נלחמים במשליכי הפסולת ברבים


להאזנה לתוכן:

על פי המדיניות העירונית, ניתנה הנחיה למנהלי הפיקוח והאכיפה, לפעול בנחישות כנגד משליכי פסולת בניה בעיר. התופעה הפכה למטרד אשר פוגע בציבור התושבים


"עיריית אשדוד ממשיכה בפעולות האכיפה כנגד משליכי הפסולת, על מנת לנקות את העיר מפסולת בניה ולמנוע שפיכת פסולת נוספת המזהמת את העיר" כך מדווח סמנכ"ל העירייה מר דוד הרטום, בישיבת התיאום האחרונה. מר הרטום הביא כדוגמא את המקרים האחרונים שבהם הוצאו דוחות כנגד חברות בניה גדולות ומוכרות בעיר, אשר אולצו לשלם עבור השלכת הפסולת טפינוייה לאלתר.

הפיקוח העירוני שהתגייס למשימה החשובה הזאת, ערך בשבוע שעבר מבצע אכיפה, בהנחייתו של ראש מינהל התפעול מר שלמה רוטנברג, בו נתפשו 26 משליכי פסולת בנייה ברחבי העיר. כנגד 3 מהם הוגשו דו"חות והוטלו קנסות ואילו ל-23 האחרים נרשמו בשלב זה התראות ודרישה לפנות את הפסולת לאתרים מורשים, בהתאם לחוק.

חוקי העזר בנושא קובעים כי פסולת חומרי בנייה או משיפוצים, יש להעביר בצורה מסודרת לאתרים מורשים לכך, ישירות או באמצעות יזמים המתמחים בכך, ולהמציא אישורים מתאימים. כך פעלו הפקחים גם במקרים הנ"ל ובימים הקרובים, ע"פ הנחיית ראש מינהל התפעול, יחזרו הפקחים לבדוק את כל המקומות בהם נמצאה פסולת בנייה, ולוודא כי הם פונו כנדרש. רוטנברג: "נגד מי שלא יעמוד בכללים אלה יינקטו כל האמצעים שמאפשר החוק". 

במקביל תימשך פעילות נמרצת של הפיקוח העירוני ושל השיטור המשולב, על מנת למגר תופעה זו הפוגעת בסביבה ובמראה העיר ובמיוחד משפיעה על חיי התושבים ואיכות הסביבה. בהקשר זה אומר סמנכ"ל העירייה מר דוד הרטום, האחראי על נושאי איכות הסביבה, כי "ישנה כיום שביעות רצון מפעולות אכיפה אלה" תוך שהוא מביע משאלה לשיתופי פעולה עם תושבי העיר, אשר ידאגו לדווח בכל פעם שהם מזהים משליכי פסולת בעיר.

"אנחנו משוכנעים שהפעולות שהעירייה נוקטת כעת, בשיתוף העירנות והמודעות הציבורית לשמירה על ערכי הסביבה, יסייעו לנו מאוד במיגור התופעה" אמר.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה