שנתיים וחצי מאסר לנהג שיכור שגרם להריגת צעירה


להאזנה לתוכן:

ולרי צ'רנוב, שלפני שנתיים נהג ברחובות אשדוד שיכור ובמהירות מופרזת, התהפך עם הרכב. כתוצאה מהתאונה נהרגה אנה בת ה-16 שנסעה עמו. היום גזר עליו בית המשפט שנתיים וחצי מאסר בפועל. השופטת: "הוא נטל סיכון בלתי סביר לאפשרות כי יאבד שליטה ברכב ויגרום לתאונה אשר עלולה להביא לתוצאות קטלניות ובחר להמשיך ולנהוג למרות הסיכון"

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר מאסר של שנתיים וחצי על ולרי צ'רנוב, שהורשע בהריגה ובעבירות של גרימת חבלה חמורה, נהיגה בשכרות, סטייה מנתיב הנסיעה ואי חגירת חגורות בטיחות.

לפני כשלוש שנים נהג ולרי צ'רנוב כשהוא שיכור, במהירות מופרזת, איבד שליטה על מכוניתו והתהפך. שתי נוסעות, ביניהן בולשקוב, שלא היו חגורות בחגורת בטיחות, עפו מהמכונית ונפצעו קשה. בולשקוב מתה מפצעיה לאחר מכן בבית החולים. צ'רנוב ונוסע נוסף נפצעו באורח קל.

עורך הדין ודים סגל מהפרקליטות טען בדיון, שאין לראות במצבו האישי של צ'רנוב אחרי התאונה גורם להקלה בעונש. "הנסיבות האישיות של הנאשם דינן להידחות אל מול האינטרס הציבורי הדוגל בענישה הולמת אשר יהיה בה כדי להרתיע נהגים, ובוודאי נהגים צעירים האוחזים בהגה בהיותם שיכורים" אמר סגל.

עורך דינו של צ'רנוב, שמעון מזרחי, ביקש מבית המשפט להתחשב בעברו התעבורתי וטען: "אין מדובר באדם אשר לחובתו הרשעות קודמות בעבירות תעבורה עד כי יאמר שמדובר בנהג מסוכן. בנסיבות אלו יש לראות באירוע הטרגי הנידון טרגדיה כפולה ואירוע אשר שינה את עולמו מן הקצה אל הקצה". עו"ד מזרחי ביקש מבית המשפט לגזור עליו עונש, שידגיש יותר את האפשרות לשיקומו וחזרתו לחיים שגרתיים, במקום למצות עימו את הדין.

השופטת רחל ברקאי אמרה כי "תוצאות התאונה היו קשות. חייה של נערה צעירה נקטלו וכן נפצעה האחרת. תוצאה שכזו מחייבת ענישה הולמת אשר יהיה בה כדי לגמול לנאשם על מעשיו, להרתיעו לעתיד ולהוציא מסר הרתעתי לכלל הנהגים". עוד אמרה השופטת ברקאי: "בנסיבות בהן מדובר באדם נורמטיבי אשר ניהל אורח חיים תקין, לא ניתן להתעלם מחומרת ותוצאות מעשיו, עת אחז בהגה כשהוא שיכור, נוסע במהירות העולה על המותר ומגלה פזיזות נפש למצבו זה. כמו כן, הוא נטל סיכון בלתי סביר לאפשרות כי יאבד שליטה ברכב ויגרום לתאונה אשר עלולה להביא לתוצאות קטלניות ובחר להמשיך ולנהוג למרות הסיכון" .

בנוסף לעונש המאסר, גזרה השופטת על צ'רנוב גם מאסר על תנאי ל-12 חודשים ופסלה את רשיונו למשך עשר שנים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה