עובדי נמל אשדוד מאיימים להחריף את עיצומי הסטייקים
16.05.11 / 12:32
לאחר כשבועיים שעובדי נמל אשדוד מורידים במכוון את תפוקת העבודה מאחר וההנהלה ביטלה בונוס של שובר לארוחות במסעדות, העובדים מאיימים להחריף את העיצומים.
המשבר בין עובדי הנמל לבין האוצר זכה לכינוי "משבר הסינטה", על-שם מסעדת בשרים בעיר שעובדי הנמל היו מקבלים אליה שוברים בסך 600 שקל לעובד, כתמריץ לפריקת מכולות מעבר למכסה. העובדים אינם עובדים שעות נוספות או עבודות שאינן "לפי הספר".
מי שנתן את ההוראה להפסיק את הנוהג הוא הממונה על השכר באוצר, אילן לוין, שהורה לפני כחודש לחברת הנמל להפסיק עם הענקת השוברים, למרות שההנהלה עצמה מעוניינת מאוד להמשיך להעניקם. בהנהלת הנמל התנגדו לבקשת הממונה על השכר, זאת כיוון שהשוברים שיפרו משמעותית את פריקת המכולות בעלות נמוכה יחסית של כ-3.7 מיליון שקל בשנה בלבד למימון כ-8,000 שוברים.
מי שמשלם את המחיר הם שוכרי האונייה, שעלותה מגיעה עד ל-30 אלף דולר ליום, והיבואנים שנאלצים לממן העברה של המכולה מנמל חיפה במקום מאשדוד.
ראובן צוק, נשיא לשכת הספנות, אמר בסוף השבוע ל"כלכליסט" כי " זו שערורייה שאף אחד - לא רשות החברות הממשלתיות ולא משרד התחבורה - לא נכנס לעומק הנושא ומנסה למצוא פתרון". אבי אדרי ,יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, גיבה את עובדי הנמל ואמר כי מדובר בצעד חד-צדדי של האוצר ותמוה, לאור העובדה שגם בהנהלה מעוניינים במתן התמריצים.
מבמשרד האוצר טוענים כי "הסדר "הסינטה" לא הובא לאישור הממונה על השכר על אף שקיים בנמל משנת 2006. לדברי האוצר, דירקטוריון החברה פנה למשרד האוצר לאחר שההיקף הכספי לטובת תשלום על סטייקים לעובדים גדל מדיי שנה. "ההסדר התחיל בכמה עשרות אלפי שקלים בשנה הראשונה וצמח לכ-4 מיליון שקל בשנת 2010", אומרים באוצר.