שוטר מג"ב מאשדוד מואשם בחטיפה ושוד של סודני


להאזנה לתוכן:

כתב אישום הוגש נגד שוטר מג"ב מאשדוד וחברו, שוטר מג"ב מאשקלון, בחשד לחטיפת עובד זר, תקיפתו וביצוע שוד. האירוע התרחש באילת, כשהשניים היו בתפקיד. למרות בקשת הפרקליטות, שיחררה אותם השופטת למעצר בית מלא וציינה: "הראיות מקימות בסיס לעבירות חמורות ומכוערות"

המחלקה לחקירת שוטרים הגישה השבוע כתב אישום נגד שני שוטרי מג"ב שחשודים בחטיפה, תקיפה וביצוע שוד. מכתב האישום עולה שהשניים, אדיר משה מאשקלון ואלדן מימוני מאשדוד, ערכו ביום 20.12.09 סיור באילת, זאת במסגרת תפקידם. במהלך הסיור עיכבו השניים נתין סודני והורו לו להזדהות. כאשר הציג בפניהם הסודני את אשרת השהייה שלו, לקח ממנו אחד משוטרי מג"ב את התעודה והשניים הורו לסודני להתלוות אליהם.

לטענתו של הסודני, השניים לקחו אותו למבנה נטוש, שם הורה לו שוטר המג"ב אדיר משה שירוקן את כליו. הסודני הושיט לעבר שוטרי מג"ב את ארנקו ואלה לקחו משם 700 שקלים. לטענתו של הסודני, כאשר ביקש לקבל את כספו בחזרה, אמר לו השוטר האשקלוני שהם החוק. לטענתו של הסודני, שוטר מג"ב אלדן מימוני הפיל אותו ארצה ובעט ברגלו. חברו הצטרף והיכה אף הוא את הסודני, שהיה שכוב על הרצפה.
לאחר שהשניים עזבו את המקום נותר הסודני במבנה הנטוש כשהוא פצוע ולאחר זמן מה, לאחר שהצליח לעשות את הדרך למלון בו עבד, הוא פונה לבית החולים לקבלת טיפול רפואי.
שני שוטרי מג"ב לא כפרו בעובדה שעצרו את הסודני והסיעו אותו למקום נטוש. לטענתם, הם עשו זאת כדי לבצע על הסודני חיפוש גופני, אך ברגע שהם הגיעו למבנה הנטוש, לטענתם הסודני ברח כאשר כספו נותר מאחור. סנגורם של השניים אף מציין שהחבלות של גופו של הסודני נגרמו מנפילה ולא ממכות שקיבל.
נציגת המחלקה לחקירת שוטרים ציינה בדבריה שלשניים לא הייתה סמכות לעצור או לעכב את החשוד. לטענתה, גם גרסאותיהם בעניין זה השתנו חדשות לבקרים. "הכחשותיהם הגורפות של המשיבים בתחילת חקירתם, באשר לאירוע כולו, מוסיפות ומסבכות אותם. למשיבים לא היה הסבר מניח את הדעת, מדוע לצורך ביצוע חיפוש היה צורך להרחיק לכת למקום כה שומם", אמרה עו"ד בית אור, התובעת במשפט.
כב' השופטת טלי חיימוביץ, לאחר שעיינה בתיק החקירה, מציינת: "נחה דעתי כי חומר החקירה מקים תשתית ראייתית הולמת נגד המשיבים, לביצוע המיוחס להם בכתב האישום. ראשית, הודעתיו של המתלונן קוהרנטיות ותואמות זו לזו, ולא נפלו בהן סתירות או אי דיוקים. שונה הדבר ביחס למשיבים. התנהלותם רצופה קלקולים לאורך כל הדרך, הן במהלך האירוע והן במהלך החקירה, וזאת אף מבלי לדבר על האירוע העברייני המיוחס להם בכתב האישום".
למרות בקשת התובעת לעצור את השניים עד תום ההליכים, מסכימה השופטת על חלופת מעצר שמציעים בני המשפחה של השניים. השניים נשלחים למעצר בית מלא בהשגחת בני משפחותיהם.

תמונה: אתר MAKO

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה