אשדוד נט התריע מפני הצפוי מהפכת התחבורה - כולם התעלמו. על הטעיות והפקת הלקחים

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('528b7463-22b9-4e3b-9c10-a6442775e365','/dyncontent/2024/11/3/df0fd569-76a9-4891-804e-67058dd74b58.jpg',18639,'קיבוץ השלושה אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('528b7463-22b9-4e3b-9c10-a6442775e365','/dyncontent/2024/9/8/9c8b4e81-c302-484f-8021-2228ff2f53ca.jpg',18400,'בלו אייס אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('528b7463-22b9-4e3b-9c10-a6442775e365','/dyncontent/2024/8/27/9d7f959a-bbf3-4870-ac1e-bb6b597a0e74.jpg',18332,'אלפרד טניס אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('528b7463-22b9-4e3b-9c10-a6442775e365','/dyncontent/2024/11/21/03f786a2-f591-443c-83c8-a3eb37622404.jpg',18504,'נטו חיסכון אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('528b7463-22b9-4e3b-9c10-a6442775e365','/dyncontent/2024/8/7/5067193b-26d8-471b-8cdb-027b2ddffd67.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('528b7463-22b9-4e3b-9c10-a6442775e365','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18020,'שפע אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('528b7463-22b9-4e3b-9c10-a6442775e365','/dyncontent/2024/8/21/6581fe1f-546c-4598-b8e6-86cd7af10d3f.jpg',18239,'עירייה אייטם ',525,78,true,20074,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

כבר בשנת 2013 התריע אשדוד נט כי יש להכין את תושבי אשדוד לקראת מהפכת התחבורה הצפויה בעיר.
לפני שנה בדיוק חשפנו מחקר סודי שנערך בקרב עובדי עירייה (כמדגם) שבדק כיצד יקבלו התושבים את המיזם. מה היו התוצאות? כמו כן צפינו את תגובת התושבים והמלצנו לעירייה כיצד להיערך הסברתית לשינוי. מאז, בסדרת כתבות תיאר אשדוד נט לתושבים במדויק את הסיוט הצפוי בכבישי אשדוד. בעירייה לא הפנימו. השבוע, בעקבות התגובה הקשה של הציבור, ראש העיר ערך חישוב מסלול מחדש וכינס מטה הערכות מתוגבר שאמור לשפר משמעותית את התחושה הקשה מהימים הראשונים ואת התנועה בעיר

מאז תחילת העבודות ביום רביעי האחרון העיר גועשת ורועשת ורועשת. תושבי אשדוד מבקשים לבטל את תוכנית התחבורה הירוקה, תוכנית לה הם לא היו מוכנים נפשית, לא מבינים מה טיבה, אילו תועלות הם יפיקו ממנה ולטובת מה עליהם לשלם מחיר כה כבד למשך תקופה ארוכה?

ביקורת ציבורית בקנה מידה כה רחב,  לא נשמעה מעולם באשדוד.

בעקבות התגובות שעוצמתם הפתיעה את קברניטי העיר, ראש העיר התבטא כי הוא יודע שקידום הפרויקט עלול לעלות לו בכיסאו.

מאמינים בחשיבותו:

ראש העיר, כמו גם רבים אחרים בעיר, מאמינים שהפרויקט נחוץ וחשוב להתפתחות העיר אשדוד בגלל הצפי לגידול אוכלוסיה, חשיבות הנגשת התחבורה לכל חלקי העיר ואיכות החיים. של התושבים אך הטעות הגדולה שעשו קברניטי העיר הייתה שלא הכינו את הציבור לקראת הפרויקט ולא העריכו נכון את עצמת התנגדות התושבים לפרויקט.

אתר אשדוד נט דיווח כבר ב2013 על התוכנית ומה שצפוי להיות בה.

לחצו לכניסה לכתבה משנת 2013.

בכתבה שהתפרסמה חודשיים לאחר בחירת העיר אשדוד כעיר שתוביל את נושא התחבורה הירוקה, תהינו כיצד מתכוונים בעיריית אשדוד, לשכנע את תושבי העיר שלא סובלים מפקקי תנועה, לעבור לשימוש בתחבורה ציבורית או אופניים. שאלנו ונשארנו ללא מענה. תכנון הפרויקט נמשך, אבל בעירייה נרדמו בהסברה.

(באותה התקופה התוכנית הייתה שהפרויקט  יתפרש על פני ארבע שנים. לא ברור איפה בדרך הפכה התוכנית לשנתיים של עבודות).

אוקטובר 2015, שנה וחודש לפני תחילת העבודות על הפרויקט, אשדוד נט מציב תמרור אזהרה ענק  ומתריע על התגובה הקשה הצפויה של תושבי אשדוד אם לא תהיה הסברה חכמה (לחצו כאן לכניסה לכתבה משנת 2015).

במסגרת הכתבה חשפנו מחקר שנערך באשדוד לקראת המהפכה המתוכננת, כדי להבין את הפוטנציאל של מעבר מרכב פרטי לשימוש בתחבורה ציבורית.
מי שהשתתפו במחקר היו  כ 250 עובדי עיריית אשדוד.
בשלב הראשון התקיים מחקר מקדים בו השתתפו 192 עובדים ואחר כך התקיימו קבוצות מיקוד וסדנאות שבהן נכחו 59 משתתפים. החוקרים ניסו להבין מה המוכנות של העובדים (כדגם מייצג לעיר) לשינוי ומה יכול להביא אותו.

מי שערך את המחקר היה פרופ' אראל אבינרי, ראש המחלקה להנדסה ולמערכות תשתית במכללת אפקה.

תוצאות המחקר:

משתתפי המחקר ראו באור חיובי את התחבורה המקיימת, אך ציינו כי קיימת בעיה מנטלית. החוקרים הגיעו  לאותה המסקנה שאשדוד נט הגיע בשנת 2013 - יהיה קשה לשכנע את תושבי העיר לעבור לתחבורה ציבורית וחובה להכין מראש הסברה מקצועית וחכמה. 

אחת המסקנות של הסקר היו שכדי לשנות את תפיסת הנורמות ולגרום לאנשים להשתמש יותר ויותר בתחבורה הציבורית, ללכת ברגל או לסוע באופניים,  יש צורך בקמפיינים של מתן דוגמה אישית!

סקר אשדוד נט משנת 2015 (נערך בקרב 2000 תושבי העיר):

בעקבות השגות תושבי אשדוד על תוצאות הסקר, ערך אתר אשדוד נט סקר בקרב הגולשים, והתוצאות לפניכם. תושבי אשדוד הצביעו נגד המהפיכה הירוקה! אבל גם תוצאות סקר זה לא העירו את עיריית אשדוד לצאת בקמפיין הסברה מקיף.


אשדוד נט מתריע מפני סיוט של פקקים הצפויים באשדוד 

בחודש מאי השנה אתר אשדוד נט מזהיר מפני הפקקים הצפויים מתחילת העבודות על מהפכת התחבורה באשדוד - סיוט של פקקים? זה רק רמז למה שהולך להיות באשדוד החל מחודש ספטמבר הקרוב  (לכתבה המלאה כנסו כאן)

חודש ספטמבר השנה, אתר אשדוד נט שוב מכין את התושבים לקראת הפקקים:  "הפקקים המרגיזים של הבקרים ושעות אחרי הצהריים בשדרות הרצל ובכניסה והיציאה לעיר הם רק רמז לפקקים הגדולים הצפויים להיות באשדוד מיד לאחר החגים והם ימשיכו בשנים הקרובות" - (לכתבה המלאה כנסו כאן).

בתחילת חודש אוקטובר סמוך לעבודות שוב פרסמנו כאן באשדוד נט - 
"מהפכת התחבורה באשדוד יוצאת לדרך - תתכוננו לפקקים במשך שנתיים" - (לכתבה המלאה לחצו כאן ) 

בשלב זה, בעיריית אשדוד עדיין לא יצאו בהודעות לציבור על הפרויקט, ועל הצפוי להיות בשנתיים הקרובות. מלבד שלטים ברחבי העיר והמקומונים עם הכיתוב RE... פרטים בקרוב. אבל בשביל זה אנחנו כאן - 

רק ב9.10.16 מכנס ראש העיר מסיבת עיתונאים ומדווח על תחילת העבודות על מהפיכת התחבורה אך המסר לא עובר נכון לציבור שלא מעריך את הבאות.

בתחילת נובמבר 2016 פרסמנו כאן - מתחילות העבודות - פקקי ענק צפויים בעיר -  (לכתבה המלאה לחצו כאן)

ביום רביעי שעבר (2.11.16) החלו העבודות על פרויקט הגל הירוק באשדוד - הציבור הופתע מהפקקים והנזקים בחיי היום יום, העירייה הופתעה מעוצמת הכעס. מה לא היה ברור?

מפיקים לקחים ומחשבים מסלול מחדש

בעיריית אשדוד מבינים כי כשלו בהסברת הפרויקט , בהכנת הציבור למיזם. כמו כן ועבודת המטה שנעשתה טרם תחילת העבודות, הייתה צריכה למצוא פתרונות משמעותיים יותר לפקקי התנועה הצפויים.

ראש העיר כינס עבודת מטה חרום, דרש למצוא פתרונות על מנת להקל על התושבים ובתחילת השבוע החלו צוותי העירייה בהכנות מחדש של הרמזורים במוקדי העומסים. עוד דיווח ראש העיר כי העירייה שכרה שוטרי תנועה, על מנת שאלה יסייעו בהכוונת התנועה וויסות עומסי התנועה. 

בנוסף חוברת מפורטת תחולק בימים אלו לכל הבתים במטרה להסביר את המיזם לתושבים.

בהתייחסות ראשונה לתקשורת מאז החל הפרויקט, אמר ביום ראשון ראש העיר לאתר אשדוד נט: 

"אנו מפיקים לקחים מהימים הראשונים וכבר מיישמים אותם. החל ממחר (שני -ע.א.) בשד׳ הרצל וממחרתיים בשד׳ בגין, יוצב שוטר להכוונת התנועה. זאת בנוסף לוויסות התנועה ע״י הארכת זמני הרמזורים בכיוונים העמוסים. ונבחן פעולות נוספות בהתאם להתפתחויות. להערכתינו בטווח של 2-3 שבועות תפחת משמעותית ההפרעה בתנועה״. 

$(function(){setImageBanner('77ed8255-4c0d-4b54-91af-60b7fd678f99','/dyncontent/2024/11/5/1a11d1f3-11d6-4bca-aa9a-709aa900e036.gif',18651,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,false,20076,'Image','');})
 
$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('9c8d9e15-9e69-4b47-9d9a-4cb72d9a70d1','/dyncontent/2017/6/1/c41baeb6-e29b-4415-b67b-b3940dd9bdf5.gif',1807,'אייטם אירועים 525-60',525,78,true,18157,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('9c8d9e15-9e69-4b47-9d9a-4cb72d9a70d1','/dyncontent/2017/6/5/ddc064ee-648d-4ba4-ad6e-72da51a98ff7.jpg',1808,'אייטם לוח אשדוד נט 525*60',525,78,true,18157,'Image','');},15]]);})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה