תלמידים במקיף א' מתקשרים און ליין עם תלמידים מהעולם

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('3e393f85-2680-444d-a343-d989fe5a1a43','/dyncontent/2024/8/27/9d7f959a-bbf3-4870-ac1e-bb6b597a0e74.jpg',18332,'אלפרד טניס אייטם כתבה ',525,78,true,53303,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('3e393f85-2680-444d-a343-d989fe5a1a43','/dyncontent/2024/12/2/801195ab-1e3f-4e89-8ce0-eb96f2627393.jpg',18771,'משכן עונת המנויים ילדים אייטם כתבה ',525,78,true,53303,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('3e393f85-2680-444d-a343-d989fe5a1a43','/dyncontent/2024/11/21/03f786a2-f591-443c-83c8-a3eb37622404.jpg',18504,'נטו חיסכון אייטם כתבה ',525,78,true,53303,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('3e393f85-2680-444d-a343-d989fe5a1a43','/dyncontent/2024/8/7/5067193b-26d8-471b-8cdb-027b2ddffd67.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,53303,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('3e393f85-2680-444d-a343-d989fe5a1a43','/dyncontent/2024/8/21/6581fe1f-546c-4598-b8e6-86cd7af10d3f.jpg',18239,'עירייה אייטם ',525,78,true,53303,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('3e393f85-2680-444d-a343-d989fe5a1a43','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18020,'שפע אייטם כתבה ',525,78,true,53303,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('3e393f85-2680-444d-a343-d989fe5a1a43','/dyncontent/2024/9/8/9c8b4e81-c302-484f-8021-2228ff2f53ca.jpg',18400,'בלו אייס אייטם כתבה ',525,78,true,53303,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

למידת עמיתים הפכה זה מכבר לשיטה פדגוגית המאפשרת לימוד מרחוק באמצעות טכנולוגיות תקשוב מגוונות. כך, ביוזמה מיוחדת שמופעלת במקיף א', יכולים תלמידים מאשדוד לקיים תקשורת און ליין עם עמיתים במדינה אחרת, להתכתב בשפה האנגלית וללמוד יחד על נושאים שונים, אגב הנאה מחוויה והעשרה אישית בתחומים שונים

לימודים און ליין

תלמידי שכבה ט' במקיף א' מנהלים למידת עמיתים עם קולגות בבי"ס באוקראינה, כשהאנגלית היא שפת הקשר כמובן. היוזמה החינוכית נותנת מענה פרקטי לשיפור יומיומי של השפה האנגלית ובתוך כך מייצרת מסגרת למידה, בה תלמידים מבתי ספר בישראל ומבית ספר במדינות שונות ברחבי העולם, חולקים ומשתפים את תרבותם, מציאות חייהם וחוויות אישיות.

"מסגרת זאת, נותנת אפשרות ליצור תהליך של למידה משמעותית על נושאים שונים באמצעות פלטפורמה טכנולוגית חדשנית ומעניינת" אומרים בבית הספר ומדגישים כי "יוזמה זאת, מציעה גם למורים דרך חדשה ומקורית לערב את תלמידיהם בלמידה, ליצור משימות מעניינות ומאתגרות עבור התלמידים, להכיר תרבות אחרת וללמוד לעבוד יחד בשיתוף פעולה, תוך הכרת האחר".

המיזם המיוחד הוא מיזם Win Win, שמשמעותו: כולם מנצחים וכולם מרוויחים. לפרויקט נבחרו כאמור תלמידי כיתה ט' המשובצים ברמה א' באנגלית, ואת השיח המתוקשב הם מנהלים מול עמיתיהם מבית הספר: School-family №3 named after M. Kotsiubynskyy, בישוב: Vinnytsi שבאוקראינה.

את הפרויקט מלווים: מטעם משרד החינוך – עמליה אפל ,רכזת הפעילות. מטעם מקיף א' – רות סוויסה, רכזת תקשוב וסימון וינשטיין, מורה לאנגלית. מטעם בי"ס באוקריאנה -Olena Herasimova (coordinator), Oleg Petrushenko (teacher of math).

ההכרות בין הצדדים התבצעה במספר שלבים. בשלב הראשון התקיימה הכרות ראשונית בין התלמידים באמצעות הצגה בכלי דיגיטאל Padlet. בשלב השני התקיימה שיחת וידאו ראשונה באמצעותה הכירו התלמידים והמורים זה את זה ע"י שאלות מנחות שסוכמו בין המורים, הממשיכות את השיח מהקיר השיתופי. כלי דיגיטאלי Skype. בשלב השלישי התלמידים הכינו סרטון או מצגת על בית הספר והסביבה הקרובה וערכו שיתוף על מנת לקבל Feedback על אותה מצגת או סרטון, והעלאתו לאתר המשתף.

בשלב הרביעי כל בית ספר למד על הבית ספר האחר באמצעות הצגה ויזואלית ושימוש בטכנולוגיות google slides/video, mentimeter. בשלב החמישי כבר נערכה חשיפה והכרות עם המסורת, התרבות והחברה. בלשב השישי נערכה למידה שיתופית לפי נושא, כדוגמת: זכויות ילדים או איכות הסביבה וקיימות (Sustainability) ולבסוף נערכה שיחת סיכום למיזם.

"מדובר בחוויה בלתי אמצעית, מרתקת ומאתגרת היוצרת תקשורת מקרבת ולמידה חווייתית של הצדדים, באמצעות טכנולוגיות למידה מסוג חדש המעורר רצון לנהל שיח בשפה האנגלית ובניית כלים לשימוש נכון בשפה הדבורה" אומרים בבית הספר ומבטיחים כי למיזם זה יהיו עוד אוהדים רבים שמן הסתם יאמצו זאת.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה