אוהל איכות חברה במקיף ד'
27.09.11 / 10:15
לאור המחאה החברתית המתקיימת בחודשים האחרונים בכל רחבי הארץ, הוקם בשבוע שעבר בבית הספר התיכון מקיף ד' אוהל איכות חברה שמטרתו לקיים דיאלוגים בנושא המחאה החברתית, וכן להביא לעוררות בקרב מנהיגות התלמידים, אם בתוך בית הספר ואם בפעילותם בשעות הפנאי.
במהלך השבוע פקדו כל תלמידי ביה"ס משכבות ז' עד י"ב את האוהל, התלמידים השתתפו בפעילויות, בשיח ובדיאלוג רב משתתפים בנושאים חברתיים. לאוהל הוזמנו אישי ציבור שונים, ביניהם: יניב קקון - ממובילי המחאה החברתית באשדוד ובעבר רכז תנועות הנוער, קן צור - פעיל בתנועת הנוער העובד והלומד, ממובילי המחאה החברתית בעיר הרצליה וליאור לפיד - מנכ"ל עמותת 'אור לחינוך'.
את הפעילות באוהל הנחו תלמידים, מורות לאזרחות,רכזת מעורבות חברתית, מנחת מועצה חילי פרק המשימה בגרעין הנחל ונציגי תנועות הנוער הפועלים בבית הספר. רוני - חייל בגרעין נחל בפרק המשימה, מסביר: "חשוב לנו לבקש מהתלמידים לקחת אחריות על החיים שלהם, ולגרום להם להבין כי יש להם יכולת השפעה גדולה ומשמעותית במאבק החברתי. אנו קוראים לכל התלמידים לפעול לאקטיביזם חברתי - ולא נגררים לקריאות נגד הממשלה".
התוצרים נתלו ע"ג קירות האוהל
נציגים מתנועות הנוער 'השומר הצעיר' ו'המחנות העולים' וחיילים מגרעין הנחל השתתפו והנחו את התלמידים בכל הדיונים סביב שולחנות רבי השיח. תוצרים אלו נתלו ע"ג קירות האוהל ונחשפו לעיני המשתתפים. "כל ה'דבר הזה' (רב שיח) גרם לי לרצות ולחולל שינוי" צעקה לחבריה תלמידה מכיתה י"א. ונציגת 'השומר הצעיר' ציינה: "היה ממש טוב. התלמידים משתפים פעולה ולוקחים את הנושא ברצינות רבה".
אסנת סעדון ציינה לטובה את הופעתה של להקת פלסטר אשר הופיעה בפני תלמידי בית הספר ביום שני האחרון, וקיימה איתם דיאלוג על התכנים של השירים החברתיים ששרו. וכן ביקשה להודות לרונן ממרכז הרוק (שבלול).
יהודית ביטון, מנהלת בית הספר:"אנו בעיצומה של מחאה ציבורית רחבה כמוה לא ידענו, בקריאה לצדק חברתי. המחאה חוצה מגזרים, שכבות גיל ואזורי מגורים. מוביליה הינם צעירים שאך אתמול סיימו ללמוד במערכת החינוך עליה אנו מופקדים.כה הרבו לבקר את הדור הצעיר ולהטיח ביקורות נוקבות במערכת החינוך שלנו והנה אלה שמוחים הם צעירים חדורי שליחות מכל גוני הקשת החברתית והפוליטית,תוצריה של מערכת החינוך,אנשים משכילים לנתב מחאה ציבורית באופן ראוי ומכובד ולהם דרישה לגיטימית לשינוי הסדר החברתי. זוהי בהחלט הצלחה שלמערכת החינוך שהשכילה לגדל ולטפח ציבור בעל דעה ומודעות חברתית שאינו מסתפק בביקורת פאסיבית ומוכן "לקום ולעשות מעשה".
יהודית ביטון שיבחה את פעילותן של מורות בית הספר אשר פעלו להקמת אוהל איכות החברה ואשר פועלות למנף את הפעילות למנהיגות ולאקטיביזם חברתי בקרב תלמידי בית הספר - וציינה כי קיימת הרגשה של שינוי חיובי בקרב התלמידים והמורים בביה"ס.