חברי להקת התאטרון "שמש אתיופית" נפגשו עם שר החינוך
07.01.14 / 06:51
הלהקה הוקמה על ידי המינהל לחינוך פנימייתי ועליית הנוער במשרד החינוך עבור בני נוער מהעדה האתיופית הלומדים בחינוך הפנימייתי. במסגרת התיאטרון, התלמידים מעבדים חוויות אישיות ותרבותיות לכדי מחזות העוסקים, באומץ וללא מסכות, בסוגיות רגישות איתן מתמודדים בני העדה במהלך קליטתם וחייהם בארץ - זהות, משבר הגירה, אפליה ועוד
השבוע הציגו חברי להקת התאטרון "שמש אתיופית" תערוכת אמנות בלשכתו של שר החינוך, הרב שי פירון בירושלים. בתערוכה מוצגים תצלומים מתוך ההצגה "האיש עם המסנקו" (כלי נגינה מסורתי), מחזה העוסק במסע לגילוי עצמי וגיבוש זהות אישית ותרבותית. התערוכה תוצג בלשכת השר עד סוף החודש.
חברי הלהקה, יוני מלסה ואושרי פתגו, חניכי כפר סילבר; וודה אנגידה ועדי גרמאי, חניכי כפר הנוער אשל הנשיא ורעות זנה, חניכת כפר הנוער אורט ימי אשדוד, שיתפו את שר החינוך בתהליך היצירה, סיפרו על החומרים האישיים המשמשים בסיס למחזות ועל ההתקדמות האישית והמקצועית שלהם בזכות התאטרון. השר ניגן על המסנקו והבטיח להגיע לצפות בהצגה הקרובה של הלהקה.
שר החינוך, הרב שי פירון, התרשם מהרמה האישית והאמנותית של התלמידים חברי הלהקה ואמר: "לכו אחרי החלומות שלכם. מי שמרגיש שתחום המשחק והתאטרון הוא הייעוד שלו , שימשיך ללימודי משחק וישאף להגיע הכי רחוק. אני בטוח שאראה אתכם בעתיד כשחקנים באחד התיאטראות הלאומיים".
מנהל המינהל לחינוך פנימייתי ועליית הנוער במשרד החינוך, ד"ר בני פישר, ציין כי "המינהל מפעיל בפנימיות ובכפרי הנוער מגוון חוגים שמאפשרים לכל תלמיד באשר הוא לממש את כישרונו בתחום שליבו חפץ. מרגש לראות כיצד העיסוק בתחום האמנות משפיע לטובה על כושר הביטוי והביטחון העצמי של החניכים ונותן ביטוי לעולם פנימי עשיר".
להקת התאטרון "שמש אתיופית" הוקמה על ידי המינהל לחינוך פנימייתי ועליית הנוער במשרד החינוך כפרויקט מצוינות באמנויות הבמה. הלהקה הוקמה עבור בני העדה האתיופית הלומדים בפנימיות ובכפרי הנוער כדי לחזק את הדימוי העצמי שלהם ואת גאוותם במורשת העדה באמצעות טיפוח כישרונותיהם בתחומי השירה, המשחק והתנועה ומתן ביטוי לעולמם האישי, לתרבות, לקונפליקטים ולאתגרים העומדים בפניהם. חברי הלהקה, מעבדים חוויות אישיות ותרבותיות לכדי מחזות העוסקים, באומץ וללא מסכות, בסוגיות רגישות איתן מתמודדים בני העדה במהלך קליטתם וחייהם בארץ – זהות, משבר הגירה, אפליה ועוד.