העצמה אישית דרך מוסיקה בחינוך המיוחד
$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('4cc241f8-56b9-4cde-ae04-b78f4aeecb1c','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18020,'שפע אייטם כתבה ',525,78,true,53303,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('4cc241f8-56b9-4cde-ae04-b78f4aeecb1c','/dyncontent/2024/8/21/6581fe1f-546c-4598-b8e6-86cd7af10d3f.jpg',18239,'עירייה אייטם ',525,78,true,53303,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('4cc241f8-56b9-4cde-ae04-b78f4aeecb1c','/dyncontent/2024/11/21/03f786a2-f591-443c-83c8-a3eb37622404.jpg',18504,'נטו חיסכון אייטם כתבה ',525,78,true,53303,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('4cc241f8-56b9-4cde-ae04-b78f4aeecb1c','/dyncontent/2024/8/7/5067193b-26d8-471b-8cdb-027b2ddffd67.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,53303,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('4cc241f8-56b9-4cde-ae04-b78f4aeecb1c','/dyncontent/2024/8/27/9d7f959a-bbf3-4870-ac1e-bb6b597a0e74.jpg',18332,'אלפרד טניס אייטם כתבה ',525,78,true,53303,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('4cc241f8-56b9-4cde-ae04-b78f4aeecb1c','/dyncontent/2024/11/3/df0fd569-76a9-4891-804e-67058dd74b58.jpg',18639,'קיבוץ השלושה אייטם כתבה ',525,78,true,53303,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('4cc241f8-56b9-4cde-ae04-b78f4aeecb1c','/dyncontent/2024/9/8/9c8b4e81-c302-484f-8021-2228ff2f53ca.jpg',18400,'בלו אייס אייטם כתבה ',525,78,true,53303,'Image','');},15]]);})
תלמידי כיתה ה' מבית ספר 'המגינים' הגיעו למפגשים שבועיים שכללו התערבות כיתתית מוזיקלית. הם ביקשו להשמיע שירים ושיחקו יחד במשחקים חברתיים המקדמים היכרות והקשבה הדדית
ביה"ס "המגינים" מקיים באופן קבוע התערבות כיתתית לכיתה ה' בחינוך מיוחד במטרה לקדם את הגיבוש החברתי ולחזק את ההערכה העצמית של תלמידי הכיתה. כמעט בכל המפגשים נעשה שימוש במוסיקה על מנת להעלות תכנים ולהניע תהליכים. התלמידים מגיעם למפגשים בהתלהבות, מבקשים להשמיע שירים ומשחקים יחד במשחקים חברתיים המקדמים היכרות והקשבה הדדית. חוקרים רבים טוענים שמוסיקה שימשה את אבותינו כדי לפתח את החברה – ליצור קשרים חברתיים ולהעביר ידע. נמצא שתיפוף ונגינה משותפים, שירה וריקודים בצוותא, גורמים להפרשת אוקסיטוצין, המוכר גם כהורמון האהבה והאמון בזולת.
הפעילויות במהלך המפגשים הכיתתיים כללו הכרה והתנסות בנגינה בכלים שונים, תיפוף קבוצתי והלחנה משותפת של שירים המייצגים את הכיתה. כמו כן, בכל מפגש התלמידים הוזמנו לבחור שיר אותו הם רוצים להשמיע לכיתה ולאחר ההאזנה התפתח שיח אודות השיר שהושמע (רגשות, מחשבות, מסרים). אחת הפעילויות שיותר הלהיבה את התלמידים הייתה יצירת שיר כיתתי. לשם כך, התלמידים בחרו משפטים המתארים את הכיתה ואת מוקדי הכוח שלה. כל תלמיד הקליט משפט אחד מהשיר, נוסף לזה לחן והתלמידים יכלו לנגן את השיר בפלטת די ג'יי תוך כדי בחירת סדר המשפטים המושמעים.ניתן להאזין לשיר בקליפ המצורף. - המפגשים התקיימו בתדירות שבועית בהנחיית דניאל ויינשטיין פסיכולוג ביה"ס ובן דכטריוב פרקטיקנט. במפגשים גם נטלו חלק מחנכת הכיתה, שלומית תזזו והסייעת הכיתתית, רחל קדוש.
$(function(){setImageBanner('cc4a75ad-66c1-42df-9905-d65e399dc4b6','/dyncontent/2024/11/5/1a11d1f3-11d6-4bca-aa9a-709aa900e036.gif',18651,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,false,53305,'Image','');})
|
|
|
|