מקומם: נוסעים נדרשים לרדת מהאוטובוס בשל שינויים באופן התשלום

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('cff137a4-a7b0-44d2-9763-0f5512ab0f48','/dyncontent/2024/8/7/5067193b-26d8-471b-8cdb-027b2ddffd67.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('cff137a4-a7b0-44d2-9763-0f5512ab0f48','/dyncontent/2024/12/5/b3b4cf46-95a6-4f0a-bc3e-be01567f2c0e.gif',18239,'עירייה אייטם ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('cff137a4-a7b0-44d2-9763-0f5512ab0f48','/dyncontent/2024/12/12/cc29f6c5-8b6f-44ae-83f2-5b270e1cf99c.jpg',18806,'תדהר אייטם כתבה משרדים',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('cff137a4-a7b0-44d2-9763-0f5512ab0f48','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18020,'שפע אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('cff137a4-a7b0-44d2-9763-0f5512ab0f48','/dyncontent/2024/12/12/77206715-7454-4100-b394-b156eb00b9a7.jpg',18504,'נטו חיסכון אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('cff137a4-a7b0-44d2-9763-0f5512ab0f48','/dyncontent/2024/12/2/801195ab-1e3f-4e89-8ce0-eb96f2627393.jpg',18771,'משכן עונת המנויים ילדים אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('cff137a4-a7b0-44d2-9763-0f5512ab0f48','/dyncontent/2024/8/27/9d7f959a-bbf3-4870-ac1e-bb6b597a0e74.jpg',18332,'אלפרד טניס אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

החמרת נהלי גביית התשלום באוטובוסים כפי שהורה משרד התחבורה לחברות התחבורה הציבורית לאחר שרבים ניצלו את המצב ונסעו בחינם, יצרה כאוס אחד גדול ומחזות לא נעימים של נוסעים ובהם אף קשישים הנדרשים לרדת מהנסיעה כי כרטיס הרב קו שברשותם אינו טעון, ואינם יכולים להטעינו אצל הנהג בשל ההנחיות. מדוע לא נערכת הסברה לציבור הנוסעים בכדי למנוע את עגמת הנפש והמחזה הלא נעים?

אוטובוס. צילום: עופר אשטוקר

קשה שלא להתקומם נוכח מחזה אישה מבוגרת הנדרשת לרדת מהאוטובוס בעודה מבקשת בסה"כ לשוב לביתה עם סל הקניות, זאת בשל שינויים (שאינה מכירה) באופן תשלום הנסיעה, לאחר כביכול שרבים ניצלו את המצב בימי משבר הקורונה ונסעו בחינם. 

כפי שפורסם באשדוד נט, חברת אפיקים המפעילה את קווי התחבורה הציבורית באשדוד החמירה בהוראת משרד התחבורה את נהלי גביית התשלום באוטובוסים, זאת בטענה כי רבים ניצלו את המצב בימי משבר הקורונה ונסעו בתחבורה הציבורית מבלי לשלם. על פי נתוני משרד התחבורה, מדובר ביותר מ-50% מהנוסעים שנסעו בחינם.  

הרקע: בשל ההגבלות בימי המשבר נאסר על תשלום במזומן באוטובוסים והנוסעים התבקשו לשלם באמצעות רב קו בלבד, שגם אותו אגב נאסר להטעין אצל הנהג. נוסעים שברשותם היה כרטיס שאינו טעון בכסף, התבקשו להטעינו בזמנם החופשי ולשלם עבור הנסיעה, אלא שזה כאמור לא קרה ביותר מחצי מהמקרים.

לאור כך קיבלו הנהגים הנחיה ברורה וחד משמעית להוריד נוסעים שכרטיס הרב קו שברשותם אינו טעון, ובמידה ונוסע מסרב, אלו נדרשו לדומם את האוטובוס ולהזמין לו משטרה.

המטרה, לכאורה, להשליט סדר ולוודא כי הנוסעים כולם משלמים בעבוד שירותי הנסיעה, אלא שעל רקע האיסור לתשלום במזומן והטענת כרטיס הרב קו אצל הנהג, הדבר יצר כאוס שלם ונראה כי רבים מהנוסעים, ואולי דווקא המבוגרים שבהם, אינם בקיאים בנהלים החדשים ונדרשים לרדת מהנסיעה.

בחברת אפיקים, יש לומר, דאגו להבהיר את הנהלים המחמירים לנהגים, שבעצמם חששו כי המהלך יגרום לעימותים עם הנוסעים, אולם לא ברור מדוע לא מתבצעת הסברה רחבת היקף בנושא גם לציבור הנוסעים, ובייחודם המבוגרים, על ההחמרה בנהלים ובמקביל על הדרכים השונות להטעין את כרטיס הרב קו ולהימנע מעוגמת נפש שכזו.

עם כניסתם של הנהלים המחמירים לתוקף, יש לומר, הסבירו באפיקים כי כבר ניתן מספיק זמן לציבור הנוסעים בימי משבר הקורונה, להכיר את הנהלים החדשים ולהיערך לנסיעה עם כרטיס רב קו טעון שיאפשר להם לשלם עבור הנסיעה על המקום.

$(function(){setImageBanner('1ae2a872-407f-4551-8b90-3daf871a292e','/dyncontent/2024/12/16/23348308-a338-4763-a45a-8b7b83b66035.jpg',14997,'עיריה אייטם כתבה ',525,78,false,20076,'Image','');})
 
$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('d80b4f56-5187-4247-9c29-91fbbf6d816b','/dyncontent/2017/6/5/ddc064ee-648d-4ba4-ad6e-72da51a98ff7.jpg',1808,'אייטם לוח אשדוד נט 525*60',525,78,true,18157,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('d80b4f56-5187-4247-9c29-91fbbf6d816b','/dyncontent/2017/6/1/c41baeb6-e29b-4415-b67b-b3940dd9bdf5.gif',1807,'אייטם אירועים 525-60',525,78,true,18157,'Image','');},15]]);})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה