להאזנה לתוכן:

בחופשת הקיץ רבים מילדי אשדוד מעבירים את זמנם בקייטנות, אחרים נהנים מטיולים עם ההורים או עם חבריהם ויש כאלה שסתם "שורפים" את החופש וממתינים לתחילת שנת הלימודים החדשה. "מצילה" הפתיעה והציגה בפנינו אפשרות נוספת: קורס הישרדות לילדי אשדוד. פעילות אינטנסיבית ומלאה אתגרים. כמעט טירונות!!

הרשות העירונית למאבק בהתמכרויות ובאלימות – אשדוד, קיימה בחופשת הקיץ קורס הישרדות והתמודדות עם מצבי לחץ. הילדים בקורס השתתפו בפעילות מגוונת, במתכונת צבאית, במטרה לחזק את ביטחונם העצמי ולהעצים אותם. תוכנית הקורס משותפת לרשות העירונית למאבק בהתמכרויות ובאלימות, "מצילה" ובית ספר שקמים, ומתקיימת במשך שבועיים. השנה התקיימו שני מחזורים.

גב' בריג'יט דוקאן מהרשות למאבק בסמים מציינת כי הרעיון לקיומו של קורס הקיץ עלה כבר לפני 5 שנים ומאז הוא מתקיים בבית הספר שקמים ברובע ו', בחופשת הקיץ. בקורס ההישרדות לוקחים חלק ילדים בגילאים 6-14, הנהנים מפעילות מגוונת המתנהלת במתכונת צבאית וכוללת נושאים כגון: קרב מגע, שחייה, שחמט, לוגיקה, כישורי חיים, הישרדות בעיר ובמקום לא מוכר... ועוד.

מטרת הקורס היא כאמור לחזק את ביטחונם האישי של הילדים וללמדם להתמודד נכונה עם מצבים שונים שמזמנים להם החים, תוך שהם מנצלים את הידע הנרכש ואת כישוריהם האישיים והנלמדים בקורס. 

ביום שישי האחרון, בסיום קורס ההישרדות אותו יזם מר נתן גרינברג – רכז "מצילה" של הרשות העירונית למאבק בהתמכרויות ובאלימות, הגיעו אנשי הרשות למפגש המסכם על מנת לברך את הילדים ואת המדריכים. גב' בלה גודנברג – מנחת חבר העמים ברשות הארצית, גב' אתי זכריה – מנהלת ביה"ס שיקמים וגב' סימונה מורלי – מנכ"לית הרשות באשדוד ברכו את העושים במלאכה.

גב' מורלי הביעה התפעלות מהתכנים של הקורס, מהארגון וממעורבות הילדים בכל נושאי הקורס. להורים ולילדים אמרה: "אני מאוד מתרגשת ממה שעיניי רואות" תוך שהיא מודה לצוות העובדים ולמנהלת בית הספר "על שיתופי הפעולה במהלך כל השנה".  בסיום נפרדו כולם באיחולי חופשה נעימה ובטוחה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה