למרות הדיון בבית המשפט- השביתה תימשך


להאזנה לתוכן:

בבית המשפט לעבודה בב"ש, התקיים אמש בשעות הצהריים דיון בנושא השביתה בחברה העירונית. נציגי העובדים טענו שהחברה גייסה עובדים חדשים במהלך החודש האחרון, בית המשפט מצידו ציין שהדבר מותר, ושלא ניתן לשתק כליל את התנהלות החברה. גמליאל: "ביהמ"ש דחה את טענות וועד העובדים"

השביתה בא פתחו עובדי החברה העירונית תימשך גם מחר. לטענת גורמים בחברה העירונית, לא נרשם שיבוש בפעילות החברה ורק כ-100 עובדים שובתים.

בצהריים נערך דיון מיוחד בבקשות העובדים, שטענו שהנהלת החברה מגייסת עובדים חדשים במהלך החודש האחרון וכן שהיא הכניסה עובדים לא מיומנים, חלקם נערים, כדי לטפל בילדי המעונות. לטענתו של גמליאל, מנכ"ל החברה העירונית, בית המשפט דחה את כל טענות נציגי העובדים, כמו כן טוען גמליאל, שבית המשפט דחה את בקשות הוועד שלא לנייד עובדים בתוך החברה. גמליאל: " בחלק מהפעמים השופט אף כעס על נציגי העובדים ועל הטענות שהם העלו".

עוד טוען גמליאל שהעובדים התלוננו בפני השופט על כך שנמנע מהם להיכנס למעונות היום, אך בית המשפט דחה טענה זו ואף אמר שלא כל אדם יכול לבוא לראות מה קורה עם הילדים, זאת ללא תיאום עם ההנהלה.

מאיר גבאי, יו"ר וועד העובדים בחברה, אמר בצאתו מהדיון ששופט בית המשפט הבין שאין מה לעשות עם ההנהלה. "אנחנו בינתיים ממשיכים בשביתה עד שנחליט לגבי ההצעה שהציע בית המשפט. השופט אמר שמותר לחברה לקלוט עובדים חדשים, אך לא כאלה שיבוא במקום העובדים השובתים. ההנהלה הכניסה למעונות היום נערים בני 15 כדי שישמרו על ילדי המעונות. אנחנו נכין רשימה מסודרת ונמסור אותה לשופט, שיפסוק בעניין".

בית הדין לעבודה הציע לצדדים שישבו וידברו בתיווכו של מגשר, שיהיה מקובל על שני הצדדים. הנהלת החברה העירונית תעדכן את הדירקטוריון ותתייעץ עימו. נציגי העובדים יתייעצו בעניין זה עם עופר עיני, ואז יקבלו החלטה בעניין, אך מבחינתם השביתה נמשכת.

לגבי הקייטנות ציין יגאל גמליאל שהם ייפתחו כסידרם, ללא תקלוט היות ולשם כך גוייסו 150 בני נוער, שאינם קשורים לשביתה. אשדודנט

אשדודנט

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה