חבר המועצה שומר: "לתקן את חוק העזר כדי שיאפשר פתיחת עסקים בשבת"


להאזנה לתוכן:

האם חוק העזר העירוני לאשדוד יתוקן ויאפשר פתיחת עסקים ברחובות מרכזיים בעיר בשבתות? עו"ד נעים שומר, חבר במועצת העיר, הגיש בקשה דחופה לדיון במועצת העיר בהצעתו לתיקון חוק העזר לאשדוד שיאפשר זאת. האם הצעתו תתקבל? קשה להאמין שאכן כך יקרה

אתמול דיווחנו שרשויות מקומיות ברחבי הארץ מתקנות את חוקי העזר העירוניים, זאת לקראת אישור חוק המרכולים של השר אריה דרעי, שיאפשר לו למנוע פתיחת עסקים בשבת. בראשל"צ אישרו אמש את התיקון לחוק העזר, בעיריית גבעתיים עדיין מנסים לאשר וברשויות נוספות בארץ מנסים לקבוע עובדות בטרם ייכנס החוק לתוקף.

באשדוד, כפי שדיווחנו אמש, לא נעשה דבר לתיקון חוק העזר העירוני, שלמעשה אוסר פתיחת עסקים בשבת. מי שמיהר לקחת את המושכות ולנסות אולי לתקן את חוק העזר היה חבר מועצת העיר נעים שומר. בפניה דחופה לסדר יום במועצה, עו"ד שומר קורא לתקן את חוק העזר כך שיאפשר פתיחת עסקים בשבת ברחובות מרכזיים ובמערב העיר. 

"באשדוד קיים סטטוס קוו אשר לפיו קיימת הסכמה כללית לפתיחת עסקים במרכזי הקניות הגדולים של אשדוד, כגון מתחם סטאר סנטר, מרכז ביג וכד', כשם שקיימת הסכמה כללית שאין לפתוח כלל מרכולים ברובעים המזרחיים, בהם מתגוררים ריכוז תושבים חרדים. אין לי שום כוונה בשום פנים ואופן לפגוע באיזון הקיים בעיר בנושא זה. דווקא ההכרח לשמור על הסטטוס קוו הקיים בעיר. מחייב לחוקק את התיקון", כתב שומר בפנייתו.

עוד מציין חבר המועצה שומר כי "חוק המרכולים קובע כי רשות מקומית תוכל לשנות חקיקה עירונית, כדי להתיר פעילות מסחר בשבת בתחומה, רק באישור שר הפנים. ברם, חוק המרכולים לא יתיר לשר הפנים לשנות חוק עזר עירוני קיים אשר מתיר פתיחת עסקים בשבת. על כן קיימת אפשרות פגיעה ממשית בזכויותיהם של תושבי העיר החילוניים, אם בעתיד ידרשו תושבי העיר החרדים שמספרם הולך וגדל, לאכוף את הוראת סעיף 2(א) לחוק העזר הקיים, האוסר לחלוטין לפתוח בתי אוכל, בתי עסק ובתי עינוגים, מבלי שלציבור החילוני תהא הגנה המעגנת בחוק עזר את הסטטוס קוו הקיים".

האם הצעתו של שומר תתקבל? קשה להאמין שהקואליציה המקומית תאשר או תתמוך בהצעתו של שומר, ונראה כי חוק העזר העירוני יוותר על כנו כפי שהוא כיום.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה