"לא נעזוב אתכם עד שיימצא פיתרון"


להאזנה לתוכן:


בתום הסיור הוחלט לקיים מפגש עם נציגי הדיירים במתנ"ס חרצית, הממוקם מול מרכז פלדות. השיחה עם נציגי הדיירים עסקה במספר נושאים: פינוי-בינוי,לוחות אסבסט, מצב תחזוקת בטיחות, שירותי חברה וקהילה ועוד. הדיירים ציינו בפני ראש העיר, כי היו מעדיפים את תוכנית פינוי בינוי, דבר אשר גם העירייה תומכת בו.

במהלך הפגישה הודיע ראש העיר לנוכחים כי אגף ההנדסה  הזמין סקר לבחינת השפעת לוחות האסבסט על המרכז ורמת הסיכון של התושבים השוכנים במרכז פלדות. ראש העיר דרש לקבל דיווח בנושא תוך שבועיים. 

ראש העיר ציין בדבריו:"בחודשים האחרונים קיימנו פגישות עם משרד הרווחה וחברת עמיגור, במטרה לגבש מספר הצעות לפיתרון שיהיה גם מוסכם על דעתכם. לאחר קבלת תוצאות הסקר נציגו בפני משרד הרווחה והשיכון ונראה להם באיזו רמת סיכון חיים תושבי מרכז פלדות. איני מתכוון לוותר, במידה ויהיה צורך אנחנו נצא למאבק ביחד, אנחנו איתכם במאבק, אך צריך אורך נשימה ארוך בכדי לקבל את האישורים ולצאת עם התוכניות, נמתין לסקר ומיד  נפעל בנושא".

ראש העיר אף הבהיר לדיירים שהוא מאמין שתוצאות הסקר יהיו חד משמעיות ולא יותירו למשרד השיכון ולחברת "עמיגור" יותר מידי ברירות, אלא להסכים לתוכנית, זאת כדי לא לפגוע בבריאות התושבים.

בנוסף, הוחלט על הקמת צוות היגוי בשת"פ עם נציגי חברת "עמיגור", ומשרד הבינוי והשיכון, דיירי המתחם שיפעלו מול העירייה. ראש העיר הורה לצוותים המקצועיים להכין במיידי תכנית שיקום פיזי למתחם החיצוני של המרכז שיכלול  בתוכו טיפולי אחזקה ונטיעות ופעולות נוספות לשיפור איכות החיים של הדיירים בנוגע לסביבתם ובתעסוקה לילדים החיים במרכז במסגרת החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי. התוצר הסופי יובא לדיון בהקדם מול חברת "עמיגור", לגיבוש תוכנית משותפת.

לסרי נענה לבקשתם של הדיירים והחליט לתקצב את השתתפותם של ילדי מרכז פלדות  בקייטנת הקיץ. ראש העיר לדיירים: "לא נעזוב אתכם עד שיימצא פיתרון".

 

 

aviroccah_220609_4ראש העיר ערך סיור של שעתיים במרכז פלדות, אשר כלל מפגש עם נציגי התושבים. בשבועיים הקרובים יתקבלו תוצאות סקר שהוזמן ע"י אגף ההנדסה בעיריית אשדוד, אשר ייבחן את נזקי האסבסט. ראש העיר ביקש מנציגי אגף הרווחה לסייע בסבסוד השתתפות ילדי מרכז פלדות בקייטנות הקיץ
 

ביום רביעי שעבר ערך ראש עיריית אשדוד,ד"ר יחיאל לסרי, סיור במרכז פלדות. בסיור השתתפו מנכ"ל העירייה ומנהלי אגפים בעיריית אשדוד. ראש העיר אשר מודע למצוקה הקיימת במרכז פלדות החליט לבחון מקרוב את הנושא על מנת למצוא פתרון לבעיה.  

הביקור החל בסיור במספר דירות בבניינים תוך בחינת מצב הדירות ושיחות עם הדיירים במקום. ראש העיר שמע את מצוקתם של הדיירים, אשר התלוננו על המטרדים שקיימים בבניין ומהווים פגיעה באיכות החיים ובבריאותם. בדירה אחרת שוחח ראש העיר עם אם חד הורית המתקשה לגדל את ילדיה במקום וכן על בעיות נוספות הקיימות בגלל השהייה בדירה.

 

לאחר מכן, סייר הצוות ברחבי החצרות הממוקמים במתחם, לא ניתן היה להתעלם מלוחות האסבסט המקיפים את הקירות החיצוניים, הגינות המוזנחות ושבילי ההליכה שבורים.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה