ראש השנה של צוות מרפאת כללית רובע ד׳ באשדוד: מוביל בהענקת טיפול אישי שמונע אשפוזים חוזרים בביה״ח !
03.09.18 / 21:43
מחקרים רבים הוכיחו כי אשפוזים חוזרים בבית החולים הנם גורמי סיכון לסיבוכים והרעה במצבם של חולים כרוניים מבחינה רפואית ואף נפשית במקום להשתקם ולחזור לתפקוד עצמאי בחיק המשפחה, במרפאת כללית רובע ד' באשדוד קיבלו לאחרונה מהנהלת מחוז מרכז אות הצטיינות על הענקת שירות אישי מיוחד לחולים כרוניים שנועד למנוע אשפוזים חוזרים
איתור חולים כרוניים והענקת שירות רפואי אישי וצמוד הכולל הענקת טלפון נייד של האחות התומכת ומעטפת טיפולית של רופאים מומחים מתחומים שונים בעלי ניסיון רב. מנהלת סיעוד מנוסה במרפאה מסייעת גם בענייני מילוי טפסים לרשויות המדינה לפי צורכי המטופל.
יצחק לומברזו (77, נשוי + 4 ילדים, 16 נכדים ונין אחד), מטופל במרפאת כללית אשדוד ד', חלה במהלך שירות מילואים במלחמת יום כיפור בדלקת ריאות כשהיה בן 24. הוא היה מאושפז בביה"ח 21 ימים ומאז ועד היום סובל מדלקות ריאות חוזרות. "כל פעם הייתי מתקרר קצת ומיד מתאשפז בבית החולים". מאז החל פרויקט הענקת שירות אישי למטופלים כרוניים, הוא אומר בחיוך כי הרופאה הצמודה שלו, ד"ר לואיזה פרלמן, מתקשרת 'לנדנד' לו לעשות בדיקות חשובות בהתאם למצבו הרפואי. "היא הצילה אותי כמה פעמים מהחמרה במצב והגעה דחופה לביה"ח. ועל כך תודתי הרבה, לרופאה ולכל הצוות במרפאה !". ורוניקה בדלבייב, אחות אחראית במרפאת כללית ד', בעלת ניסיון של 10 שנים כאחות בבית חולים, מטפלת בו אף היא במסירות הכוללת טיפול אנטיביוטי בווריד פעמיים בשבוע.
סופיה (73) ומיכאל (82) בורודובסקי, תושבי אשדוד, הורים ל 2 בנים ו 6 נכדים, אמרו כי ד"ר קפלון, מנהל המרפאה, מלווה אותם בצמידות כבר כמה שנים ותמיד קשוב להם ומגלה אכפתיות רבה גם כאשר הוא מוקפץ למילואים להציל חיי אדם. "אנחנו יודעים להעריך אנשים כמוך. דר' קפלון, יש לך סבלנות 'אייזן בטון'...", אמרה סופיה בחיוך. אנחנו רוצים להודות באופן אישי לכל הצוות במרפאה: רופאים, מזכירות, אחיות, עובדות משק ובית המרקחת.
ד"ר אלכס קפלון, מנהל מרפאת כללית רובע ד' ומומחה ברפואת משפחה, שימש תורן חוץ במשך 20 שנים ביחידה לטיפול נמרץ לב וניתוחי לב בבית החולים קפלן, מסביר כי אות הצטיינות הוענקה בזכות עבודה קשה ועיקשת של הצוות הרפואי במרפאה בליווי אישי של כל חולה כרוני באשר הוא. "צוות המרפאה, שכולל 4 מומחים בתחומים שונים, אחות תומכת, רוקחת קלינית וצוות מזכירות, מצליח למנוע אשפוזים חוזרים בבתי החולים וכך למנוע מהמטופלים שלנו חשיפה לזיהומים, ולהישאר בחיק המשפחה התומכת", הוא מסביר. "המתכון להצלחה הוא צוות רפואי נאמן בשילוב משפחה תומכת של המטופל שמפקחים יחד על מצבו הרפואי בכל עת".
ורוניקה, אחות אחראית במרפאה, מוסיפה כי הצוות נרתם להעניק טיפול מחבק וקשוב כדי להימנע מאשפוז חוזר, הכולל גם ביקורי בית, ייעוץ תרופתי אישי ועזרה עם ביטוח לאומי. "עם הזמן הפכנו להיות ממש משפחה והמטופלים שלנו יודעים להגיד תודה על האכפתיות והמעורבות במחלתם ובשלומם – גם בעניינים שלא קשורים ישירות למחלה, כגון בן שמתחתן, בת שנסעה לשליחות בחו"ל ועוד".
צוות מרפאת כללית רובע ד' באשדוד מאחל שנה טובה וגמר חתימה טובה לתושבי אשדוד ולכל בית ישראל.
צילומים : אופיר לוי, כללית מרכז