עליה דרסטית בתאונות הדרכים בכניסה הדרומית לאשדוד מאז פתיחת המחלף
עופר אשטוקר
03.04.14 / 11:09
להאזנה לתוכן:
תגים:
עיריית אשדוד
עשרות תאונות דרכים התרחשו בצומת הכניסה הדרומית לאשדוד, צומת משה סנה – מנחם בגין. העליה הדרסטית בתאונות החלה זמן קצר לאחר פתיחת המחלף במאי 2009. התאונות הסתיימו עם נפגעים בדרגות שונות, שניים מהם באורח קשה. תאונות רבות הסתיימו עם פגיעות ברכוש בלבד, ללא פגיעת גוף ולא נכנסו כלל לסטטיסטיקה. במחלקת התשתיות של עיריית אשדוד, בתגובה לפניית אשדוד נט: "מח' תשתיות של מינהל ההנדסה שוקדת על תכנון נתיב נוסף לתחנת הרכבת שיפחית מהעומס"
במאי 2009, אחרי שנים רבות של פקקים וסיוט מתמשך של פקקים אין סופיים בצומת הכניסה הדרומית לאשדוד, נפתח בקול תרועה רמה מחלף אשדוד דרום. אלה שכבר עם פתיחתו התגלו מספר בעיות בטיחותיות, עליהם דיווח גם אשדוד נט, שמהוות סכנה לנוהגים בדרך.
זמן קצר לאחר פתיחת המחלף צילם אשדוד נט סרטון וידאו במקום הממחיש את הסכנה
לנכנסים לעיר והרוצים להשתלב בתנועה. המרחק הקצר העומד בפני הנכנסים לעיר, יחד עם
התנועה הזורמת, מביאים רבים "לחתוך" נתיבים, מה שעלול להוביל לתאונות. גם מי שעובר בשלום את הירידה מהמחלף, חוצה את הצומת, נאלץ להתמודד עם צמצום בנתיבים, וגם זה באופן פתאומי שמפתיע את הנהגים.
הוידאו שצילמנו בשנת 2009:
כמעט חמש שנים לאחר פתיחת המחלף והנתונים מצביעים על עליה דרסטית במספר התאונות, שהתרחשו בכניסה הדרומית לאשדוד. על פי הנתונים שבידי אשדוד נט, כ-30 תאונות עם נפגעים התרחשו מאז מאי 2009 ועד היום. רק אמש אירעה תאונה בירידה מהמחלף, תאונה שהסתיימה במזל ללא נפגעים אך עם הרבה נזק לרכוש. לפני כשבועיים אירעה תאונה בצומת זו עם שישה נפגעים שפונו לבית החולים. מהנתונים של התאונות עולה כי לפחות שתי תאונות היו קשות עם שלושה נפגעים באורח קשה. בשנים שלפני פתיחת המחלף אירעו תאונות בודדות במקום, הכוונה לתאונות עם נפגעים.
אשדוד נט בדק את מספר התאונות שהתרחשו מאז שנת 2003 בכניסה הצפונית לעיר, בצומת הנמל, שם נרשמו "רק" 15 תאונות דרכים עם נפגעים.
תגובת עיריית אשדוד: "מח' תשתיות מכירה את נתוני משרד התחבורה, הרשות לבטיחות בדרכים ומשטרת התנועה. הנתונים אגב מלמדים על 16 תאונות דרכים בין השנים 2010-2013 ותאונה אחת ב-2013. הנושא נבדק מול גורמי הביצוע (המחלף לא בוצע ע"י חב' נתיבי ישראל) ועלו מספר פתרונות. מח' תשתיות של מינהל ההנדסה שוקדת על תכנון נתיב (כביש) נוסף לתחנת הרכבת שיפחית מהעומס".
מחברת נתיבי ישראל (מע"צ לשעבר) נמסר בתגובה כי הנושא נמצא בבדיקה מקיפה על ידי גורמי המקצוע.
צילום: ארכיון
זמן קצר לאחר פתיחת המחלף צילם אשדוד נט סרטון וידאו במקום הממחיש את הסכנה
לנכנסים לעיר והרוצים להשתלב בתנועה. המרחק הקצר העומד בפני הנכנסים לעיר, יחד עם
התנועה הזורמת, מביאים רבים "לחתוך" נתיבים, מה שעלול להוביל לתאונות. גם מי שעובר בשלום את הירידה מהמחלף, חוצה את הצומת, נאלץ להתמודד עם צמצום בנתיבים, וגם זה באופן פתאומי שמפתיע את הנהגים.
הוידאו שצילמנו בשנת 2009:
כמעט חמש שנים לאחר פתיחת המחלף והנתונים מצביעים על עליה דרסטית במספר התאונות, שהתרחשו בכניסה הדרומית לאשדוד. על פי הנתונים שבידי אשדוד נט, כ-30 תאונות עם נפגעים התרחשו מאז מאי 2009 ועד היום. רק אמש אירעה תאונה בירידה מהמחלף, תאונה שהסתיימה במזל ללא נפגעים אך עם הרבה נזק לרכוש. לפני כשבועיים אירעה תאונה בצומת זו עם שישה נפגעים שפונו לבית החולים. מהנתונים של התאונות עולה כי לפחות שתי תאונות היו קשות עם שלושה נפגעים באורח קשה. בשנים שלפני פתיחת המחלף אירעו תאונות בודדות במקום, הכוונה לתאונות עם נפגעים.
אשדוד נט בדק את מספר התאונות שהתרחשו מאז שנת 2003 בכניסה הצפונית לעיר, בצומת הנמל, שם נרשמו "רק" 15 תאונות דרכים עם נפגעים.
תגובת עיריית אשדוד: "מח' תשתיות מכירה את נתוני משרד התחבורה, הרשות לבטיחות בדרכים ומשטרת התנועה. הנתונים אגב מלמדים על 16 תאונות דרכים בין השנים 2010-2013 ותאונה אחת ב-2013. הנושא נבדק מול גורמי הביצוע (המחלף לא בוצע ע"י חב' נתיבי ישראל) ועלו מספר פתרונות. מח' תשתיות של מינהל ההנדסה שוקדת על תכנון נתיב (כביש) נוסף לתחנת הרכבת שיפחית מהעומס".
מחברת נתיבי ישראל (מע"צ לשעבר) נמסר בתגובה כי הנושא נמצא בבדיקה מקיפה על ידי גורמי המקצוע.
צילום: ארכיון