רועי איטח, מנכ״ל SuperUp: ״אין שום סיבה שאשדוד לא תהיה על מפת ההיי טק הישראלי״

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('d148951e-3e40-41b2-87a5-d94a87f92c7b','/dyncontent/2024/4/1/36c4c515-e187-40ba-a907-b78c74a83078.gif',17682,'תור הזהב אייטם כתבה ',525,78,true,20608,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('d148951e-3e40-41b2-87a5-d94a87f92c7b','/dyncontent/2024/3/19/08f1124b-66b0-4b70-8f17-5dd7ae679819.gif',17617,'מכבי אסתטיקה אייטם כתבה ',525,78,true,20608,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('d148951e-3e40-41b2-87a5-d94a87f92c7b','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,20608,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('d148951e-3e40-41b2-87a5-d94a87f92c7b','/dyncontent/2024/2/21/19022398-7ad1-43fb-980e-4729804bbbee.gif',17526,'הילה אייטם כתבה ',525,78,true,20608,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

בשבוע שעבר הודיעה חברת הסטארט-אפ SuperUp מאשדוד על השלמת סבב גיוס ראשוני גדול של לא פחות מ-15 מיליון דולר. רועי איטח, יליד העיר אשדוד, מייסד ומנכ״ל החברה, בראיון אישי, מספר על הרעיון: 'לקנות מכל מקום בקלות וביעילות', על הדרך הארוכה והמאתגרת, הפטריוטית האשדודית ואפילו הציוניות וגם, על כך שבסופו של דבר, צריך להקשיב להורים.
איטח: "להקים חברת הייטק באשדוד זה חלום שהתגשם"

חברת SuperUp, באמצע - מנכ"ל החברה, רועי איטח | קרדיט: תמי וייס את הסיפור הבא צריך לקרוא כל מי שחולם בגדול ומפחד לעשות את הצעד הראשון: רועי איטח (40), תושב העיר אשדוד, נשוי ליפית ואב לשלושה (נויה, טליה וינאי), סימן השבוע עוד וי בדרך להגשים את החלום הגדול שלו.

חברת הסטארט-אפ שהקים תחת השם SuperUp, הודיעה בשבוע שעבר על השלמת סבב גיוס ראשוני בסך 15 מיליון דולר שהגיע מקרן השקעות פרטית בניו יורק. כתוצאה מכך, תרחיב החברה את פעילותה באירופה, באסיה ובארה״ב, וכן עתידה לגייס עשרות עובדים חדשים בארץ ובעולם שיצטרפו אל 60 עובדי החברה היושבים כיום במרכז הפיתוח באשדוד.

כדי להבין איך הכל התחיל, צריך לחזור אחורה לשנת 2007. סטיב ג׳ובס מציג לעולם בפעם הראשונה את מכשיר האייפון. כבר אז מבין איטח את הפוטנציאל העצום שיש במכשיר שישנה את התעשייה ויהפוך לחלק משמעותי בחיים של כולנו, רק תארו לעצמכם - מחשב אישי בכל כיס. מתוך כך ולאחר חיפושים מתמשכים, זיהה והבין איטח את הצורך של כולנו שרק הולך ומתעצם - לקנות מכל מקום בקלות וביעילות.

רועי איטח | צילום: תמי וייס

באותם ימים הוא עבד כמנהל באמדוקס, ועשה כל בוקר את הדרך הארוכה מאשדוד לרעננה. ״אני זוכר שעמדתי בפקק ביציאה הדרומית של העיר״, הוא מספר. ״הסתכלתי מסביבי וראיתי את כל רכבי חברות הייטק עם כל המוחות הטובים של אשדוד יוצאים לעבוד מחוץ לעיר וחשבתי לעצמי, איך יכול להיות שאין היי-טק באשדוד? כמי שנולד וגדל בעיר, הבטחתי לעצמי שביום שאזכה להקים חברה משלי - אעשה זאת רק באשדוד".

8 שנים אחרי, ב-2015, הקים איטח את SuperUp, סטארט-אפ המפתח פלטפורמת eComMarketing - פלטפורמה מסוג חדש המשלבת קניות ופרסום במובייל. איטח זיהה את הצורך של הצרכנים, הקמעונאים והיצרנים בחוויית קניות טובה יותר ופיתח טכנולוגיה ייחודית המשלבת בינה מלאכותית וביג דאטה בכדי להפוך את חווית הקניות במובייל למהירה, אינטואיטיבית ובעיקר מותאמת לצרכיו האישיים של כל קונה.

רועי, מהיכן הגיע הרעיון?
"זה היה בדיוק כשנולדה ביתי הבכורה. הקניות אצלנו טיפסו מדרגה והתחלנו לקנות און-ליין. בעוד שקניה בחנות הפיזית היא חוויה רב חושית, צבעונית, דינאמית, חברתית, מסקרנת, מערכות הקניות באון-ליין הן לרוב טכנוקרטיות, מייגעות ורחוקות מהחוויה העוצמתית שבחנות הפיזית."

איטח הוסיף: "רציתי ליצור מערכת שתשנה את זה, מערכת שתלמד את הצרכים וההעדפות שלנו, שתמצא עבורנו את המוצרים המתאים ביותר בכל זמן נתון, כך שנוכל לסיים את המשימה מהר יותר בחוויית צריכה טובה יותר.״

אם כך, מה ההבדל בין הפלטפורמה שלכם לבין הפתרונות הקיימים כיום בשוק?
״חווית הקנייה המקוונת, אותה מציעים מרבית הקמעונאים לצרכנים כיום מבוססת על עקרונות Web בני 20 שנה, היא מייגעת, ובעיקר לא מתאימה לדרך בה אנו צורכים כיום. שיטת הקנייה ב-SuperUp היא ייחודית, ופותחה תוך חשיבה מחדש על האופן שבו נכון יותר לצרוך בשימוש במכשיר אנכי, מהיר, מבוסס מיקום שזמין תמיד ובעיקר - אישי."

לדבריו, הפלטפורמה של SuperUp לא דומה לאף פלטפורמה אחרת, פותרת את האתגר הצרכני הגדול - הצורך בניווט בין אלפי מוצרים במובייל באופן יעיל על גבי מסך קטן. "המטרה שלנו לייצר חווית קניות מהנה ומדויקת, תוך כדי שאנו עוזרים לקמעונאים וליצרני המותגים להעניק את הערך הגבוה ביותר לצרכנים, וליהנות מההזדמנות האדירה במדיום המוביל ביותר כיום - המובייל״.

"לקנות מכל מקום בקלות וביעילות" | SuperUp 

יש היי-טק גם מחוץ לתל אביב
החיבור בין החלום של איטח לעיר אשדוד עבר גם באקסלרטור היזמות העירוני  The Hive - תכנית האצה לפיתוח של חברות טכנולוגיות צעירות בחסות עמותת 'גבהים', שהוקם בתמיכת עיריית אשדוד במטרה להעניק סביבה יזמית משותפת עבור עולים חדשים, אזרחים חוזרים ויזמים ישראלים, לשלב בין מגוון רחב של כישרונות ורעיונות וליצור אווירה בינלאומית אמתית.

איטח הצטרף ב-2014 למחזור הראשון של האקסלרטור וזכה במקום הראשון. ״זה היה ממש בדקה ה-90״, הוא מספר. ״אמא שלי שמעה על התוכנית במקרה יממה לפני שהתוכנית החלה, היא שכנעה אותי ללכת ולנסות. טל קלם, המנהל שהוביל את התוכנית, זיהה את הפוטנציאל והחליט לצרף אותי לתוכנית ממש ברגע האחרון."

לדבריו, התוכנית אפשרה לו להיחשף בפני המון אנשים ולפתח את הקשרים בעולם היזמי: "כך הכרתי גם את אפי טאובר, מנטור שהגיע לתוכנית בכדי לעזור ליזמים. לבסוף הפכנו שותפים וחברי נפש ויחד הגענו לגיוס המיוחל. השאר היסטוריה״.

בשלב הזה החלטת להקים את החברה?
״כן. אחרי שנים של עבודה באמדוקס, חברה מצוינת ולא מתפשרת, מהטובות במדינה, החלטתי לעזוב ולהקים חברה."

לא חששת לעזוב משרה בחברה כה מבטיחה כמו אמדוקס?
"ההחלטה לעזוב מסגרת היא תמיד מורכבת. ככל שעושים זאת בגיל מאוחר יותר, עם מחויבויות רבות יותר, ההחלטה לעזוב קשה עוד יותר, אך הרגשתי מחויב לעשות זאת."

ספר לי, איך הכל התחיל? היכן החלה לראשונה לפעול החברה?
"כשפתחנו את החברה, שטראוס בדיוק הקימו את חממת ה-Food Tech הראשונה במדינה, דווקא כאן באשדוד. כיוון שהחממה הייתה עדיין בתחילת דרכה, הציעו לנו לשכור חדרים אצלם במחיר סמלי וכך, את השנה הראשונה, עברנו במסגרת תומכת מצוינת שעזרה לנו להיחשף להרבה גופים רלוונטיים בארץ ובעולם. גייסנו עוד ועוד אנשים וכשהגענו ל-20 כבר היינו צריכים למצוא מקום משלנו והקמנו את המשרדים בהם אנו נמצאים היום."

מה הקושי הכי גדול שלך באותם ימים?
״וואו. הקושי: איך מתחילים? איך הופכים חלום למציאות? בניה של חברה היא דבר מרתק, אך גם תובעני מאוד" - אומר איטח, כמי שנזכר זה עתה בחוויה המאתגרת, ומסביר: "הפיכת רעיון טוב למוצר מסחרי היא אתגר גדול. פתאום צריך להתעסק בכל כך הרבה דברים שהם מעבר לרעיון עצמו: גיוס עובדים, הכשרות, ניהול שוטף, גיוס משקיעים, גיוס לקוחות, חוזים וכו׳, וצריך להתרגל לרעיון שהכל באחריותך. המסע של הגיוס ארוך מאוד, והסיום שלו הוא בעצם רק תחילת הדרך."

"צריך הרבה כוחות נפשיים ותמיכה מהבית ומהמשפחה הקרובה שמשלמים את המחיר של ההשקעה האין סופית." - הוסיף איטח.

אם כך, מה עזר לך להמשיך בדרך, להתמיד ולהתמודד?
"לא הייתי יכול לעשות זאת ללא התמיכה המדהימה של אשתי יפית שנושאת בעול לאורך שנים רבות לצד גידול שלושת ילדיי,, ועבודה במשרה מלאה. בכלל, כל המשפחה מתגייסת, האחים נטע ועומרי, חמותי, בני הדודים והחברים הקרובים, כולם תומכים ועוזרים מאוד."

ומה לגבי המשקיעים? איך בעצם מגיעים למשקיע ומצליחים לגייס סכום אדיר כזה של 15 מיליון דולר?
"מציאת משקיע היא משימה מאתגרת, שמעבר לרעיון טוב, מצריכה המון נחישות, אורך רוח ומזל. גם כשהמוצר הוא מצוין, זה לא תמיד פשוט להגיע לאנשים הרלוונטיים בזמן הנכון. זה עולם שיש בו הרבה ציניות וצריך להיות מאוד נחוש בכדי להמשיך להאמין שמה שאתה עושה הוא נכון למרות כל ההסברים שאתה שומע בכל פעם שאומרים לך ׳לא׳."

אם כך, איך מתמודדים ומתגברים על ה'לא' של האנשים?
"צריך להיפגש עם כמה שיותר אנשים. גם כשנראה שמישהו שמעוניין לשמוע אותך הוא לא רלוונטי, אין לדעת את מי הוא מכיר ולאן תוביל הדרך. היה לי כלל פשוט - תמיד מוכן להיפגש עם כל אחד שמוכן לשמוע אותי. התמזל מזלי וזכיתי במשקיעים מדהימים שעוזרים לנו רבות ונותנים לנו תמיכה מלאה לאורך כל הדרך. אני מאחל לכל יזם לזכות במשקיעים כאלו."

ישנה עזרה כלשהי שמגיעה מעיריית אשדוד?
״העירייה עוזרת לאורך כל הדרך. עיריית אשדוד שמה לה למטרה את קידום ההייטק בעיר. יהודה פרנקל הממונה על קידום התעשייה והתעסוקה בעיר לצד ד״ר סמדר איצקוביץ׳, ראש אגף פיתוח התעשייה, עושים רבות יום יום כדי לשים את אשדוד על מפת ההייטק הארצית. לנו באופן אישי הם עוזרים בתמיכה ופרגון, בעזרה במציאת מקום, סיוע בקליטת עובדים, במתן סל קליטה לעובדים חדשים, ובפיתוח קשרים עם התעשייה. חשוב שיזמים ידעו שהגופים האלו קיימים ויכולים לסייע רבות!"

צוות SuperUp

נכון להיום, רשת הפארם הגדולה ביותר בעולם - A.S. Watson Group, חתמה עם SuperUp הסכם מסגרת לכל החברות בקבוצה, וכן רשת הפארם Kruidvat, הפועלת בהולנד עם מאות אלפי משתמשים. לאחר שהפתרון הוכח כפורץ דרך בתחום זכתה החברה להתעניינות רבה בעולם. "בקרוב יראו אותנו במקומות נוספים - באירופה, באסיה, בארה״ב וגם כאן בישראל" – אומר איטח.

לא חששת להקים את החברה באשדוד?
"ההחלטה להקים את החברה באשדוד הייתה אתגר בפני עצמו. רבים אמרו לי שלא כדאי מפני שלא נצליח להביא עובדים לעיר, אך מבחינתי אשדוד, זו עובדה!

"איך משכנעים עובדים להגיע לעבוד בחברה צעירה הרחק מהסצנה של ההייטק?
"איך שמים את אשדוד על המפה אתה שואל? למזלנו יש לנו מוצר אטרקטיבי מאוד והצלחנו לגייס אנשים מוכשרים ונפלאים גם מאשדוד וגם מערים נוספות מכל הארץ: מזיכרון יעקב בצפון, ירושלים במזרח, באר שבע בדרום, ואפילו מעבר לים – לשמחתי אחי אדם הסכים לבוא לעבוד איתנו ועקב כך אף לעלות לארץ מניו-יורק ולהקים כאן את המשפחה שלו."

כיום, אתם מגייסים עובדים נוספים?
״כן, אנו כל הזמן גדלים. חשוב שהייטקיסטים תושבי אשדוד והסביבה ידעו שיש הייטק באשדוד! אנו מחפשים אנשים מבריקים, נחושים ויצירתיים, שיודעים לחשוב מחוץ לקופסה ולעבוד עם הלב, להצטרף אל משפחת SuperUp ולקחת חלק בפיתוח של מוצר בין לאומי המציב רף חדש בתחום המובייל, המסחר המקוון, AI, דאטה, פרסום ועוד."

חזון אשדודי ציוני אמיתי
כאמור, החברה הודיעה על הרחבת הפעילות שלה בארץ ובחו״ל ועל גיוס עובדים נוספים בדרך אולי להגשים את היעד אותו הציב איטח לחברה, אבל זה לא גורם לו, ולו לרגע אחד, לשכוח מהיכן הגיע. החזון הציוני האשדודי שלו לא נעצר רק בהקמת החברה בעיר.

איטח מספר כי בתחילת דרכה של החברה נולד שיתוף פעולה עם ״פרויקט מסע״ של הסוכנות היהודית, המביא צעירים יהודים לעלות לישראל. כחלק משיתוף הפעולה, משלבת החברה חלק מאותם צעירים לתוכנית התמחות קצרה ולאחר מכן קולטת אותם כעובדים מן המניין.

איך התחיל שיתוף הפעולה ביניכם?
״ב-The Hive הכרתי את אולג, יזם מוכשר בעצמו והבן של איגור, מנכ״ל 'טלרן' – חברה מכשירה עולים במקצועות ההייטק. איגור עושה עבודה מדהימה ומביא לארץ צעירים עם זיקה לישראל, מכשיר אותם ועוזר להם לעלות ולהיקלט במסגרות רלוונטיות. הקשר של SuperUp עם טלרן הוא קשר חם וחשוב ואנו עובדים כבר שנים יחד. אפילו השרה לקליטת עלייה, סופה לנדבר, הגיעה לבקר אצלנו ולברך על הפעילות המשותפת בה אנו גאים מאוד.״

איך מתגברים על קשיי הקליטה, השפה, המנטליות?
״אנו חברה שעובדת בשוק הבין לאומי, וכזו, חובתנו לדעת לעבוד לצד פערי שפה ותרבות. אנחנו ב-SuperUp לקחנו על עצמנו לסייע לאותם עובדים צעירים בכל מה שהם רק צריכים. החל ממציאת דירה באשדוד להם ולמשפחות שלהם, דרך סיוע בתהליכים בירוקרטיים שונים מול משרדי הממשלה והעירייה, סיוע בפתיחת חשבון בנק וקבלת כרטיס אשראי ועד סיוע כלכלי של החברה בסיטואציות מסוימות. את כל זה עשינו מתוך רצון להקל עליהם את התהליך הלא פשוט גם כך״.

איפה אתה רואה את החברה בעוד חמש שנים?
"אנו רוצים לפעול בכמה שיותר מקומות ולהיות הפנים החדשות של הקניות במובייל. מערכת ה-eComMarketing של SuperUp תהיה אלטרנטיבה ראויה בתחום הפרסום במובייל לצד Google, Facebook ו-Amazon."

״בסופו של דבר, צריך להקשיב להורים״
רגע לפני סוף הריאיון פותח איטח את פיו ואומר: ״בסוף צריך להקשיב לאימא״, הוא מחייך. ״ההורים תמיד נותנים לך את העצה הנכונה במקום הנכון, את התמיכה הנפשית, תמיד דוחפים אותך קדימה. אם אימא שלי לא הייתה דוחפת אותי לאקסלרטור, לא בטוח שהיינו מקיימים את הריאיון הזה עכשיו״.

היא יודעת את זה?
״בטח שהיא יודעת. אני דואג להזכיר לה את זה בכל פעם מחדש״.

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('b6c67554-c4df-406a-b3e6-4dfd011c0ca2','/dyncontent/2024/4/12/5a942a28-5c63-409d-b765-2db1b8e6f2c5.jpg',17748,'תיירות אייטם כתבה ',525,78,true,20610,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('b6c67554-c4df-406a-b3e6-4dfd011c0ca2','/dyncontent/2023/2/12/e960374e-11ea-41ca-b46e-f63254187ad1.jpg',15395,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,true,20610,'Image','');},15]]);})
 
$(function(){setImageBanner('184237e0-0f45-4db1-955b-f483a284d290','/dyncontent/2017/6/1/c41baeb6-e29b-4415-b67b-b3940dd9bdf5.gif',1807,'אייטם אירועים 525-60',525,78,false,19242,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה