מנכ"ל ביג מאתגר את העירייה: "מוותר על כל הזכויות שיש לנו רוצים רק להקים את ה"סינמה סיטי" - כיצד הגיבה העירייה?


להאזנה לתוכן:

אחרי מלחמת הגרסאות אמש, והאשמות קשות משני צידי המתרס על כי ביג מנסה "לחמוד" שטחי מסחר נוספים ולנצל את מחאת השבת - מנכ"ל ביג איתן בר זאב מטיל פצצה לאוויר - "חמדן??? כל שאנו רוצים הוא לממש את ההתחייבות שלנו לתושבים להקמת הסינמה סיטי בביג. אני מוותר על כל הזכויות בניה הנוספות שיש לנו ומלבד שעיריית אשדוד תסיר התנגדותה הספציפית לבניית הסינמה סיטי". בר זאב מוסיף: "למרות שהתכנית תאושר בוועדה המחוזית, אני קורא לראש העיר לשבת איתנו בהרמוניה". העירייה בתגובה: "ההתנגדות לתכנית היא משיקולים תכנוניים בלבד ותתייחס עניינית גם לתכנית מתוקנת"

כפי שפרסמנו, עיריית אשדוד הגישה התנגדות לתכנית שהגישה הביג בועדה המחוזית לתכנון ובניה, הכוללת את הקמת מתחם בתי הקולנוע בשטחה (הסינמה סיטי).
התוכנית אושרה ע"י הועדה המחוזית לשמיעת התנגדויות והעירייה הגישה את התנגדותה לתוכנית.
הועדה אמורה לדון בקרוב האם לקבל או לדחות את התנגדות העירייה.

מנכ"ל הביג, איתן בר זאב הביע את כעסו על ההתנגדות הכוללת של עיריית אשדוד, אשר נשלחה באמצעות משרד עורכי דין מהשורה הראשונה בארץ, ושייך את התנגדות זו ללחץ של החרדים ששולטים להבנתו (וניסיונו) בעירייה.

על דבריו של בר זאב הגיבה עיריית אשדוד בחריפות אף היא, והציגה את הסיבה להתנגדותה בכך שהתוכנית היא "חמדנית" ככזו שנועדה להרחיב את שטח המסחר של הביג בכ-30,000 מ"ר ועל כך הבסיס להתנגדות של העירייה.

כמו כן הוסיפו בעירייה: "אנחנו מגנים ודוחים בשאט נפש את הניסיון של הנהלת הביג לקשור באופן בלתי הגון בין הגשת התכנית למאבק השבת ולסינמה סיטי".

(לכתבה המלאה שפרסמנו, על התנגדות העירייה ותגובת הביג לחצו כאן)

ההתפתחות המפתיעה:
הבוקר פגשנו את מנכ"ל הביג, איתן בר זאב, שהחליט לאתגר את העירייה ואמר:
"אנחנו חמדנים??? אם זאת הסיבה, אני מוכן לוותר על כל הזכויות שלנו מראש, על עשרות אלפי המטרים שאושרו בתכנית בועדה המחוזית ושהעירייה מצידה תסיר את ההתנגדות שלה להקמת הסינמה סיטי בלבד".
 
בהצהרה לאשדוד נט אומר בר זאב:
"אני מכריז שאין לנו ולא היה לנו עניין לבנות עוד שטחי מסחר, לא מגדלים ולא שום דבר - רק את מתחם בתי הקולנוע. אם מישהו טוען שיש לנו כוונה אחרת - שירים את הכפפה ויעמיד את הנושא למבחן".

בר זאב ממשיך ואומר לאשדוד נט:
"למרות שעל המגרש שרכשנו נותרו לנו עשרות אלפי מ"ר של זכויות בניה, אני מצהיר בזאת שאני מוותר על כל הזכויות שנותרו לנו גם אם הם שווים מיליונים רבים של שקלים, ולהסתפק במימוש חלק קטן מהזכויות שלנו לטובת בניית הסינמה סיטי כפי שהבטחנו לתושבי אשדוד.

קומפלקס בתי הקולנוע צורך  5000-6000 מ"ר בלבד – יש לנו פי כמה וכמה זכויות קיימות לבנייה במתחם, אבל קחו את כל יתרת הזכויות שיש לנו, אנו מוכנים לוותר עליהם מראש, ובואו ניתן לתושבי אשדוד את מה שהם מבקשים, את שהבטחנו להם עוד לפני הקמת הביג, את מה שעיריית אשדוד ברכה עליו, ואת מה שמגיע לנו על פי החוק – קומפלקס תרבותי איכותי ומהנה לרווחת תושבי אשדוד והסביבה".צילום: כלכליסט

בר זאב לא עוצר בתגובתו, ופונה לראש העיר על מנת לפעול בהרמוניה לטובת תושבי העיר:
"ההגינות והיושר הציבורי של הנהלת הביג ובעליה חשובים בעינינו אלפי מונים, יותר מכל שיקול כלכלי זה או אחר.
הבטחנו לתושבי אשדוד סינמה סיטי וחובתנו המוסרית לקיים! להבנתי זו גם חובתה המוסרית של העירייה לקדם או לפחות לא להתנגד לה.
ברור לנו שהועדה המחוזית שאשרה את התוכנית שהגשנו, תדחה את התנגדויות העירייה, אך למען שלום בית ומניעת לזות שפתיים, אני קורא לראש העיר לשבת איתנו בהרמוניה ולהתמקד במטרה שעליה אמורה להיות הסכמה הקמת הסינמה סיטי בעיר

לפעול למען הרצון של הרוב המכריע של תושבי אשדוד, ולממש את ההצהרה שלו ושלנו לפתיחת הסינמה סיטי בהקדם באשדוד. תקוותי שהוא ירים את הכפפה".

בעיריית אשדוד הגיבו לדבריו אלה של בר זאב, ובתגובה שנשלחה למערכת אשדוד נט, הם כותבים: 

"עיריית אשדוד מצירה על כך שהנהלת ביג בחרה להתעשת רק אחרי שהציתה וליבתה סכסוכים בין התושבים.
מכל מקום העיריה הגישה התנגדות לתכנית המקורית שהוגשה על ידי ביג משיקולים תכנוניים בלבד ותתייחס עניינית גם לתכנית מתוקנת".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה