במקיף ו' שמים דגש על חינוך חברתי -ערכי
22.09.14 / 14:15
ראש השנה, יום הכיפורים וחג הסוכות מהווים מקור להשראה עבור מוסדות החינוך. חגים אלה צועדים יד ביד עם ערכים חברתיים, כבוד הדדי, פיוס, אחווה, סליחה וחזרה בתשובה. כולנו נדרשים לחשבון נפש ומי שעושה זאת בכנות רשאי להתחיל את השנה בפיוס עצמי ובחיוך של תקווה.
חגי תשרי הם בהחלט מקור להשראה עבור מחנכי הכיתות במוסדות החינוך. ערכים כמו אהבת האחר, חברות, סליחה, פיוס, ערבות הדדית, התחשבות, חשבון נפש אישי, הכרה בטעות, חזרה בתשובה.. ועוד, משמשים כנושא מרכזי לגיבוש הזהות החברתית והלאומית, ובבתי הספר מקדישים לכך תשומת לב רבה.
במקיף ו', המציב את החינוך החברתי-ערכי בראש סולם החינוכי שלו, עסקו התלמידים במגוון פעולות חינוכיות הנגזרות מהערכים הנ"ל, ולקראת חגי תשרי הבעל"ט נתנו לזה ביטויים שונים. כך לדוגמא, תלמידי שכבה ז', בניהולה של סיגל בוקסדורף-דוד, שקדו על כתיבת איגרות ברכה לניצולי שואה מקרב אנשי העדות הרבים הפוקדים את ביה"ס לאורך השנה. התלמידים כינו את ניצולי השואה "גיבורים ששרדו את התופת", ואיחלו לניצולי השואה בריאות איתנה, אריכות ימים ורוב נחת.
תלמידי אחרים בבית הספר ביקרו בבית הכנסת "ברכת עמליה" וזכו להרצאה מפי הרב מרדכי לאופר, אשר דיבר על המשמעות החברתית והמוסרית של מנהגי חגי תשרי. הרב לא פסח על מבצע "צוק איתן" ושיתף את התלמידים בתחושות שחוו בקיץ האחרון. בנוסף נציגי מדרשת להב הגיעו במיוחד למקיף. הם הנחו את תלמידי שכבה ז' בנושא התחלות חדשות, ואילו תלמידי שכבה ח' זכו להעשרה בנושא משמעות הסליחות. שכבה זו גם כתבו מכתבי עידוד באנגלית לילד חולה סרטן מוויסקונסין (ארה"ב), לאור בקשתו המרגשת מילדים מכל רחבי העולם.
תלמידי בית הספר זכו גם לקיים מצוות גמילות חסדים, כאשר עשרות תלמידים הביאו מצרכי מזון לנזקקים וארגנו ארגזים גדושים כל טוב לאלו אשר ידם לא משגת לרכשם. "יש בפעולה זו כדי לחזק את המודעות לאחר, את הערבות ההדדית, את הכרת הטוב למי שידו משגת ואת ערך הנתינה המהווה בסיס ערכי לכל חברה המכבדת את כל אדם בתוכה" אומרים בבית הספר.