04.12.16 / 19:33
לקט הסגולות שהוציא הרב יאשיהו פינטו בספרו החדש, בין היתר: סגולה להסיר הדינים, סגולה לעולה לספר תורה, סגולה לזכרון, סגולה לשמירה והצלחה, וסגולה ליישוב הדעת.
סגולה לפרנסה בשבת קודש
סגולה לפרנסה לשיר בשולחן שבת הפיוט "כי אשמרה שבת".
(מתוך הסידור ליום שבת של כבוד האדמו"ר רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א מזמור שיר ליום השבת אענה חלקי גם אני)
סגולה להסיר הדינים
אם מרגיש האדם שמידת הדין מתוחה עליו או על אנשי ביתו, ודברים משונים ונסיונות חדשים לבקרים באים עליו ועל משפחתו, יעשה התרת נדרים והתרת קללות כערב ראש השנה. וכך נהגו אבותי ורבותי זצוק"ל. (וכך הובא ברבנו חיים פלאג'י).
סגולה לעולה לספר התורה
כאשר יהודי עולה לספר תורה, ישתדל להסתכל באותיות טוב. ורבנו האר"י הקדוש זצוק"ל היה מתבונן בהם הרבה, ואומר שיונקים מהם קדושה ואור גדול.
ורבנו כף החיים (סי' קלג, יג) הביא בשם הבא"ח (פרשת תולדות ש"ב, אות טז) וטוב שיסתכל האדם בתיבה שיהא אות ראשון שלה כמו אות ראשון שבשמו. ושמעתי הטעם שזו מועיל להצלחה ע"כ.
ויקפיד בזה האדם ביותר, וסודות נשגבים וכוחות נעלים ישנם בעליית האדם לתורה, והתבוננות ודבקות בהקב"ה ובתורתנו הקדושה בשעה זו.
זהירות והקפדה בברכות –
יזהר ויקפיד האדם בכל ברכה אשר מברך, כי ידועים דברי רבנו 'הנועם אלימלך' זצוק"ל "כל ברכה שאדם מברך, הוא מעורר אותו העולם של הברכה ההיא אשר שם שרשה ואורה, ולכל ברכה וברכה היא עולם בפני עצמו עד סוף כל העולמות".
סגולה לזכרון
סגולה לזיכרון בשם רבנו הקדוש 'החוזה מלובלין' זצוק"ל לזכור בכל עת את הפסוק "תמחה את זכר עמלק מתחת השמים לא תשכח".
סגולה לשמירה והצלחה
מובא ברבנו החיד"א זצוק"ל בספרו 'כף אחת' (ס' יג) יאמר פסוק: "וַאֲנִי אָשִׁיר עֻזֶּךָ וַאֲרַנֵּן לַבֹּקֶר חַסְדֶּךָ כִּי הָיִיתָ מִשְׂגָּב לִי וּמָנוֹס בְּיוֹם צַר לִי", "לִי צַר בְּיוֹם וּמָנוֹס לִי מִשְׂגָּב הָיִיתָ כִּי חַסְדֶּךָ לַבֹּקֶר וַאֲרַנֵּן עֻזֶּךָ אָשִׁיר וַאֲנִי" – ג' פעמים. (כתב הרב מהר"ר שמואל ז"ל בן הרב רבינו המהרח"ו זצ"ל בסוף ס' חמדת ישראל כי יש בזה סוד גדול) ואח"כ יאמר "שיר המעלות אשא עיני" כלו', "אנא בכח" וכו' (ויכוון בשמות הק' אשר בר"ת כידוע) "יהיו לרצון אמרי פי והגיון לבי לפניך ה' צורי וגואלי".
לאחי ורעי בדברים קדושים אלו יקפידו ביותר, ואני הקטן ראיתי ישועה גדולה בעניינים נשגבים בכח לחש זה, והיא סגולה לשמירה ולהצלחה.
סגולה ליום שישי אחר תפילת שחרית
נהגנו בכל יום שישי לאחר תפילת שחרית, לתת סכום של כסף כשמנו, וכן סכום של כסף כשם כל אחד ואחד מבני ביתנו, ומוסיפים שלושה מבני הקהילה שמסרו נפש על הישיבה הקדושה באותו שבוע, ואומרים ה"לשם יחוד קודשא" הזה אשר תקנו רבותינו הקדושים זצוק"ל, ויש בדבר זה סגולות גדולות וכח גדול ביותר.
ויהי רצון שתקובל תפילתנו ושועתנו ברצון מן השמים.
לשם יחוד קודשא בריך הוא ושכינתיה ובשם כל ישראל אנחנו נותנים זה לצדקה בשביל (פלוני בר פלוני), וצדקה זו תהיה נחלקת לשבעה צדקות, ובצדקה זו ינצל משבעה פורענויות הכתובים בתורה ומשבעה מדורי גהנום. ויקויים בו הפסוק "וצדקה תציל ממות", "כן צדקה לחיים", "וצדיק מצרה נחלץ ויבא רשע תחתיו". על כן מלך מלכי המלכים הקב"ה תהא צדקה זו מקובלת לפניך, ויהיה לו בזה פדיון נפשו כמו שכתוב "פדה אלוקים את ישראל מכל צרותיו", "יודו לה' חסדו ונפלאותיו לבני אדם", "אם יש עליו מלאך מליץ אחד מני אלף להגיד לאדם יושרו. ויחוננו ויאמר פדהו מרדת שחת מצאתי כופר" כן יהי רצון.
לחש קדוש נגד עין הרע אשר נוהג כבוד הרב פינטו לומר בימי שלישי
סגולה לעין הרע מרבנו הקדוש מוהר"ר מנחם מענדל מרימינוב זצוק"ל. יאמר קודם ג' פעמים הפסוק "ואני תפילתי לך ה' עת רצון אלוקים ברוב חסדך ענני באמת ישעך". ואחר כך יאמר: "רבונו של עולם בעל השמות היוצא מהפסוק "ואני ברוב חסדך אבוא ביתך אשתחוה אל היכל קדשך ביראתך" מהראשי תיבות, ומסופי תיבות, ומאמצעי תיבות תסיר העינא בישא (מפלוני בן פלוני) אמן. ויהי רצון כאילו כיוונו כל הכוונות שכיון בהם רבי הונא עליו השלום".ונהגנו בימי שלישי לומר דברים אלו, וסודות גדולים יש בלחש קדוש זה.
לע"נ מתן עילאי סבן ז"ל בן בלה שתחי'
סגולה נוראה ליום הושענא רבא מתוך המחזור לסוכות של הרב – "סוכת רחמים ושלום"
מובא ברבותינו הקדושים סגולה נוראה ליום הושענא רבה להנצל מכל גזרות רעות: יאמר "עלינו לשבח" עד "על כן נקוה לך" שבע פעמים, ג' פעמים ישר, וג' פעמים הפוך, והפעם השביעית ישר, והוא סגולה נפלאה. ואם עשרה אומרים כך מצילים בעזרת ה' יתברך את הקהילה מכל גזירות רעות, וזה קבלה מקדמונים.
ישר (3 פעמים):
"עָלֵינוּ לְשַׁבֵּחַ לַאֲדוֹן הַכֹּל, לָתֵת גְּדֻלָּה לְיוֹצֵר בְּרֵאשִׁית, שֶׁלֹּא עָשָׂנוּ כְּגוֹיֵי הָאֲרָצוֹת, וְלֹא שָׂמָנוּ כְּמִשְׁפְּחוֹת הָאֲדָמָה. שֶׁלֹּא שָׂם חֶלְקֵנוּ כָּהֶם, וְגוֹרָלֵנוּ כְּכָל-הֲמוֹנָם, שֶׁהֵם מִשְׁתַּחֲוִים לְהֶבֶל וָרִיק, וּמִתְפַּלְּלִים אֶל אֵל לֹא יוֹשִׁיעַ. וַאֲנַחְנוּ מִשְׁתַּחֲוִים לִפְנֵי מֶלֶךְ מַלְכֵי הַמְּלָכִים הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא, שֶׁהוּא נוֹטֶה שָׁמַיִם וְיֹסֵד אָרֶץ, וּמוֹשַׁב יְקָרוֹ בַּשָּׁמַיִם מִמַּעַל, וּשְׁכִינַת עֻזּוֹ בְּגָבְהֵי מְרוֹמִים. הוּא אֱלֹהֵינוּ וְאֵין עוֹד אַחֵר, אֱמֶת מַלְכֵּנוּ וְאֶפֶס זוּלָתוֹ. כַּכָּתוּב בַּתּוֹרָה: וְיָדַעְתָּ הַיּוֹם וַהֲשֵׁבֹתָ אֶל לְבָבֶךָ, כִּי יְהֹוָה הוּא הָאֱלֹהִים בַּשָּׁמַיִם מִמַּעַל וְעַל הָאָרֶץ מִתָּחַת אֵין עוֹד"
הפוך(3 פעמיים):
"עוֹד אֵין מִתָּחַת הָאָרֶץ וְעַל
מִמַּעל בַּשָּׁמַיִם הָאֱלֹהִים הוּא
יְהֹוָה כִּי לְבָבֶךָ אֶל וַהֲשֵׁבֹתָ הַיּוֹם וְיָדַעְתָּ בַּתּוֹרָה כַּכָּתוּב זוּלָתוֹ וְאֶפֶס מַלְכֵּנוּ אֱמֶת אַחֵר עוֹד
וְאֵין אֱלֹהֵינוּ הוּא מְרוֹמִים
בְּגָבְהֵי עֻזּו ֹוּשְׁכִינַת מִמַּעַל
בַּשָּׁמַיִם יְקָרוֹ וּמוֹשַׁב אָרֶץ וְיֹסֵד שָׁמַיִם נוֹטֶה שֶׁהוּא ,הוּא בָּרוּךְ
הַקָּדוֹשׁ הַמְּלָכִים מַלְכֵי מֶלֶךְ לִפְנֵי מִשְׁתַּחֲוִים וַאֲנַחְנוּ .יוֹשִׁיעַ לֹא אֶל אֵל וּמִתְפַּלְּלִים ,וָרִיק לְהֶבֶל מִשְׁתַּחֲוִים שֶׁהֵם הֲמוֹנָם כְּכָל
וגוֹרָלֵנוּ כָּהֶם חֶלְקֵנוּ שָׂם שֶׁלֹּא
,הָאֲדָמָה כְּמִשְׁפְּחוֹת שָׂמָנוּ
וְלֹא הָאֲרָצוֹת כְּגוֹיֵי עָשָׂנוּ שֶׁלֹּא
בְּרֵאשִׁית לְיוֹצֵר גְּדֻלָּה לָתֵת הַכֹּל
לַאֲדוֹן לְשַׁבֵּח עָלֵינו"ּ.
ישר (1 פעמים):
"עָלֵינוּ לְשַׁבֵּחַ לַאֲדוֹן הַכֹּל, לָתֵת גְּדֻלָּה לְיוֹצֵר בְּרֵאשִׁית, שֶׁלֹּא עָשָׂנוּ כְּגוֹיֵי הָאֲרָצוֹת, וְלֹא שָׂמָנוּ כְּמִשְׁפְּחוֹת הָאֲדָמָה. שֶׁלֹּא שָׂם חֶלְקֵנוּ כָּהֶם, וְגוֹרָלֵנוּ כְּכָל-הֲמוֹנָם, שֶׁהֵם מִשְׁתַּחֲוִים לְהֶבֶל וָרִיק, וּמִתְפַּלְּלִים אֶל אֵל לֹא יוֹשִׁיעַ. וַאֲנַחְנוּ מִשְׁתַּחֲוִים לִפְנֵי מֶלֶךְ מַלְכֵי הַמְּלָכִים הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא, שֶׁהוּא נוֹטֶה שָׁמַיִם וְיֹסֵד אָרֶץ, וּמוֹשַׁב יְקָרוֹ בַּשָּׁמַיִם מִמַּעַל, וּשְׁכִינַת עֻזּוֹ בְּגָבְהֵי מְרוֹמִים. הוּא אֱלֹהֵינוּ וְאֵין עוֹד אַחֵר, אֱמֶת מַלְכֵּנוּ וְאֶפֶס זוּלָתוֹ. כַּכָּתוּב בַּתּוֹרָה: וְיָדַעְתָּ הַיּוֹם וַהֲשֵׁבֹתָ אֶל לְבָבֶךָ, כִּי יְהֹוָה הוּא הָאֱלֹהִים בַּשָּׁמַיִם מִמַּעַל וְעַל הָאָרֶץ מִתָּחַת אֵין עוֹד"
סגולה לישוב הדעת
אדם שמרגיש מבולבל בדעתו יאמר המשנה (אבות ג, א)
עֲקַבְיָא בֶּן מַהֲלַלְאֵל אוֹמֵר, הִסְתַּכֵּל בִּשְׁלֹשָׁה דְּבָרִים וְאֵין אַתָּה בָּא לִידֵי עֲבֵרָה. דַּע מֵאַיִן בָּאתָ, וּלְאָן אַתָּה הוֹלֵךְ וְלִפְנֵי מִי אַתָּה עָתִיד לִתֵּן דִּין וְחֶשְׁבּוֹן. מֵאַיִן בָּאתָ – מִטִּפָּה סְרוּחָה, וּלְאָן אַתָּה הוֹלֵךְ – לִמְקוֹם עָפָר רִמָּה וְתוֹלֵעָה, וְלִפְנֵי מִי אַתָּה עָתִיד לִתֵּן דִּין וְחֶשְׁבּוֹן – לִפְנֵי מֶלֶךְ
סגולה לביטול חלומות רעים
מובא בשם רבנו החתם סופר זצוק"ל שיעשה דבר מעין החלום אשר חלם, וזאת הייתה עצת ראובן להשליך את יוסף אל הבור, כי בזה התקיים החלום במקצתו כי האחים סובבים אותו ושולחים אל הבור, כמו שהאלומים סובבוהו והשתחוו לו ועי"ז יתבטל יתר חלומו.
סגולה לראש חודש
נהגו אבותי ורבותי זצוק"ל להרבות בהדלקת נרות בראש חודש, וכן נר לכבוד רבי מאיר בעל הנס ויתנדב צדקה לכבוד רבי מאיר בעל הנס. ומובא ברבנו החיד"א זצוק"ל בספרו 'מחזיק ברכה' וזל"ק "יש מקומות שמרבים נרות לכבוד ראש חודש כמו בשבת ויום טוב, והמנהג הנכון הוא לעשות שינוי בהדלקה משבת ויום טוב, דהדלקת ראש חודש מנהג וגם אינו אלא בקצת מקומות, והדלקת שבת חובה ולכל ישראל. ובזה יתרבה כבוד ראש חודש, ויגדל עליו כבוד שבת ויום טוב.
ומצאנו שרבנו החיד"א היה מקפיד להדליק בראש חודש בנר של שבת שקורין לאמפאדא ארבע נרות (כך מביא בספר זכרון משה לר"מ אזולאי).
סגולה ללידה קלה
מובא בשם רבנו בעל 'הנועם אלימלך' זצוק"ל שסגולה לנשים שלא יתקשו בלידתן, שתאכל בכל מוצאי שבת איזה דבר לשם סעודת " מלכה", ויאמרו בפה מלא "לשם מצות מלוה מלכה" ועל ידי זה ילדו בנקל.