ועדת פרס החינוך התרשמה מאוד מביקורה באשדוד

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('b306f331-6aa5-4da4-9c2e-c85aa524f110','/dyncontent/2024/12/23/1e2d74d0-a5f7-4bee-a1d6-daa65fcf66bc.jpg',18838,'תיירות אייטם כתבה ',525,78,true,53303,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('b306f331-6aa5-4da4-9c2e-c85aa524f110','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18020,'שפע אייטם כתבה ',525,78,true,53303,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('b306f331-6aa5-4da4-9c2e-c85aa524f110','/dyncontent/2024/12/12/77206715-7454-4100-b394-b156eb00b9a7.jpg',18504,'נטו חיסכון אייטם כתבה ',525,78,true,53303,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('b306f331-6aa5-4da4-9c2e-c85aa524f110','/dyncontent/2024/8/7/5067193b-26d8-471b-8cdb-027b2ddffd67.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,53303,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('b306f331-6aa5-4da4-9c2e-c85aa524f110','/dyncontent/2024/12/5/b3b4cf46-95a6-4f0a-bc3e-be01567f2c0e.gif',18239,'עירייה אייטם ',525,78,true,53303,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('b306f331-6aa5-4da4-9c2e-c85aa524f110','/dyncontent/2024/8/27/9d7f959a-bbf3-4870-ac1e-bb6b597a0e74.jpg',18332,'אלפרד טניס אייטם כתבה ',525,78,true,53303,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('b306f331-6aa5-4da4-9c2e-c85aa524f110','/dyncontent/2024/12/2/801195ab-1e3f-4e89-8ce0-eb96f2627393.jpg',18771,'משכן עונת המנויים ילדים אייטם כתבה ',525,78,true,53303,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('b306f331-6aa5-4da4-9c2e-c85aa524f110','/dyncontent/2024/12/12/cc29f6c5-8b6f-44ae-83f2-5b270e1cf99c.jpg',18806,'תדהר אייטם כתבה משרדים',525,78,true,53303,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

וועדת פרס החינוך הארצי ביקרה השבוע באשדוד, במסגרת השלב האחרון לבחירת היישוב המצטיין לשנת תשפ"ב

צילום: עיריית אשדוד

ועדת פרס החינוך של ישראל לשנת תשפ"ב הגיעה לאשדוד וצפתה באחת ההפקות המרשימות בשדה החינוך.

מה לא היה לנו ביום זה: לוקיישן נהדר עם כיכר רחבה ומוסדות תרבות לתפארת, תצוגות של דגמים אנושיים ותפאורות אומנותיות, מיצגים דיגיטליים וטכנולוגיות חדשניות, תכנים ותוכניות חינוכיות בכל תחומי החינוך והזרמים הפועלים בעיר, ומעל הכל בני נוער וילדים - מהגן ועד לעל יסודי - שסיפרו על חוויותיהם האישיות ועל המטען החינוכי אותו קיבלו במערכת החינוך העירוני ואותו יישאו על גבם, בחייהם העצמאיים.

צילום: עיריית אשדוד

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, קידם את המשלחת ברחבת המשכן לאומנויות הבמה וליווה אותם במהלך היום, יחד עם כל צמרת החינוך העירונית בראשותו של אריה מימון – ראש מינהל החינוך.

בטקס הפתיחה של הביקור, תיאר ד"ר לסרי את העשייה העירונית בשדה החינוך, תוך שהוא מציג נתונים ומספרים על מסך דיגיטלי ומתייחס לאתגרים שעיר גדולה ומורכבת כמו אשדוד מתמודדת איתם, כמו: זרמים שונים בחינוך, אזורי מגורים ושכונות ותיקות, ותיקים ועולים מ-99 קהילות בעולם, סביבה אקולוגית, עיר ים וסביבה ימית, מטרופולין אזורי והעיר הגדולה בתוך מרחב כפרי גדול, מעמדה הלאומי של העיר והתייחסות לתרחישי חירום.

צילום: עיריית אשדוד

בסקירתו המקפת הוא התמקד בפעילות החינוכית של כל גופי החינוך העירוניים, הפורמליים והלא פורמליים, ובהצגת חזון עירוני הנשען על ארבעה דגלי חינוך: מצוינות והצטיינות, הישגיות, שוויוניות, ערכיות. בתוך כך, ד"ר לסרי ציין את אשדוד כעיר שזוכה זו השנה השלישית ברציפות, במקום הראשון במדדי החינוך של משרד החינוך.

ועדת הפרס, בראשות מנהלת האגף הפדגוגי של משרד החינוך, מונה שישה חברים וחברות ומרכזת וועדה.

בביקור זה משלימה הועדה את סיוריה בחמישה יישובים שעלו לשלב האחרון, ולאחריהם תגבש את החלטתה.

בשלב זה, בוחנת הוועדה את הפעילות החינוכית בתשעה תבחינים הנכללים בשני אשכולות:  אשכול ערכים ואקלים חינוכי הכולל את התבחינים הבאים: טיפוח אקלים לחיזוק חוסן ושייכות.

קידום תפיסות הוליסטיות ויצירת רצף חינוכי. מעורבות של הורים ושותפות הקהילה במערכת החינוך.

אשכול למידה והישגים הכולל: פיתוח תכניות, זהות ומעורבות חברתית. קידום למידה ודרכי הוראה.

צילום: עיריית אשדוד

חיזוק מנהיגות והון אנושי. יוזמות פיתוח וקידום חינוך מדעי, טכנולוגי ומקצועי. קידום החינוך לגיל הצעיר. פיתוח וטיפוח של מנגנוני בקרה ותמיכת הרשות בנושאי חירום.

הועדה עברה בין המיצגים, התכניות החינוכיות והמיזמים השונים, ובחנה כל תבחין בנפרד. היה זה מחזה מרנין ומעורר גאווה לראות את תלמידי אשדוד - ילדי גן, תלמידי היסודי והעל יסודי – מאיישים את העמדות ומציגים תחומים שונים בשדה החינוך, בצורה מרשימה ומרתקת.

הועדה האזינה לקטעי נגינה מתוכניות חינוך בגנים, נחשפו לפעילות בתחומי החברה ומעורבות של בני נוער בקהילה, שמעו מתלמידים על הערכים שהם מקבלים במערכת החינוך, הקשיבו לסיפור אישי של צעיר אשר הוגדר כילד מיוחד, ועל הדרך הארוכה שעשה עד לסיום לימודיו.

נחשפו לחלק מהפעילות בשדה החינוך המיוחד ולתכניות ערכיות בנושאי זהות ומעורבות קהילתית, ועוד.

צילום: עיריית אשדוד

במינהל החינוך מדברים על האתגר הגדול בהפקת האירוע המורכב הזה, אשר היה קצוב בזמן, והקושי בבחירת התוכניות שיוצגו לפני הועדה.

"מדובר בעיר גדולה עם למעלה מ-255,000 תושבים, כ-4,000 מורים וכ-58,000 תלמידים, מאות מוסדות חינוך ומצע רחב של תכנים ויוזמות חינוכיות" מסבירים במינהל החינוך ומדגישים את הקושי ב"לבחור את התוכניות הטובות ביותר מבין מאות תכנים ומיזמים, כי כל מיזם ראוי וכל תכנית חינוכית היא ביטוי לעשיה משותפת של כלל כוחות החינוך, ומציגה רמה ואיכות ראויים" אמרו. 

הפקת היום הזה היה אחד מרגעי השיא של מערכת החינוך והביאה לידי ביטוי את האיכות בשיתופי הפעולה של כל גופי החינוך העירוניים, את היכולות הפדגוגיות של עובדי המערכת ואת סך התרומה לתלמידים.

כך היה אפשר לראות את הפעילות המשותפת של מינהל החינוך והחברה העירונית לתרבות הפנאי, את מרכז פסג"ה ואת אגף הנוער בחברה העירונית, החינוך העל יסודי ותנועות הנוער, מוסדות החינוך היסודי וגני הילדים, חינוך כללי וחינוך מיוחד, מנהלים וצוותי החינוך, נציגי המינהל וועד הורים מרכזי וכל מי שמעורב בשדה החינוך.

צילום: עיריית אשדוד

ראש העיר נתן ביטוי חם ליום הזה כשדיווח על הביקור במועצת העיר. "מאוד מרגש היה לראות את העשייה הגדולה של מערכת החינוך באשדוד.

ועדת פרס החינוך שביקרה באשדוד, התפעלה והתרגשה מאוד ממה שראתה בעיר" אמר, והודה לכל מי ששותף בעבודה החינוכית העירונית כל השנה ולמי שנתן בהצלחתו של הביקור.

 החלטת הועדה תפורסם לאחר שיושלמו הביקורים בכל חמשת היישובים, המועמדים האחרונים לפרס החינוך לשנת תשפ"ב.

$(function(){setImageBanner('565f45c2-fd66-4fe7-b76b-e1f93f188940','/dyncontent/2024/12/16/23348308-a338-4763-a45a-8b7b83b66035.jpg',14997,'עיריה אייטם כתבה ',525,78,false,53305,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה