סמנכ"ל אפיקים, על רקע הביקורת: "בסוף הדרך ייהנו באשדוד מתחבורה ציבורית מהמתקדמות בעולם"(וידאו)

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('8d6cb759-1925-42b9-b75d-4273a48000d1','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,20608,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('8d6cb759-1925-42b9-b75d-4273a48000d1','/dyncontent/2024/2/21/19022398-7ad1-43fb-980e-4729804bbbee.gif',17526,'הילה אייטם כתבה ',525,78,true,20608,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('8d6cb759-1925-42b9-b75d-4273a48000d1','/dyncontent/2024/3/19/08f1124b-66b0-4b70-8f17-5dd7ae679819.gif',17617,'מכבי אסתטיקה אייטם כתבה ',525,78,true,20608,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

למרות הביקורות והתלונות הרבות בתחילת הדרך של הנוסעים (שהתפרסמו באשדוד נט), שי מלכה, סמנכ"ל אלקטרה אפיקים, מגיע למשרדי אשדוד נט כדי להעביר מסר מאוד אופטימי לתושבים - הוא סבור ובטוח כי תכנית התחבורה הציבורית החדשה באשדוד מביאה עמה בשורה גדולה לתושבים. כן, הוא מודע לכך שההסברה לא "ירדה עד הסוף", שהיו טעויות ושעוד יש מקום לתיקונים שיתחילו כבר ביום ראשון הקרוב, אך לדבריו השירות ישתפר ממש בקרוב: "הציבור יכול להיות בטוח שאנחנו וצוות מיוחד מטעם העירייה, קוראים כל פנייה שמגיעה אלינו, בוחנים אותה ובמידת הצורך מתקנים".

צפו בראיון אופטימי במיוחד

  שי מלכה, סמנכ"ל אלקטרה אפיקים - במשרדי אשדוד נט

אל הריאיון במשרדי אשדוד נט, מגיע שי מלכה, סמנכ"ל אלקטרה אפיקים, עם ביטחון מלא על אף הביקורות שנשמעו והתפרסמו כאן באתר.

הוא סבור ובטוח כי השינויים שנעשו בתחבורה הציבורית בעיר מביאים עמם בשורה גדולה ולדבריו, לאחר מקצה השיפורים שנעשה בימים אלו לאור תלונות התושבים, "לא רחוק היום שייקטפו הפירות ותושבי אשדוד ייהנו ממערכת תחבורה ציבורית חכמה -מהמתקדמות בעולם".

צפו בראיון המלא >>>

"הפרויקט הזה, שהתחיל לפני יותר מ-10 שנים, הוא פרויקט עצום ממדים מבחינה תקציבית ונדיר בתיאום ובשילוב הזרועות של משרדי הממשלה ובהם משרד התחבורה, עיריית אשדוד, המשרד להגנת הסביבה ואנחנו חברת אלקטרה אפיקים" – הוא אומר.

"לדעתי, ראש העיר אשדוד לקח על עצמו באומץ לב פוליטי נדיר, משימה מאוד לא פשוטה שהתפרסה על כמה שנים והכל בשביל שבסוף הדרך ייהנו התושבים ממערכת תחבורה ציבורית מהמתקדמות בעולם" – הוא מוסיף.

לדברי מלכה, "משרד התחבורה משקיע הון עתק בתחבורה הציבורית על מנת לשפר ולייעל אותה ולהפוך אותה לזמינה יותר, מהירה ומתקדמת יותר עבור התושבים בכדי להפחית בעומסי התנועה, ואני שמח שעיריית אשדוד בחרה לחבק את הפרויקט ולהחיל אותו לראשונה בעיר כמו אשדוד".

"אחת המערכות המתקדמות בעולם נמצאת כאן באשדוד וזו תוספת משמעותית שנכנסה לעיר בתקציב עתק של יותר מחצי מיליארד שקלים".

מלכה פורס בראיון את השינויים שנעשו במסגרת בפרויקט בזה אחר זה:
"נסללו 11 ק"מ של נתיבי תחבורה ציבורית (נת"צים) שמאפשרים מערכת הסעת המונים מתקדמת ומהירה עם טכנולוגיה מאוד גבוה שמקצרת את משך זמן הנסיעה, נוסף ל-10 ק"מ של שבילי הליכה ו-5 ק"מ של שבילי אופניים שנסללו במסגרת הפרויקט".

"עוד נוספו לעיר 45 אלף ק"מ נסיעה בשבוע, 25 אוטובוסים חשמליים שמשמשים קווי אורך ורוחב מאוד משמעותיים ובמשכי נסיעה זניחים, לצד כמעט 40 תחנות חכמות שמצוידת במסך טאצ' אלקטרוני שמאפשר איתור של הנסיעה, תכנון מסלול, יצירת קשר עם גורמי העירייה ופיצ'רים נוספים שייכנסו בעתיד".

לטענת מלכה, "משרד התחבורה, עיריית אשדוד ואלקטרה אפיקים, באירוע היסטורי מבחינתי, חשבו על התכנית והשקיעו בה כאשר מיטב המומחים עבדו עליה ושינו את תפיסת ההפעלה של התחבורה הציבורית באופן כזה שהתוצאה מצד אחד לא מחייבת שינוי באורחות החיים של התושבים, ומצד שני הביאה לחיבור טוב יותר, מהיר ויעיל יותר של רשת התחבורה אל מרכזי התעסוקה, הבילוי והפנאי וכו' ".

תחנה חכמה בצמוד לביה"ח אסותא. צילום: עופר אשטוקר

"היה צורך, ובעיניי חשוב מאוד, לפרוס מחדש את הקווים באופן כזה שיתמכו בקווים המהירים, ויעשו חיבור נכון יותר, מתקדם יותר בין הרובעים כפי שנהוג ברוב מדינות העולם, וזאת מכיוון שרשת התחבורה הציבורית בישראל בנויה על פי תפיסה מאוד מיושנת" - הוא מוסיף. "אנחנו אמנם עוד לא הגענו למצב שהתחבורה פועלת במאה אחוז לפי התפיסה החדשה, אבל אנחנו צועדים לשם".

מה תאמר לטענה שהקווים תוכננו על ידי אנשים שלא נסעו כלל באוטובוסים באשדוד?
"זה ממש לא נכון, ואני חייב לומר שהצוות שגיבש את פריסת הקווים החדשים הוא הצוות הכי טוב שיש למדינת ישראל להציע. הם הגיעו לכאן ונסעו בקווים והשתמשו בטכנולוגיות מאוד מתקדמות על מנת לנתח ולמפות את צרכי התושבים לפי ביקוש".

"אף אחד לא אוהב שינויים, לטוב או לרע"

שי מלכה מתייחס בריאיון לתלונות הרבות שעלו מצד התושבים מאז החלת השינויים ואומר:
"ידענו שכמו בכל גיבוש תכנית, יהיו צרכים שיעלו מהציבור. אני חייב לציין את עיריית אשדוד, בהובלה של סמנכל"ית העירייה , דינה בר אולפן, שהנחיית ראש העיר - עברו על כל טענה וטענה ואפילו כל טוקבק של כל תושב ובחנו את הטענות אחת לאחת בכובד ראש וברצינות ובזכות לקחים אלו ועבודת מטה עם המומחים, אני יכול לבשר לכם שכבר ביום ראשון יבוצעו שינויים שיקלו מאוד על הציבור. השינויים עוד יתגברו ויעמיקו במהלך החודשים הקרובים".

לדבריו, "בימים האחרונים אנחנו רואים ירידה מתמשכת בכמות תלונות הציבור ואנחנו סבורים שהסיבה לכך אינה נובעת מייאוש. אנחנו מודעים לכך שההסברה לא ירדה עד הסוף ולכן שיפרנו את הקמפיין על מנת להגיע לאוכלוסיות שהתקשו לקבל את המידע".

בנוגע לביקורות הקשות שספגה תכנית התחבורה החדשה, הוא אומר:
"אף אחד לא אוהב שינויים ואני חושב שהדבר הכי רע שיכול להיות הוא שנקפא על שמרינו ונמשיך עם אותה תפיסה מיושנת שלא עובדת- העומס בכבישים עלה בשנים האחרות ביותר מ-25%, וזה אומר שמשהו בתחבורה הציבורית בישראל לא עובד, וזה מה שמנסה משרד התחבורה לשנות וזה מה שאנחנו נעשה באשדוד.
מתי? אני חושב שעדיף כמה שיותר מוקדם".

"תדירות הקווים תגדל בשבועות הקרובים בין 25-30 אחוז"

מלכה, בדבריו, מציין כי כבר בימים אלו שוקדים בעירייה ובאפיקים על שינויים משמעותיים נוספים שיתרחשו בעתיד הקרוב מאוד:
 "מה שאנחנו רואים היום התחבורה הציבורית באשדוד, זה ממש לא מה שיהיה לאחר הטמעת השינויים" - הוא מצהיר.

"אני מאמין שלאחר הטמעת השינויים האלו תהיה כאן מערכת תחבורה ציבורית מושלמת שתהווה מודל לערים אחרות".
 לדבריו, גם תדירות הקווים תגדל בשבועות הקרובים בין 25-30 אחוז. "הסיבה שאנחנו מתעכבים עם זה היא בשל משבר הקורונה שיצר מחסור בנהגים" - הוא מסביר.

איזה מסר תרצה להעביר לתושבים שקוראים עכשיו את הכתבה?
"אני חושב שתושבי אשדוד צריכים להיות גאים ושמחים שהם תושבי העיר. יש פה תחבורה ציבורית מתקדמת מאוד והיא תהיה מתקדמת עוד יותר.

אנחנו קשובים לציבור וזה מה שחשוב. הציבור יכול להיות בטוח שאנחנו קוראים כל פנייה שמגיעה אלינו, בוחנים אותה ובמידת הצורך מתקנים".

בהצלחה לכולנו

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('81e7b99c-7ca7-416d-a515-d4aa13b728e8','/dyncontent/2024/4/18/cb46861c-40a3-4bc9-b354-4e7ed0617ae4.gif',17784,'ביג תדמית אייטם כתבה ',525,78,true,20610,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('81e7b99c-7ca7-416d-a515-d4aa13b728e8','/dyncontent/2024/4/12/5a942a28-5c63-409d-b765-2db1b8e6f2c5.jpg',17748,'תיירות אייטם כתבה ',525,78,true,20610,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('81e7b99c-7ca7-416d-a515-d4aa13b728e8','/dyncontent/2023/2/12/e960374e-11ea-41ca-b46e-f63254187ad1.jpg',15395,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,true,20610,'Image','');},15]]);})
 
$(function(){setImageBanner('449b5dfa-f137-44a6-84d9-8f4b2118cef9','/dyncontent/2017/6/1/c41baeb6-e29b-4415-b67b-b3940dd9bdf5.gif',1807,'אייטם אירועים 525-60',525,78,false,19242,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה