תחקיר ערוץ 10: מחדלים בחקירת רצח רינת רואס ז"ל


להאזנה לתוכן:

ארבע שנים חלפו מאז הרצח האכזרי של רינת רואס ז"ל. תחקיר שפורסם אמש בחדשות ערוץ 10 מעלה תהיות קשות לגבי חקירת הרצח. טרקטור שעלה על זירת הרצח ומחק אותה ודגימות דנ"א שלא הועברו בזמן, שכתוצאה מכך נרקבו, יכלו, אולי, להביא את רוצחה של רינת לדין. אימה של רינת: " כנראה שסיבנו אותנו במשך השנים"

ביוני 2005 נאנסה ונרצחה באכזריות רינת רואס ז"ל כאשר שבה מעבודתה בקניון עזריאלי, שם הספיקה לעבוד 10 ימים. גופתה אותרה כמה עשרות מטרים מביתה ברובע הסיטי.מחקירת המשטרה עלה שהיא נחטפה, נאנסה ונרצחה ע"י חבורת צעירים. 4 שנים חלפו מהרצח שזעזע את המדינה, אך למשטרה עדיין אין קצה חוט בתעלומה, והרוצח או הרוצחים ממשיכים להסתובב חופשי.

המשטרה מיהרה להטיל צו איסור פרסום על פרטי החקירה, אך תחקיר חדשות 10 חושף שמעבר לפרטי החקירה החסויים, הצו שמר בסוד על מחדלים שבוצעו בזירת הרצח ואחריה. לבקשת חדשות ערוץ 10, הסיר בית המשפט חלקית את צו איסור הפרסום, שכאמור חושף מחדלים.

אימה של רינת מספרת בכתבה שבסביבות השעה שתיים עשרה וחצי בלילה היא קמה בבהלה. היא רואה שהאור במטבח הבית דלוק וחדרה של רינת ריק. היא ממהרת להתקשר לחברתה הטובה שממהרת להתקשר למנהלה של רינת, שהסיעה אותה לביתה. הוא מדווח שהוא הוריד את רינת כמה מאות מטרים מביתה וליבה של האם מבשר לה רעות. היא מתקשרת למשטרה ומדווחת שביתה נעדרת, אך במשטרה מציינים שרק לאחר ההיעדרות של 24 שעות מתבצעים חיפושים. בני המשפחה מארגנים חיפושים בעצמם וקרוב לשעה חמש אחה"צ שלמחרת, נמצאת גופתה של רינת בסמוך לאתר בנייה וכמה עשרות מטרים מביתה.

כפי שהתפרסם בחדשות השבת של ערוץ 10, צוותי מז"פ מגיעים לזירת האירוע ומתחילים לאסוף ראיות. החשיכה יורדת וגופתה של רינת מועברת למכון הפתולוגי, אך בזירת הרצח לא מוצבת שמירה. למחרת מתחילה העבודה באתר הבנייה בשעה שבע בבוקר כאילו שדבר לא התרחש במקום. טרקטור שעובד במקום עולה על זירת הרצח ומוחק אותה. כל השרידים שטרם נדגמו או שהיו יכולים להתגלות באור היום, נעלמו. בכיר שעבד בעבר במז"פ, אבנר רוזנגרטן, מתראיין ואומר: "לו רק למקרה שמישהו חשב שהוא מפספס משהו. זה שטרקטור נכנס לזירה כאילו לא היו דברים מעולם, זה פשוט... במילים עדינות, לא בסדר".

כחלק מחקירת המשטרה, היא לוקחת דגימות דנ"א מהפועלים הזרים שהיו באתר. אך לדברי בכיר שהיה מעורב בחקירה, הדגימות נרקבו והיו בלתי כשירות לביצוע התאמות עם מאגר דנ"א, או עם דנ"א שנמצא, אם נמצא, בזירה. לדברי הבכיר לשעבר במז"פ: "חוסר שמירה על דגימות דנ"א נראה לי ממש לא בסדר. זה היה צריך להגיע מיידית למעבדות מז"פ, שם זה היה נשמר במקררים ובתנאים תקינים, וזה לא היה נרקב. אני מניח שזה נשמר איפשהו בתחנת המשטרה ומישהו... עד שהוא זז והלך, אז הדברים נרקבו. זה מאוד לא תקין".

עוד עולה שרק שנה וחצי לאחר הרצח, נשאלו בני משפחתה של רינת על תכשיטים שנמצאו בסמוך לגופתה. באותה ההזדמנות ביקשה המשטרה את עזרת הציבור בזיהוי אותם התכשיטים, כאמור, שנה וחצי לאחר הרצח. לדברי הבכיר לשעברבמז"פ: "המשטרה הייתה צריכה לבדוק מיידית למי שייכים התכשיטים ולחפש את הקשר".

ארבע צוותי חקירה מיוחדים (צחמ"ים) התחלפו במהלך השנים בחקירת הרצח. לחדשות ערוץ 10 נודע, שאחד מצוותי החקירה הצליח להגיע לקצה חוט: ניסיון אונס בעל מאפיינים דומים לזה של רינת רואס ז"ל, העיר את תשומת ליבם של החוקרים. הם הצליחו להרכיב קלסתרון של חשוד, אותו הם ניסו להצליב עם עדויות  מהתיק של רינת. למרות שהמידע הגיע לממונים עליהם, הוחלט לסגור את הצח"מ (צוות חקירה מיוחד).

הבכיר לשעבר במז"פ מציין שברגע שיש גופה, יש מה לחקור ויותר קל. עוד הוא מציין שמוזר שארבע שנים אחרי, אין עדיין קצה חוט. מהתחקיר של חדשות ערוץ 10 עולים סימני שאלה רבים על אופן התנהלות החקירה בפרשת הרצח. התעלומה עדיין קיימת והרוצח מסתובב חופשי.

אימה של רינת בתגובה לממצאי חדשות 10:"ההרגשה הייתה שהם עושים את עבודתם כמו שצריך, כנראה שסיבנו אותנו במשך השנים".

מהמשטרה מסרו לערוץ 10 בתגובה: " תיק רצח רינת רואס ז"ל הינו תיק קשה ומורכב. בו נאספו ממצאים רבים ונבדקו כיווני חקירה שונים. לאחר שצוות החקירה המיוחד שהוקם הגיע למבוי סתום, הוחלט על העברת התיק למטה הארצי, לבחינת כיווני חקירה נוספים. בהמשך התיק הוחזר ליחידה המרכזית וצוות החקירה החדש ממשיך לחקור באינטנסיביות".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה