רשמים של שכבה י"א במקיף ג' מהגדנ"ע (וידאו)


להאזנה לתוכן:

תלמידי שכבה י"א במקיף ג' יצאו לשבוע בו הם התארחו בבסיס צבאי במהלך הגדנ"ע, והתנהגו ממש כמו חיילים לכל דבר. אשדוד נט מביא לכם את הרשמים שלהם, לי- אור עזור היא מי שאחראית על הכתיבה.


שכבה י"א במקיף ג' אשדוד מתכוננת לשירות הצבאי


ספטמבר 2010. המחנך הודיע לנו שבחודש נובמבר נצא לגדנ''ע בשדה בוקר. לא ממש הבנו במה מדובר, אך ככל שהתקרב המועד, והחלו ההכנות של השכבה לקראת היציאה, הלכו וגברו המתח וההתרגשות, ומצאנו את עצמנו מחכים בקוצר רוח ל- 28.11.2010.

יום ראשון ה- 28.11.10. העמסנו את המזוודות, עלינו לאוטובוסים ויצאנו לכיוון בסיס גדנ"ע שדה בוקר. כשהגענו, חילקו אותנו לקבוצות בסדר אקראי, נתנו לנו מדים ובין רגע נהיינו לחיילים – ואף דרשו מאיתנו להתנהג בהתאם: אם זה לעמוד ב"הקשב" או להצדיע כשצריך, וגם.... ליפול לשלושים כשמאחרים.....
למדנו דברים בסיסיים כמו איך לפנות למפקדת שלנו בשטח, איך להתנהג בשדה הקרב ומה לעשות כשהאוייב זורק עלינו רימון. חווינו את התורנויות הקשות במטבח ובשירותים, שהרי "פינוק זה רק שם של שמפו"........... נהיינו חקלאים לעת מצוא כשניקינו את הבסיס מקוצים ומעשבים מיותרים, שהרי "חול זה טעים וקוץ זה נעים"......  ועל כל החוויות האילו עלתה החווייה של הירי באש חיה!!!! כן, כן, באש חיה!
 
השכמה ב- 05.30. זמן התארגנות מוקצב ל- 20 דקות, הקושי של הקור והשינה של מספר שעות בלבד.... להגיע ב- 08.00 לביה"ס כבר קטן עלינו...

החוויה העצומה הזו, שעברנו במשך חמישה ימים, תרמה לנו רבות. השילוב האקראי של התלמידים הביא לרמה גבוהה של גיבוש חברתי בקרב תלמידי השכבה. למדנו להכיר את עצמנו טוב יותר וגילינו בתוכנו כוחות חדשים. גילינו את המוטיבציה הגבוהה בתוכנו, ושאנחנו מסוגלים להשיג הרבה בכוח הרצון - ש"השמיים הם הגבול".

בלילה הרביעי והאחרון כבר הרגשנו את הסוף ולא רצינו שזה יגמר. המחשבה להיפרד מכולם ובמיוחד מהסגל הציפה את עינינו בדמעות.

השחר עלה ואנחנו כבר מסודרים בח'. נתנו את הפוש האחרון שלנו וקיבלנו את המפקדים בפעם האחרונה. ניקנו את הבסיס ואז הגיעה השעה לשבירת "דיסטנס". כל צוות התקבץ עם המפקד/ת שלו בנפרד. התחבקנו, הצטלמנו והעלינו חוויות מהשבוע החולף. את כל זה ליוותה תחושת עצב בגלל הפרידה. רצינו שזה יימשך עוד, אך התנחמנו בעובדה שחוזרים הביתה לאמא ואבא.

בהזדמנות זו, אני רוצה להודות לכל המפקדים הנהדרים בגדנ"ע, על העבודה המופלאה שהם עושים, וכמובן לצוות המורים של שכבה י"א, שליוה אותנו לאורך כל השבוע וחיזק אותנו. ותודה אחרונה למנהלת בית הספר, עדה נגר, שאיפשרה לנו לחוות את החווייה הבלתי-נשכחת הזו.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה