האם בני מיעוטים יפקחו על השבת באשדוד?


להאזנה לתוכן:

אחרי החשיפה לפני כחודש באשדוד נט על ניסיון העירייה לגייס פקחים שאינם יהודים, לצורך אכיפת חוקי העזר העירוניים בשבתות - כעת מפרסמת העירייה מכרז נוסף, ובשינוי קל שיסייע לה בגיוס הפקחים

המכרז החדש שפרסמה העירייההאם זו הסיבה שהביאה להפסקת האכיפה בשבת האחרונה? לפני כחודש חשף אשדוד נט כי עיריית אשדוד מבקשת לגייס 8 סטודנטים לתפקיד פיקוח עירוני בעיר. אחת השורות בפרסום העירייה הייתה כי המשרה מיועדת למי שיום השבת אינו יום המנוחה שלו, קרי, שאינו יהודי. בדרישות נכתב כי על המועמד להיות בעל שירות צבאי מלא ותקין בצה"ל.

ניסיון גיוס הפקחים שאינם יהודים קיבל משנה תוקף ועורר גל תגובות, לאחר שהחלה בעיר אכיפה אגרסיבית נגד עסקים שפועלים בשבת.פקחי העירייה בפעולה

בעיריית אשדוד הגיבו וציינו כי "כבר בשנת 2016 פרסמה עיריית אשדוד מכרז זהה לגיוס  פקחים אשר יכולים לעבוד בשבת במגוון תחומי עבודות פיקוח כחלק מתחזוקת העיר ושמירה על חוקי העזר העירוניים הנהוגים בעיר. למכרז בזמנו לא ניגשו מועמדים שעמדו בתנאיו. לכן העירייה חזרה ופרסמה מכרז דומה בתקווה כי הפעם יימצאו פקחים מתאימים".

בעירייה לא הסבירו מדוע נזכרו כמעט שנתיים אחרי לפרסם מכרז נוסף, והאם זה קשור ללחץ החרדים לבצע אכיפה בכל העסקים שפתוחים בשבת בעיר. 

בעירייה משמיטים את השירות הצבאי המלא כחלק מתנאי גיוס הפקחים

המכרז הקודם: סעיף השירות הצבאי הושמט

כעת נראה כי ניסיון גיוס העובדים שאינם יהודים מהחודש שעבר - לא הצליח, והיום מפרסמת העירייה שוב פניה לאיתור מועמדים לתפקידי פיקוח עירוני, סטודנטים, עם נכונות לעבודה בסופי שבוע. גם במכרז החדש נכתב כי העבודה מיועדת למי שיום השבת אינו יום המנוחה שלו. 

אלא שאחד מהתנאים במכרז מהחודש שעבר הושמט, על מנת לסייע לעירייה לקלוט לעבודה, ככול הנראה בני מיעוטים שיבצעו עבורה את האכיפה. 

אחד התנאים שהיו במכרז הקודם היה שירות חובה מלא ותקין בצה"ל, הושמט במכרז החדש של העירייה. שאר התנאים נותרו כמו שהם, מה שיסייע לבני מיעוטים, שהם סטודנטים, להגיש מועמדות לתפקיד וכך תגייס העירייה פקחים לאכיפה בשבתות וחגים.

מתעצם המפקד להגנה על אשדוד  

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה