התזמורת האנדלוסית: ביהמ"ש החליט על פירוק העמותה באשדוד


להאזנה לתוכן:

ביהמ"ש המחוזי החליט על פירוק עמותת 'התזמורת האנדלוסית' של עיריית אשדוד. במקביל הגישה העמותה החדשה של הנגנים בקשה רשמית למשרד התרבות להמשך פעילות - המשמעות: התזמורת תופעל באמצעות העמותה החדשה "אהבת קדומים"

ביהמ"ש המחוזי בחיפה החליט היום על פירוק עמותת "התזמורת האנדלוסית" של עיריית אשדוד. עוד החליט בימה"ש שכונס הנכסים הרשמי בישראל (הכנ"ר) ימנה מנהל מיוחד לפירוק במקום עו"ד אופיר כץ.

להחלטת ביהמ"ש חשיבות, שכן, עצם פירוקה של עמותת "התזמורת האנדלוסית" של עיריית אשדוד, גורם לכך שלא יתקיימו שתי תזמורות אלא רק תזמורת אחת והיא התזמורת של עובדי ונגני התזמורת האנדלוסית, אשר זכו בפרס ישראל, שתפעל במסגרת עמותה חדשה מחוץ לעיר אשדוד, באמצעות עמותת "אהבת קדומים".

במקביל, בעקבות פגישה שנערכה בין יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, יו"ר איגוד האומנים בהסתדרות, דוד גלנוס ונציגי עובדי ונגני התזמורת האנדלוסית לבין שרת התרבות והספורט, לימור ליבנת סוכם על מתווה לקיום פעילות התזמורת. במסגרת המתווה, תקציב הפעילות ממנהל התרבות המיועד לתזמורת האנדלוסית, יועבר לעובדי ונגני התזמורת. עמותת התזמורת של הנגנים והעובדים באמצעות "אהבת קדומים" הגישה השבוע בקשה רשמית למשרד התרבות להמשך קיום פעילות התזמורת. העובדים מבצעים חזרות וקונצרטים מזה מספר חודשים וב- 5.8.09 ייערך קונצרט גדול וחגיגי בבית ג'וברין.

יו"ר איגוד האומנים בהסתדרות, דוד גלנוס: "מדובר בתזמורת שהיא היהלום שבכתר של התרבות המזרחית והצפון אפריקאית, אשר קיבלה את פרס ישראל בשל הישגיה. ההסתדרות תמשיך ללוות את נגני ועובדי התזמורת ולהילחם על קיומה ושימורה".

יו"ר ועד העובדים והנגנים, תום כהן אומר היום: "עם כל העצב הכרוך במשמעות הסמלית של פירוק התזמורת, התרבות, המורשת והמוזיקה ימשיכו וממשיכים להתקיים באמצעות 'אהבת קדומים' ובכוחות משותפים של ההסתדרות ושל כלל העובדים והנגנים המקוריים והמסורת של התזמורת נחזיר עטרה ליושנה".

כזכור, לפני כחצי שנה הודיעה הנהלת התזמורת האנדלוסית באשדוד כי כלל העובדים והנגנים מפוטרים והתזמורת האנדלוסית נסגרת. עם פיטוריהם, המשיכו העובדים והנגנים את פעילותם, באמצעות עמותת "אהבת קדומים". מאז, הם מקיימים הופעות ברחבי המדינה בפני קהל יעדם, ועדי עובדים, ארגונים, מוסדות ואף רשויות מקומיות.

המפרק הזמני עו"ד אופיר כץ מאשר את הידיעה ואומר: "למרות שאני כמפרק זמני ניסיתי להציע הצעה להבראת התזמורת, הצעה שעיריית קיבלה ואישרה במועצת העיר, החליט בית המשפט על פירוק העמותה. עד לפירוק הסופי של העמותה עוד ניתן לנסות למנוע זאת, אך קשה לי להאמין שכך אכן יקרה".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה