|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
אחד האתגרים שעולים בפני מורים למתמטיקה, וגם בפני אלה שמכשירים את מורי העתיד, הוא תדמיתו של התחום. התפיסה שהתפתחה עם השנים היא שמתמטיקה 'לא מעניינת' ובאותה מידה גם 'לא מובנת'. מצד שני, לעיתים אפשר לשמוע תהיות מהסוג 'מה כבר צריך לדעת כדי ללמד מתמטיקה, ועוד בבית הספר היסודי? לוח הכפל?' 'מה כבר צריך לדעת כדי להכין לבגרות? 'הרי כל מי שלמד מתמטיקה במסגרת תואר ראשון יכול לעשות זאת זה, לא?' מדובר במקצוע שהתקבע עם השנים כיבש, לא מעניין, לעיתים מפחיד ואף טראומתי, ובעיקר - שלומדים אותו, על פניו, רק כדי לעבור את הבגרות בהצלחה כ'כרטיס' להמשך החיים - סוג של מסנן חברתי.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|