"קרב סכינים" באשדוד -בן עדי נגד גלבר


להאזנה לתוכן:

"עיריית אשדוד מבקשת את התערבותה של הועדה למניעת ניגוד עניינים בעניין התנהלותה הפסולה של חברת מועצת העיר", כך כותב השבוע מנכ"ל העירייה. גלבר בתגובה: " המכתב רצוף עובדות שקריות, מסקנות שגויות והכפשות המהווים למרבה הצער לשון הרע כהגדרתו בחוק ואשקול צעדיי בעניין"




חברת מועצת העיר אשדוד, הגב' הלן גלבר, שהיא יו"ר ועדת הביקורת בעירייה ונמנית עם קבוצת האופוזיציה, היא בעלת עסק להשאלת ומכירת ספרים לבית הספר וכבר מספר שנים עוסקת בפרויקט השאלת הספרים העירונית. מנכ"ל העירייה, אילן בן עדי, סבור שקיים ניגוד עניין בין היותה של גלבר חברת מועצה לבין העובדה שהיא נמצאת בקשר עיסקי עם בתי הספר בעיר. הוא נסמך בטענתו על סעיף 122 א לפקודת העיריות.


בתקנה זו נקבע: " חבר מועצה, קרובו, סוכנו או שותפו, או תאגיד שיש לאחד מהאמורים חלק העולה על עשרה אחוזים בהונו או ברווחיו או שאחד מהם מנהל או עובד אחראי בו, לא יהיה צד לחוזה או לעיסקה עם העיריה". 


השבוע שיגר בן עדי מכתב לועדה למניעת ניגוד עניינים במשרד המשפטים, ובו הוא כותב: "לאחרונה, בעקבות פניות של מנהלי בתי ספר למינהל החינוך בעירייה, התברר כי הגב' גלבר חתמה על התקשרויות חוזיות עם מספר בתי ספר ממלכתיים וממלכתיים דתיים בעיר. כחברת מועצה היה על הגב' גלבר למסור הודעה למועצה בדבר ההתקשרות שערכה עם העירייה או אורגנים שלה, טרם היבחרה לכהן כחברת מועצה. הגב' גלבר לא עשתה כן..."


עוד מציין מנכ"ל העירייה במכתבו שלאחרונה חתמה גלבר על מספר חוזים עם בתי הספר בעיר, תוך שהיא מציינת שאי החתימה על החוזה מהווה הפרת הסכם. בנוסף כותב בן עדי: "למיטב הבנתנו, בהיותה הגב' גלבר חברת מועצת העיר נאסר עליה לחדש את חוזי ההתקשרות עם בתי הספר וכי פנייתה לחידוש החוזים ואיומים לנקיטת הליכים משפטיים  אם לא תחודש ההתקשרות, עומדת בסתירה להוראות הדין הקיים".


המנכ"ל אף מאשים את גלבר שבחצי השנה האחרונה היא חתמה על חוזים חדשים "תוך דריסה גסה של הוראות החוק". בן עדי טוען במכתבו שניסיונות העירייה לקבל אינפורמציה מהלן גלבר באמצעות רו"ח שמונה במיוחד לנושא זה, זכו להתעלמות וחוסר שיתוף פעולה.


בסיום מכתבו כותב בן עדי :"אין מנוס מהתערבותכם במקרה חמור זה בו חברת מועצה עוברת על החוק, לכאורה, ומתן הנחייה ברורה לגב' גלבר כי לא תוכל להמשיך לעבור על הוראות החוק ועל כן עליה להפסיק לאלתר את ההתקשרויות עם בתי הספר בעיר".



תגובת חברת מועצת העיר, הלן גלבר למכתבו של מנכ"ל העירייה: " אני מניחה כי וודאי ידוע למר בן-עדי משמעות סעיפים 122 ו- 122א לפקודת העיריות (נוסח חדש) העוסקים באיסור הקיים על חברי מועצה להתקשר עם העירייה (לרבות תאגידים עירוניים) בהם הם מכהנים וכי אין הדבר חל על התקשרויות עם בתי ספר שאינם נכללים סטאטוטורית כתאגידים עירוניים. המכתב רצוף עובדות שקריות, מסקנות שגויות והכפשות המהווים למרבה הצער לשון הרע כהגדרתו בחוק ואשקול צעדיי בעניין.  אילו היה כותב המכתב פונה אליי בנושא היה וודאי מגלה כי טרם החלטתי על התמודדות למועצת העיר פניתי אל הוועדה לניגוד עניינים על מנת לבדוק חשש לניגוד עניינים ורק לאחר קבלת תשובתם בנדון החלטתי להתמודד למועצה. צר לי מאד שמר בן- עדי מרום תפקידו כמנכ"ל העירייה מנסה לסכל את עבודתי ושליחותי הציבורית ולא בוחל באמצעים בכדי להכשילני. אני מודיעה לציבור האשדודי שאמשיך לשרת אותם נאמנה כפי שעשיתי זאת בשנה האחרונה כאשר לנגד עיניי עומדים טוהר המידות, מנהל תקין ושלטון השומר על החוק" . 
 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה