סיוט בסניף הדואר
17.07.09 / 10:19
לתושבים בסיטי כבר נמאס משירותי הדואר העלובים שהם מקבלים בסניף הקטן והצפוף שברובע. נמאס להם לחכות מעל לחצי שעה, רק בשביל לקנות בול או בשביל לשלם חשבון. ברובע ג' סניף הדואר מזכיר יותר סניף דואר בעזה מאשר בישראל. קירות מתפוררים, תורים ארוכים ושלל מזיקים שקופצים על כל מי שרק ינסה להפריע את שלוותם בתיבת הדואר שבמקום. המגזין מציג: דואר ישראל 2009, שבו בנחת הסיוט מתחיל
"חצי שעה שאני מחכה בתור", אומר לנו אחד מתושבי רובע הסיטי שממתין כבר חצי שעה רק כדי שיוכל לשלם חשבון.
שישי, שעת בוקר מוקדמת, מחוץ לסניף הדואר שברובע הסיטי כבר משתרך תור ארוך של אנשים שממתינים לקבל שירות. לאחר מספר שעות, השעה היא כבר שתיים עשרה בצהרים. מחוץ לסניף עדיין משתרך תור ארוך של אנשים. "שתי פקידות צריכות לתת שירות לכל תושבי הסיטי", אומר אחד הממתינים בתור, והוא ממשיך: "לא יתכן שיזלזלו כך בתושבי העיר. התופעה חוזרת על עצמה בכל פעם מחדש.
בסיטי עוד ממתינים בצל. בסניף הדואר ברובע ג' בעיר, נאלצים התושבים להמתין בתור בשמש הקופחת בקיץ או ברוחות וגשמים בחורף. הסניף ברובע ג' קטן וחנוק, כאשר 2 פקידות נותנות שירות לתושבי הרובע הגדול בעיר. התמונות מהסניךף מזכירות יותר תמונות ממחנה פליטים מאשר תמונות מעיר מודרנית באשדוד. תיבות הדואר שבמקום מלוכלכות, ועל פי עדויות תושבים, לא פעם זינקו עליהם עכברים ומזיקים אחרים מתיבות הדואר.
לא מובן מדוע פעם אחר פעם מתלוננים תושבי העיר על שירותי הדואר בעיר, אך איש אינו מטפל כראוי בתלונתם. מדוע בסניפים באשדוד, נאלצים לקוחות הדואר להמתין מעל ל- 30 דקות רק כדי לשלוח מכתב.
מחברת דואר ישראל נמסר בתגובה: בעיר אשדוד פועלות 19 יחידות דואר הנותנות את כל מגוון שירותי הדואר ומשרתות את מכלול האוכלוסייה בעיר. בסוכנות רובע סיטי פועלות 2 עמדות אשנב ובזמן הקרוב ביותר תתוסף עמדה נוספת כדי להקל על העומסים. כמו כן הוזמנה לסוכנות מערכת ניהול תורים שתסייע גם היא בצמצום התורים.
מבדיקה שערכנו במקום עולה כי מנהל הסוכנות התקין רשת ודוקרנים כדי למנוע כניסת יונים ובמקום פועל קבלן ניקיון המנקה את המקום מדי יום לפני הפתיחה.
בסוכנות רובע ג' פועלות שתי עמדות אשנב הפועלות באופן רציף. סוכנות זו מיועדת לשיפוץ ובימים אלה אנו נמצאים בשלב של קבלת הצעות מחיר מקבלנים.
בימים אלו נפתחה סוכנות ברובע י"ב המספקת את כל שירותי הדואר לתושבי הרובע , וכן תורמת לצמצום זמני המתנה בתור בסניף רובע י"א .
סניף הדואר ברובע ב' עבר לאחרונה למשכנו החדש ומציע ללקוחותינו אולם קהל נוח ומרווח. בסניף הותקנה מערכת לניהול תורים, הוצבו כורסאות המתנה לנוחות הלקוח והוצב כספומט למשיכת מזומנים.
ברובע ט"ו קיימת סוכנות דואר פעילה במרכז טופז המספקת את מגוון שירותי הדואר לתושבי הרובע.
בית הדואר המרכזי עבר שדרוג משמעותי ביותר: במקום הותקנה מערכת לניהול תורים, מסכי פלאזמה שבאמצעותם ניתן להתעדכן במצב התור ולצפות בשירותי הדואר המתקדמים ושערי המט"ח, כורסאות המתנה נוחים לנוחיות ציבור הלקוחות ועוד.
בבית הדואר פועלים אוטומטים מתקדמים : אוטומט לממכר מוצרים, אוטומט למכרית תוויות ביול ומחוץ לסניף פועל דואר-מט – אוטומט למסירת דברי דואר גדולים המספק שירות 24 שעות ביממה.
חברת דואר ישראל מפעילה בעיר אשדוד פרויקט שמטרתו צמצום זמני העמידה בתור ובמסגרתו תוגבר כוח האדם באשנבים ושופרו תהליכי עבודה אשר הביאו לשיפור משמעותי בזמני ההמתנה בתור.