אמש מטח כבד של טילי גראד נורה לעיר - צפו בתמונות ובווידאו מהיירוטים ומהבהלה. הבוקר לא יתקיימו הקייטנות


להאזנה לתוכן:

כיפת ברזל ביצעה יירוטים מוצלחים של מטח טילים שנורו לעבר אשדוד. לא פחות משבעה פיצוצים נשמעו באזור, ארבעה יירוטים מעל אשדוד ושאר הפיצוצים מחוץ לעיר. צלם אתר אשדוד נט, אורי קריספין, תיעד את רגעי החרדה ואת היירוט של אחד הטילים. מאיר אוחנה תיעד בווידאו את היירוטים מתוך הסירה.
בסיום הערכת מצב הוחלט כי לא יתקיימו היום קייטנות ואירועי תרבות, וכן לימודים בכל המוסדות שעדיין לומדים.

20:27 אזעקה באשדוד - מטח כבד של גראדים לאשדוד. כיפת ברזל מסירה את האיום מהעיר. שלושה בני אדם לקו בחרדה.
בפארק אשדוד תושבים לא ידעו היכן להתחבא ופשוט נשכבו על הארץ כשהם נצמדים לכל מבנה ארעי אפשרי.

ראש העיר כינס הערכת מצב בעירייה ביחד עם כל ראשי המכלולים, ובסיום הערכת מצב הוחלט כי לא יתקיימו מחר קייטנות ואירועי תרבות, וכן לימודים בכל המוסדות שעדיין לומדים.  בהוראת פיקוד העורף, כל המקלטים הציבורים נפתחו והמוקד העירוני תוגבר לתת מענה לתושבים. לפני הערכת המצב שוחח לסרי עם שר הביטחון. מוקדם יותר דיווחנו כי פיקוד העורף אסר התקהלות של יותר 500 איש במקום אחד.
 
מד"א, המשטרה וכב"ה העלו רמת כוננות לרמה הגבוהה ביותר. ארגוני המתנדבים של איחוד הצלה וזק"א, נמצאים אף הם בכוננות מחשש להמשך ירי הטילים.

מוקדם יותר, תקף חיל האוויר משגרי רקטות מוטמנים בצפון רצועת עזה. בתום התקיפה, שנחשבת חריגה באופן יחסי בשל עיתויה באור יום, הודיע הצבא כי "זוהתה פגיעה". במקביל, דיווחו גורמי רפואה ברצועה כי בן 4 נפצע באורח בינוני בתקיפות. בתקיפה אחרת, הפציץ חיל האוויר מנהרת טרור בדרום הרצועה. זמן קצר קודם לכן, התפוצצה רקטה ביישוב במועצה האזורית אשכול וגרמה לנזק ללול תרנגולות. לא היו נפגעים.

 

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, התראיין בערוץ אל-ג'זירה בשפה הערבית וקרא לחמאס להפסיק באופן מיידי את ירי הרקטות לעבר ישראל. הוא הדגיש כי הסלמה תגרור הסלמה ותגובה קשה מצד צה"ל. לדבריו, "חמאס החליט להמיט הרס על רצועת עזה במהלך חודש הרמדאן רק משום שהוא מעוניין לחמוק מבעיותיו הכלכליות והחברתיות". 

בתמונות, שנתפסו בעדשתו של צלמנו אורי קריספין ברגע האזעקה, ניתן לראות את אחד הירוטים באוויר של כיפת ברזל ואת התושבים בפארק אשדוד ים תופסים מחסה.


וידאו נוסף מהירוטים הערב באשדוד:

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה