מנכ"ל ביג מרכזי קניות במתקפה חריגה על עיריית אשדוד: "נלחם עד הכדור האחרון"


להאזנה לתוכן:

התבטאות יוצאת דופן של מנכ"ל הרשת נגד עיריית אשדוד והעומד בראשה בעקבות חלוקת ההתראות לעסקים שפועלים בשבת. גם החרדים חוטפים ממנו. ראיון שפורסם ב"כאן דרום אשדוד"

מנכ"ל חברת ביג מרכזי קניות, איתן בר זאב, פותח במתקפה חסרת תקדים על עיריית אשדוד והעומד בראשה בעקבות חלוקת ההתראות לעסקים שפתוחים בשבת במתחם "ביג פאשן" בסוף השבוע האחרון.

"מצד אחד", אמר בר זאב לדור גפני  מ"כאן דרום", "בעירייה התחייבו בכתב בבית המשפט להחריג את הפעילות בשבת בשלושה מתחמים: סטאר, חוף הים וביג, מצד שני הם באו בשבת האחרונה והתחילו לחלק אצלנו דוחות. זה מוזר שהעירייה באה ומתהפכת, או שאתה מנהיג, או שאתה רכיכה. העירייה צריכה להחליט אם כל רוח קטנה מסיטה אותה מכיוונה, או שהעירייה יש לה מדיניות עקבית. העירייה מתנפנפת כמו דגל ונכנעת ללחצים פוליטיים, השד יודע מי מפעיל עליהם לחץ".

ביג פאשן אשדוד, ייסגר?. צילם: אילן אסייג

בר זאב מבהיר שהם אינם מתכוונים לשתוק ולעבור לסדר היום על הצעדים שנוקטת עיריית אשדוד ובכוונתם לדאוג שהמקום ימשיך להיות פתוח בשבת: "נילחם עד הכדור האחרון, בכל הכלים העומדים לרשותנו. נשלם את הקנסות אם יש של הדיירים שלנו, נפעל כדי שהעיר לא תיפול טרף ל-20% מתושביה. אגב, גם לפי חוק העזר העירוני, ישנם עסקים לממכר מזון שמותר לפתוח בשבת, אז בדוחות שחולקו טענו שזה בגלל הצבת מקומות ישיבה בחוץ כביכול – זה מתחם שמרוחק משכונות המגורים, אז על מה הם מדברים? אני מאוכזב מההתנהלות של העירייה, אני לא רגיל שבעולם העסקי לא עומדים בהתחייבויות. לא כל רגע משנים את התמרורים ואת כיוון הנסיעה, זה הזוי, אי אפשר לנהל ככה עסק, אי אפשר לנהל ככה מדינה".

מה אחוז הפידיון בשבתות מסך המחזור?
"הוא גבוה אבל זה לא האישיו. האישיו הוא חופש העיסוק. מה פתאום שמישהו יגיד לי אם לפתוח או לא? אנחנו באיראן?".

בעבר נציגי הציבור החרדי כבר הודיעו שהם מחרימים אתכם בגלל העבודה בשבת.
"זה לא פוגע בנו בכלל, ומצדי שגם לא יבואו".

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: "לאור הפניות לבג״ץ בנושא השבת וחוק המרכולים המתגבש, הנחה היועץ המשפטי של העירייה, להיערך לקראת התאמה ויישום מלא של חוק העזר העירוני הקיים באשדוד מאז שנת 1976. בהתאם לכך, ביקש ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, לפעול ברגישות הנדרשת בכדי להחזיר ולשמר את הסטאטוס – קוו שהיה קיים בעיר, כדי לשמור על עיר פלורליסטית ומכילה של כל המגזרים החיים בעיר.
חוק העזר העירוני ברור והוא אוסר פתיחת עסקים בשבת בכל רחבי העיר. עד עתה, בעקבות בג״צ ת״א ופסיקת בית משפט השלום בעניין צוי סגירה שהוציאה העירייה למספר עסקים בעיר, נוצרה אי בהירות חוקית בנוגע למעמדו של מושג הסטטוס-קוו, והעירייה לא יכלה לאכוף את חוק העזר. כעת, אחרי פסיקת בג״צ וחוק המרכולים המתגבש, חובת העירייה וחובתו של מנכ״ל ביג לכבד את החוק".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה