"מוכן להיתלות על עץ ולא להעניק כשרות בניגוד להלכה"


להאזנה לתוכן:

כך אומר רב העיר אשדוד לשופטי בג"צ. שיינין מסרב בתוקף להעניק תעודת כשרות ל"פנינה פאי", למרות החלטת בג"צ, כיוון שהדבר מנוגד להלכות "שולחן ערוך". שופטי בג"צ בתגובה: "להכשיר תוך חודש רב אחר שיעניק תעודת כשרות"

פרשת הענקת תעודת הכשרות לקונדיטוריה של פנינה קונפורטי ממשיכה להיות נידונה בבית המשפט הגבוה לצדק (בג"צ). לפני מספר חודשים קיבל בג"צ את עתירתה של קונפורטי להעניק לקונדיטוריה שלה -פנינה פאי, תעודת כשרות. המדינה עירערה על החלטת בית המשפט, אך שופטי בג"צ דחו את העירעור וחייבו את רב העיר אשדוד להעניק לקונפורטי את תעודת הכשרות.

רב העיר אשדוד, יוסף שיינין, מסרב עקרונית להעניק תעודת כשרות לקונדיטוריה ולדבריו אין מניעה להעניק תעודת כשרות ל"מומרת", רק שהפיקוח צריך להיות הדוק יותר, על פי כללי "שולחן ערוך". בג"צ כאמור דחה את טענותיו של שיינין.

לאחר ששיינין המשיך בסירובו להעניק תעודת כשרות, הוגשה עתירה לבג"צ בטענת לביזיון בית המשפט ע"י רב העיר אשדוד. בדיון בעתירה זו אמר שיינין, רב העיר אשדוד: "מוכן להיתלות על עץ ובלבד שלא לחרוג מפסיקת השולחן-ערוך".

שופטי בג"צ קיבלו את עמדתו של רב העיר אשדוד והורו לרבנות הראשית להכשיר תוך 30 יום רב שיעניק ל"פנינה פאי" תעודת כשרות מטעם הרבנות הראשית.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה