$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('bb03d1b0-79cd-45f1-b3cb-2ca20e362e2f','/dyncontent/2024/11/3/df0fd569-76a9-4891-804e-67058dd74b58.jpg',18639,'קיבוץ השלושה אייטם כתבה ',525,78,true,53303,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('bb03d1b0-79cd-45f1-b3cb-2ca20e362e2f','/dyncontent/2024/8/21/6581fe1f-546c-4598-b8e6-86cd7af10d3f.jpg',18239,'עירייה אייטם ',525,78,true,53303,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('bb03d1b0-79cd-45f1-b3cb-2ca20e362e2f','/dyncontent/2024/8/27/9d7f959a-bbf3-4870-ac1e-bb6b597a0e74.jpg',18332,'אלפרד טניס אייטם כתבה ',525,78,true,53303,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('bb03d1b0-79cd-45f1-b3cb-2ca20e362e2f','/dyncontent/2024/8/7/5067193b-26d8-471b-8cdb-027b2ddffd67.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,53303,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('bb03d1b0-79cd-45f1-b3cb-2ca20e362e2f','/dyncontent/2024/11/7/0b4764eb-7a24-435a-8054-7351e5744d6a.jpg',18504,'נטו חיסכון אייטם כתבה ',525,78,true,53303,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('bb03d1b0-79cd-45f1-b3cb-2ca20e362e2f','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18020,'שפע אייטם כתבה ',525,78,true,53303,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('bb03d1b0-79cd-45f1-b3cb-2ca20e362e2f','/dyncontent/2024/9/8/9c8b4e81-c302-484f-8021-2228ff2f53ca.jpg',18400,'בלו אייס אייטם כתבה ',525,78,true,53303,'Image','');},15]]);})
חג האורים מזמן לנו לא מעט אירועים וחוויות, מסיבות וטקסי נרות וכמובן הרבה סופגניות ומשחקי סביבון. אך העיסוק באור הוא אולי המוטיב המשמעותי ביותר של החג ובמרכז המדעים לקחו את זה צעד אחד קדימה ונתנו לו משמעות מדעית!
מרכז המדעים "אשכול הפיס" קיים במהלך חודש כסלו 8 ימי שיא מדעיים, לקראת חג החנוכה. בפעילות לקחו חלק: תלמידי כיתות ה-ו מבית הספר רתמים.
תלמידות ז'-ט' במדרשת אמית שחרי. תלמידי שכבות ז', ח', י' במקיף א'. כיתות ו' מבית הספר גאולים. כיתות ד'-ז' מבית ספר אילנות. תלמידי א'-ו' מבי"ס מוריה.
התלמידים למדו על האור בטבע: האור כתהליך פיזיולוגי בגופם של יצורים חיים. האור כתוצר בתהליכי בערה. האור כחלק ממעגל חשמלי. הלמידה הייתה רצופה הדגמות והתנסויות של התלמידים, כאשר התלמידים הרכיבו מעגל חשמלי ובדקו מוליכות חשמלית של חומרים שונים. התלמידים הכינו מנורת לבה המבוססת על תגובה כימית ויצאו מהפעילות עם תוצר אישי. לסיכום הפעילות, התכנסו כולם להדלקת חנוכייה כימית.
"הייתה חגיגה של למידה משמעותית המיישמת ומעשירה את התכנים המדעיים הנלמדים בכיתות, על פי תכנית הלימודים לכל שכבת גיל" אומרת איילת רביב, מנהלת המרכז, ומסבירה כי התוכנית פועלת לגיוון והעשרת הלמידה בתכנים ומיומנויות באמצעות התנסות חווייתית. במרכז מסבירים כי הפעילות על הניסים ועל הניסויים היא חלק מתוכנית שנתית "חוגגים מדע", אשר משלבת בין חגים ואירועים בלוח השנה העברי לבין מדע וטכנולוגיה. "בפעילות אנו מקשרים את סמלי החג לתופעות מדעיות" היא אומרת ומציינת עד כמה התלמידים נהנים לבחון את התופעה באמצעות ניסויים שיטתיים ולומדים להכיר חוקים מדעיים.
$(function(){setImageBanner('ec6ef680-4cd9-4e26-b037-4fbf21048a99','/dyncontent/2024/11/5/1a11d1f3-11d6-4bca-aa9a-709aa900e036.gif',18651,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,false,53305,'Image','');})
|
|
|
|