מערכת החינוך מטמיעה - האחר הוא אני
26.11.13 / 10:03
מערכת החינוך העירונית השיקה את הנושא המרכז, "האחר - הוא אני" שקבע משרד החינוך, בכל מוסדות החינוך תוך שימת דגש על הפרמטרים המאפשרים את קבלת האחר באופן שוויוני ובכבוד.
הנושא המרכז של משרד החינוך לשנת הלימודים הנוכחית, עוסק בשונות ובקבלת האחר. בחברה הטרוגנית כמו החברה הישראלית, יש קשת ארוכה מאוד של אנשים וקהילות ועל החברה לאפשר לכל אדם את מרחב הביטוי האישי שלו, באופן שוויוני ומתוך כבוד וסובלנות.
לבתי הספר ניתנת גם הזדמנות ליוזמות מקומיות ולרעיונות המתרגמים את הדברים לשפת המעשה ובמקיף ו' נהנו לשמח תלמידים בבית ספר אחר.
היוזמה של מקיף ו' היתה בהחלט מרגשת ומאתגרת כאחד. משלחת תלמידים מבית הספר החליטה לפעול במרכז יום "לילך" ולסייע לחניכים הסיעודיים השוהים בו. במסגרת תוכנית "האחר - הוא אני", אשר הושקה בחגיגיות בטקס חתימה להכרה ומעורבות פעילה של התלמידים, יצאו תלמידי שכבה י' לפעילות במרכז "לילך". התלמידים, בניהולה של רכזת השכבה עינב גמזו, בחרו לפעול במקום מורכב ולא פשוט בכלל. "הם לקחו על עצמם לסייע לחניכים הסיעודיים הסובלים מפגיעות מוחיות בדרגות בינוניות וקשות, חלקם מרותקים לכיסאות גלגלים" אומרים בבית הספר בהרבה מאוד הערכה לתלמידים ולצוות החינוכי.
כבר בהגיעם למרכז, התכנסו התלמידים לשיחה עם צוות המרכז ושמעו מיובל – רכז הקידום במקום, הסבר מפורט על המרכז ועל חניכיו בעלי הצרכים המיוחדים. לאחר מכן, גב' שירה – מנהלת המרכז, חילקה את חניכיה לשתי קבוצות שפעלו יחד עם תלמידי המקיף.
"ילדי 'לילך' זכו לתשומת לב אישית מצד תלמידי המקיף" אומרת המנהלת ומתארת את החוויה בפעילות התלמידים ש"ניגנו, שרו ורקדו והביאו את החניכים לכדי התרגשות ושמחה מופגנת".
לירון דר, בוגר ביה"ס, הגיע במיוחד כדי להצטרף אף הוא לפעילות ולשמח את חניכי המרכז, והביא איתו זר בלונים גדול, עם כל מיני תצורות שהכין לכבודם.
שילה כהן - הרכזת החברתית של מקיף ו', נשאה דברים בשם בית הספר והתלמידים ואמרה לחניכים: "בתום הספון בכם - את העולם אתם מאירים".
המשך הפעילות כלל כיבוד עשיר לחניכים, הענקת תשורות לכל החניכים ונטילת עבודות יד אישיות של חניכי הבית (מגוון תכשיטים), על מנת למכרם לציבור ההורים במהלך ערבי ההורים ולתרום את הפדיון- לרווחת חניכי מרכז יום "לילך".