג וכאן נכנסת לתמונה השדכנית. לשמחתי, ניכרת עלייה משמעותית בחילוניים ומסורתיים הפונים למשרדי שידוכים, לרבות אנשים ממעמד סוציו-אקונומי גבוה. כל אדם בכל גיל, בין אם גרוש או רווק ובין אם הוא דתי, מסורתי או חילוני יכול למצוא בן/בת זוג דרך שדכניות. אפילו פתחתי מחלקת ביזנס לאנשי עסקים וקרייריסטים ממעמד סוציו-אקונומי גבוה, והביקוש גבוה".הראלה ישי כבר לא עובדת עם כרטיסיות, ומפעילה 4 סניפים ברחבי הארץ

זה נשמע שאת לא שדכנית, אלא קואצ'רית...
"כן, כמו שיש קואצ'ר לשיפור התקשורת או יועץ עסקי לשיפור המצב בעסק, אני סוג של קואצ'רית למציאת אהבה. יש לי לקוח שהוא כדורגלן מאוד מפורסם, הוא אמר לי: 'אני רואה בך כמו סוג של סוכנת אהבה שלי. כמו שיש לי סוכן לענייני הכדורגל, את הסוכנת שלי למציאת בת זוג'. זה מאוד ריגש אותי".

למה יש היום אחוז גבוה של רווקים/רווקות בני 25+?
"יש כמה בעיות היום שגורמות לגיל הנישואין לעלות מדי שנה. ראשית, אנשים מאוד עסוקים בפיתוח האישי שלהם: קריירה, לימודים, טיולים.,שזה מצוין, כל עוד זה במינון הנכון. הרבה חבר'ה צעירים עסוקים בקריירה שלהם, שהם שוכחים לחשוב על זוגיות, ואז הם מתעוררים בוקר אחד עם ג'וב מהסרטים, כסף ומעמד, אבל לבד. אצל נשים זה עוד יותר חזק כי השעון הביולוגי מתחיל לתקתק, ואז עושים טעויות שנובעות מתוך לחץ של זמן. אם אנשים היו מחפשים זוגיות באותה רמת השקעה ורצינות כמו שהם מחפשים עבודה, הכול היה נראה אחרת. בעיה נוספת היא שיעור הגירושין שהולך ועולה מדי שנה. זה מלחיץ אנשים מלעשות את הצעד ולהתחתן. לפי ראות עיני הבעיה הכי עמוקה היא שאנשים היום מחפשים זוגיות לפי רשימות מכולת. אם פעם גבר היה אומר לי: "חשוב לי שהיא תיראה טוב, שתהיה אישה טובה ושתהיה משכילה", אז היום הדרישות הרבה יותר מפורטות. לא מספיק שהיא תיראה טוב, היא צריכה להיות בדיוק לפי הטעם שלו: בלונדינית או שחרחורת, גבוהה או קטנה, רזה מאוד/קצת מלאה. לא מספיק שהיא תהיה משכילה, אלא חשוב לו גם המקצוע הספציפי שלה, למשל מורה כדי שבחופשות היא תהיה עם הילדים. שלא תתבלבלו, גם נשים כאלה יש וכאן אני אומרת חבל. ברגע שלמישהו יש רשימת מכולת בראש, זה אוטומטית גורם לו לפסול אופציות טובות. אנשים חיים לצערי בפנטזיה של שלמות, זוגיות כמו באגדות, זיקוקים באוויר, אהבה ממבט ראשון ולא תמיד זה ככה. אפילו להיפך. אני יכולה להעיד שרוב הזוגות הנשואים באושר שאני מכירה, דווקא התחילו ממקום שלא ממש התלהבו אחד מהשנייה בהתחלה. אבל עם הזמן הם למדו להכיר אחד את השנייה, ומשם צמחה זוגיות חזקה וטובה. יצא לי לא מעט פעמים להיתקל במקרים של אנשים שהתחתנו דווקא עם הסגנון שהצהירו מראש שבחיים לא יתחתנו איתו".

יש לך סיפור על זוג כזה?
"הגיעה אליי בחורה מאוד משכילה, בעלת תואר שני, ועם תפקיד מאוד בכיר, והיה ממש חשוב לה להכיר גבר משכיל. שידכתי אותה לכמה גברים משכילים, כל אחד יותר 'שפיץ' מהשני ופשוט לא הייתה כימיה, לא היה להם כל כך על מה לדבר, למרות שהם נראו טוב, לא הייתה ביניהם משיכה, זה פשוט לא הלך. אחרי כמה זמן הצעתי לה לפגוש בחור מדהים שנראה מעולה, איש משפחה כזה, טוב לב ונדיב, אחד שאוהב את החיים, הייתה לו עבודה יציבה וקבועה, אבל מה, לא הייתה לו השכלה גבוהה פורמאלית. ציינתי בפנייה שהוא מאוד אינטליגנט, אבל הוא לא למד באוניברסיטה. ברגע שהיא שמעה שהוא אין לו תואר אקדמי, היא אמרה: 'מה פתאום! הראלה  אין מצב איתו- את כבר יודעת מה אני מחפשת'. מאוד הפריע לה הסטאטוס שלו מבחינת השכלה, אחרי לא מעט שכנועים, היא הסכימה לפגוש רק לדייט אחד. ומה אני אגיד לך, תוך פחות מחצי שנה הבחור כרע ברך והיא אמרה כן".

 למה הרווקים החילונים (לרוב) נרתעים משידוכים/מתביישים לומר שהם רשומים אצל שדכנית?
"היום הם פחות נרתעים. יש הרבה יותר פתיחות לנושא. אבל אצל אלה שכן נרתעים, זה נובע מבורות,  הסטיגמה הארכאית על שדכניות. בכנות, אני מבינה שזה לא פשוט לפנות לשדכנית, כי אתם בעצם אומרים בקול רם שאתם זקוקים לעזרה מקצועית, אבל אם תחשבו על זה, אין בכך שום דבר פסול. אם הבושה עוצרת אתכם מלפנות לשדכנית, אתם עושים טעות מרה שתעלה לכם ביוקר. תעברו את מחסום המבוכה, אין שום בושה ברצון למצוא אהבה, כל אחד מאתנו רוצה בדיוק את אותו דבר".אנחנו אמנם בשנת 2013, אבל יש לא מעט אנשים שדרושים עדה מסוימת, לאו דווקא העדה שלהם"

ספרי לי קצת על הרווקים האשדודים, אילו דרישות חוזרות על עצמן?                         "הגברים האשדודים מחפשים יותר נשות בית שנראות טוב ופחות נשות קריירה, יש להם רצון להרבה יותר ילדים מבת"א. חשוב להם מאוד חום ומשפחתיות. אצל הנשים חשוב מאוד גברים משכילים, אנשי משפחה, נוכחים ולארג'ים, מאוד חשוב לאשדודיות שהגבר שלהן לא יעבוד מצאת החמה עד צאת הנשמה".

זה נכון שאשדודים מעדיפים לצאת רק אם אשדודים?
"ממש נכון. לצערי, אני צריכה לעבוד קשה כדי לשנות את הבקשה הזאת, ולשמחתי זה עובד. חשוב להם להיות קרובים להורים ולמשפחה".

מי יותר פונה למשרדך כדי למצוא שידוך גברים או נשים?                                  
"שווה בשווה. טוב נו, אולי קצת יותר גברים כי לרוב יש להם יכולת כלכלית גבוהה יותר לשלם דמי הרשמה למשרד שלי".

מה השידוך הכי מוזר שיצא לך לעשות?
"גרוזינית עם תוניסאי. הבחור התוניסאי לא היה מוכן לשמוע בכלל על להכיר בחורה גרוזינית. הסברתי לו שהם מתאימים אחד לשני כמו כפפה, לפי הקשות שלהם, הניתוח הגרפולוגי וכדומה. בסוף הוא השתכנע והסכים לצאת איתה והם נדלקו אחד על השנייה מהרגע הראשון. הבחור מאוד פחד מהתגובה של ההורים שלו ('מה אתה מביא לנו בחורה גרוזינית'?), ולהפתעתו הרבה המפגש עבר בשלום. לא רק שהמשפחות הסתדרו, הם אפילו ממש התחברו. למרות שבעדה הגרוזינית לא מקובל לערוך חינה, ההורים של הכלה החליטו לערוך טקס תוניסאי מסורתי מיוחד כדי לכבד את הצד של החתן, מרוב שהייתה אחווה בין המשפחות".   

 

 

טיפים: איך גבר יכול לעשות אישה למאושרת...

להקשיב לה ולהיות אמפטי, לפרגן לאשה, לחבק, לאהוב, לא להעיר לה על כמות הבגדים שיש לה בארון, להשקיע מדי פעם בשיחת נפש טובה, להקשיב לה גם כשהיא מתחילה "לקשקש" על ריכולים ממש לא מעניינים מהעבודה, לנסות להבין לליבה כשהיא מתלוננת על משהו שמפריע לה, לחזר אחריה מדי פעם, ולא לחכות ליום נישואין כדי להפתיע אותה עם פרחים

טיפים: איך אישה יכולה לעשות גבר למאושר...

לתת לו ספייס (במינון נכון), לא לצפות ממנו להיות כמו חברה שיש לה סבלנות לדבר איתך על הקולקציה החדשה לקיץ, להבין שמדי פעם בא לו להתנתק ולצפות בכדורגל, לפנק אותו, לטפח את עצמך (קודם כל בשביל עצמך), ולא להסתובב בבית עם פיג'מות קרועות עם כתמי אקונומיקה, לדבר איתו על מה שמפריע לך במקום לעקוץ ולרמוז ולחכות שהוא יבין לבד.

 

 

 

 

 

 

 

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('e9530828-3c54-4690-b5b2-639a734ef617','/dyncontent/2024/4/12/5a942a28-5c63-409d-b765-2db1b8e6f2c5.jpg',17748,'תיירות אייטם כתבה ',525,78,true,20610,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('e9530828-3c54-4690-b5b2-639a734ef617','/dyncontent/2023/2/12/e960374e-11ea-41ca-b46e-f63254187ad1.jpg',15395,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,true,20610,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('e9530828-3c54-4690-b5b2-639a734ef617','/dyncontent/2024/4/18/cb46861c-40a3-4bc9-b354-4e7ed0617ae4.gif',17784,'ביג תדמית אייטם כתבה ',525,78,true,20610,'Image','');},15]]);})
 
$(function(){setImageBanner('91f814b6-06ad-466c-9302-939e90b6b2f4','/dyncontent/2017/6/1/c41baeb6-e29b-4415-b67b-b3940dd9bdf5.gif',1807,'אייטם אירועים 525-60',525,78,false,19242,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה