המפעל מאשדוד ייצר את מערכת האנרגיה לרכב המעופף של AIR הישראלית: "מקור לגאווה"

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('1d8d8fb0-a8a8-4b65-ad8f-911a07ae955a','/dyncontent/2024/9/8/9c8b4e81-c302-484f-8021-2228ff2f53ca.jpg',18400,'בלו אייס אייטם כתבה ',525,78,true,20608,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('1d8d8fb0-a8a8-4b65-ad8f-911a07ae955a','/dyncontent/2024/8/27/9d7f959a-bbf3-4870-ac1e-bb6b597a0e74.jpg',18332,'אלפרד טניס אייטם כתבה ',525,78,true,20608,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('1d8d8fb0-a8a8-4b65-ad8f-911a07ae955a','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18020,'שפע אייטם כתבה ',525,78,true,20608,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('1d8d8fb0-a8a8-4b65-ad8f-911a07ae955a','/dyncontent/2024/12/2/801195ab-1e3f-4e89-8ce0-eb96f2627393.jpg',18771,'משכן עונת המנויים ילדים אייטם כתבה ',525,78,true,20608,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('1d8d8fb0-a8a8-4b65-ad8f-911a07ae955a','/dyncontent/2024/8/7/5067193b-26d8-471b-8cdb-027b2ddffd67.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,20608,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('1d8d8fb0-a8a8-4b65-ad8f-911a07ae955a','/dyncontent/2024/11/21/03f786a2-f591-443c-83c8-a3eb37622404.jpg',18504,'נטו חיסכון אייטם כתבה ',525,78,true,20608,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('1d8d8fb0-a8a8-4b65-ad8f-911a07ae955a','/dyncontent/2024/8/21/6581fe1f-546c-4598-b8e6-86cd7af10d3f.jpg',18239,'עירייה אייטם ',525,78,true,20608,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

נסיעה במכוניות מעופפות שמדלגת על הפקקים נשמעת כמו סצנה בסרט "בחזרה לעתיד". אבל מתברר שאנחנו בכלל לא רחוקים משם. חברת AIR הישראלית מתכננת להוציא אל השוק את הרכב המעופף הפרטי שלה כבר לקראת סוף 2024, ומתברר שמי שאחראית על מערכת האנרגיה הייחודית שלו היא לא אחרת מאשר חברת עמיסל-עמית תעשיות מאשדוד. חנה מנור, הבעלים: "העובדה שעמיסל אחראית על הסוללות שבאמצעותן מטוס זה טס היא מקור לגאווה גדולה"

המטוס האווירי החשמלי של AIR. קרדיט: AIR

מאז הוקמה לפני יותר מ-3 עשורים, חברה עמיסל-עמית תעשיות בע"מ הפועלת באשדוד רשמה לא מעט הישגים. כחברה מובילה בייצור מערכות האנרגיה הניידות, היא מייצרת סוללות ומערכות טעינה לתעשיות הביטחוניות ולתאגידי התעופה הגדולים בעולם, בהם לוקהיד-מרטין.

היום החברה רושמת הישג נוסף לאחר שהתברר כי ייצרה את מערכת האנרגיה לרכב הפרטי המעופף של חברת AIR הישראלית, שעברה בהצלחה את טיסת המבחן ומתכננת למכור את רכביה האוויריים לשוק הפרטי כבר בסוף שנת 2024 – כך כפי שפורסם במגזין חלל ותעופה של דה מרקר.

מדובר ברכב אווירי פרטי העונה לשם AIR ONE שניתן להחנות בחצר האחורית ולטוס בו לאן שרוצים במהירות, ולדלג מעל הפקקים. החזון של החברה הוא להנגיש את התעופה הפרטית-אישית להרבה מאוד אנשים לאחר ש-300 לקוחות כבר רכשו את המוצר.

"העובדה שעמיסל אחראית על הסוללות שבאמצעותן מטוס זה טס היא מקור לגאווה גדולה" – אומרת חנה מנור, בעלי החברה.

חנה מנור הבעלים, המנכ"ל עמית, וסמנכ"לית השיווק מיטל מור. צילום: עמיסל-עמית

המפעל באשדוד. צילום: עמיסל-עמית תעשיות

כאמור, בשנה הבאה עמיסל עמית תעשיות תציין 35 שנים להקמתה על ידי בני הזוג חנה ואיזי מנור, המעבירים את שרביט הניהול לבנם, עמית מנור, השואף להרחיב את הפעילות בשווקים בחו"ל.

מה שהחל בצריף קטן באשדוד הפך למפעל טכנולוגי מתקדם המייצר ומרכיב סוללות, מצברים ומערכות טעינה ניידות לשורה של מוצרים ופלטפורמות - מכטב"מים דרך רובוטים ועד ציוד רפואי – ומערכות בקרה אלקטרוניות.

גולת הכותרת של החברה היא העובדה שהיא מתמחה בייצור סוללות ליתיום פולימר בעלות צפיפות אנרגיה גבוהה המיועדות בעיקר לכלי טיס בלתי מאוישים, כאשר השאיפה שלה לשבור שיא עולמי בתחום, ונראה כי לא רחוק היום שזה יקרה.

חנה מנור, במעמד הענקת פרס התעשייה. צילום באדיבות עמיסל

"אנו חיים בשוק תחרותי ודינמי שבו כולם נאבקים על כל גרם של משקל, שכן כל גרם שנצליח להוריד יוסיף זמן שהייה באוויר" – אומרת מנור. "הצלחנו להגיע להישגים שאפילו מתחרים אמריקאים ואנגלים עוד לא הגיעו אליהם".

לפני מספר שנים עמיסל-עמית השיקה קו ייצור חדש עבור תאי ליתיום פולימר בעלי צפיפות אנרגיה של 320 Wh/kg, ולאחרונה הגיעה להישג של 327 Wh/kg והשאיפה להגיע ל-Wh/kg 350 - שיא עולמי, מוכח מדעית ומגובה בניסויים בשטח, ששום חברה אחרת בעולם לא הגיעה אליו.

איזי מנור, הבעלים, אומר: "היינו מלאי מוטיבציה להביא לשוק דברים חדשים". לדברי מיטל מור, סמנכ"לית השיווק והמכירות של החברה, "מדובר בטכנולוגיית פורצת דרך, שמשפיעה ישירות על משך זמן העבודה של המערכות הבלתי מאוישות בכלל ושל הרחפנים בפרט".

"לפני מספר שנים" – היא מסבירה, "כמות האנרגיה בנפח מסוים הייתה עובדה מוגמרת, וכיום עמיסל היא היחידה בעולם שמצאה את הדרך להישאר בנפח ובמשקל המוכרים, ובכל זאת להגדיל את כמות האנרגיה שבהן".

בני הזוג מנור, מייסדי עמיסל-עמית תעשיות

איזי מנור, המייסד, מתרגש כל הזמן מחדש כשהוא מספר על מפעל ישראלי שהחל בקטן ומספק היום סוללות לענקי התעופה האזרחית והצבאית בעולם.

"חשבתי כבר אז שסוללות הן העתיד של עולם האנרגיה וישמשו כמקור אנרגיה משני ונייד, אבל לא הערכתי עד כמה התחום יתפתח" – הוא אומר. "לא יכולתי לזהות אז, כשהסוללות היו רק בתחילת הדרך, שנגיע ליום שהן ישמשו כמקור אנרגיה לכלי טיס בלתי מאוישים".

לדבריו, החזון היום של החברה להפוך למפעל יצרני ראשון במעלה בתחום האנרגיה הניידת. "שמנו לנו למטרה לפתח ולייצר פתרונות לכל דרישה או גחמה של הלקוחות ובכל משקל אפשרי של סוללה" – הוא אומר.

איך זה יעבוד ?

את הכוח למנועים של הרכב המעופף מספקת סוללת 60 קוט"ש, דומה לנפח שבו עושות שימוש מכוניות חשמליות בינוניות. אלו אמורות לספק חשמל למנוע בהספק 771 כ"ס ולאפשר לו זמן טיסה של כשעה וטווח טיסה של עד 160 ק"מ ולהגיע למהירות מירבית של עד 250 קמ"ש.

מגבלת משקל של 200 ק"ג אומרת שהוא יספיק לשני נוסעים נדיבים או שני נוסעים קלים ומטען. זמני הטעינה של ה-AIR ONE בהחלט מפתיעים לטובה, שעה בלבד לטעינה מלאה וחצי שעה להגעה ממצב של 30 ל-80 אחוזים.

המחיר ההתחלתי של AIR ONE צפוי לעמוד על כ-150 אלף דולר המסירה תחל ככל הנראה ב2024 . 

$(function(){setImageBanner('c17b5642-0aa1-43d5-a375-bc8bdd2f5148','/dyncontent/2023/2/12/e960374e-11ea-41ca-b46e-f63254187ad1.jpg',15395,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,false,20610,'Image','');})
 
$(function(){setImageBanner('67561bc7-eb87-430f-96e3-2d4fb4dd2feb','/dyncontent/2017/6/1/c41baeb6-e29b-4415-b67b-b3940dd9bdf5.gif',1807,'אייטם אירועים 525-60',525,78,false,19242,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה