50% הנחה לקייטנה באזורי השיקום בעיר


להאזנה לתוכן:

בחודשי הקיץ כשעשרות אלפי התלמידים יוצאים לחופשה, מתחיל "כאב הראש" של ההורים. איך מעסיקים את הילדים בתקופה זו, מה המסגרות וכמה זה עולה? הקייטנות העירוניות הן המסגרות המועדפות על הילדים, אלא שלפעמים מדובר בהוצאה כבדה על ההורים, במיוחד בעלי ההכנסה הנמוכה. עיריית אשדוד העלתה רעיון מצוין המקל על הורים אלה – קייטנה מלאה בפחות מ-50% עלות!

הקושי הכלכלי ומצב המשק מקשה מאוד על האוכלוסיות ברובעים הוותיקים, לשלוח את ילדיהם לקייטנות בגנים ולהכינם לקראת קליטתם בבית הספר (כיתות א'). כיצד ניתן בכל זאת לייעל ולהוזיל עלויות כך שיתאפשר להורים אלה לשבץ את ילדיהם בקייטנות? את זה אפשר ללמוד משיתוף הפעולה שנרקם בין מינהל החינוך ואגף משאבי אנוש בעיריית אשדוד, ובין החברה העירונית לתרבות הפנאי. 

סגן מנהל משאבי אנוש מר שלמה שושן ומנהלת מחלקת גני הילדים גב' תקוה ברם החליטו כי ניתן לסייע למשפחות באזורי השיקום בעיר, המעוניינות לרשום את ילדיהם לקייטנה. שושן מסביר כי סייעות דור ב' העובדות בגנים צריכות לעבוד 11 חודשים בשנה על מנת לקבל שכר לשנה. מכיוון שבגנים עובדים 10 חודשים (חופשת קיץ ביולי-אוגוסט), על הסייעות להשלים חודש נוסף ולפיכך הוצע לשבצם בקייטנות העירוניות. תקוה מוסיפה כי שיבוץ זה סייעה משמעותית בהוזלת התעריף לקייטנה משום שההוצאות בגין שכר, שהוא מרכיב גבוה בעלות, הצטמצם.

אזורי העיר הותיקים שנבחרו להפעלת קייטנה בעונת הקיץ, ע"י הארכת הפעילות בגן לחודש לימודים נוסף, נעשו בתיאום עם החברה העירונית לתרבות הפנאי, אשר תפעיל את הגנים הבאים כדלקמן: מתנ"ס ג' – מפעיל את גן סהרון ואת גן משוט. מתנ"ס ד' – גן רחפת. מתנ"ס ה' – גנים חוחית וחצב. מתנ"ס  ו' – גנים אלמוג ורותם. מתנ"ס ח' – גנים צמח ב' וישי.

כמו כן מציינת גב' ברם שנפתחו גם 10 כיתות גן נוספות, לתוכנית "מוכנות", במטרה להכין את ילדי הגנים הללו לקראת צעדיהם הראשוניים בכיתה א'. "גם אלה מופעלים בעיקר באזורי שיקום וגם שם שולבו סייעות דור ב', על מנת להקל על ההורים", ושלמה שושן מוסיף: "יתר הסייעות שובצו בגנים של החינוך המיוחד".

בעירייה מדגישים כי הפעילות המבורכת הזאת מלמדת על חשיבה יעילה תוך העמדת התושב במרכז, ע"י גילוי אכפתיות לצרכי המשפחות ולמצבן הכלכלי.  "זהו מיזם קהילתי מהמדרגה הראשונה, המשלב כוחות עבודה מקומיים עם ניסיון תפעולי מקצועי של החברה למתנ"סים, לטובת ציבור התושבים. במקום עלות של 800 ₪ משלמים ההורים רק 350 ₪ - פחות מ-50%!"

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה