מדוע יש פקק של אוניות בכניסה לנמל וכמה זה עולה לנו?
$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('a554aff4-aad9-4d04-bfb5-55a1209c0b9c','/dyncontent/2024/12/12/cc29f6c5-8b6f-44ae-83f2-5b270e1cf99c.jpg',18806,'תדהר אייטם כתבה משרדים',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('a554aff4-aad9-4d04-bfb5-55a1209c0b9c','/dyncontent/2024/8/7/5067193b-26d8-471b-8cdb-027b2ddffd67.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('a554aff4-aad9-4d04-bfb5-55a1209c0b9c','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18020,'שפע אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('a554aff4-aad9-4d04-bfb5-55a1209c0b9c','/dyncontent/2024/8/27/9d7f959a-bbf3-4870-ac1e-bb6b597a0e74.jpg',18332,'אלפרד טניס אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('a554aff4-aad9-4d04-bfb5-55a1209c0b9c','/dyncontent/2024/12/5/b3b4cf46-95a6-4f0a-bc3e-be01567f2c0e.gif',18239,'עירייה אייטם ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('a554aff4-aad9-4d04-bfb5-55a1209c0b9c','/dyncontent/2024/12/12/77206715-7454-4100-b394-b156eb00b9a7.jpg',18504,'נטו חיסכון אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('a554aff4-aad9-4d04-bfb5-55a1209c0b9c','/dyncontent/2024/12/2/801195ab-1e3f-4e89-8ce0-eb96f2627393.jpg',18771,'משכן עונת המנויים ילדים אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15]]);})
בשבועות האחרונים האשדודים חווים שורת אוניות גדולה מהרגיל בנוף שממתינות בפקק בכניסה לנמל בעיר.
למה זה חשוב לנו? כי העלות של פקקי האוניות בנמלי ישראל העורך על ידי משרד האוצר בכ -100 מיליון שקל ליום! והנזק צפוי רק לגדול.
אחת הסיבות העיקריות לפקקים היא לפקקים שנוצרו, נוגעת לחופשות של העובדים בנמלים. השנה, בגלל משבר הקורונה, הצטברו ימי חופשה רבים שבאפשרותם לנצל. כך רק יוחמר המחסור בכוח אדם. המחסור נוצר בשל הסכמי ההתייעלות לקראת פתיחת הנמלים הפרטיים החדשים באוקטובר 2021. בשל ההסכמים, אי-אפשר לגייס עובדים קבועים.
עם זאת, הבעיה צפויה להיות זמנית בלבד, עד לפתיחת הנמלים החדשים הנבנים באשדוד ובחיפה. היבואנים, משרד האוצר, רשות החברות והנהלות הנמל מסכימים שכדי להתמודד עם הבעיה יש צורך בתגבור של עובדים זמניים. מקור ממשלתי טען: "גם אם נביא מחר 50 או 100 עובדים, ייקח זמן להכשיר אותם, ולא נראה השפעה מיידית. את ההקלה המשמעותית בעומסים נראה רק באוקטובר". סיבה נוספת לפקקים היא יבוא מוגבר של תבואה, בעיקר חיטה ושעורה. המצב בישראל גורם לנזקים כלכליים כבדים ליבואנים, שמשלמים דמי חכירה שגבוהים פי שישה ואף שבעה מהרגיל, בשל זמן שימוש ארוך יותר באוניות. כך, יבואן שחרג מהתחייבותו להשתמש באונייה במשך 20 יום, עשוי לשלם קנס של 400 אלף דולר לבעל האונייה. בנמל לוס אנג'לס לונג ביץ', אחד הנמלים העמוסים בעולם, התמודדו עם הפקקים לאחר שקלטו כ-5,000 עובדים בחודשים האחרונים, וכל הצליחו להוריד את העומס לתשע אוניות שממתינות בכניסה, לעומת יותר מ-40 אוניות לפני כן.
$(function(){setImageBanner('10c7ad31-d347-43e8-af6a-7eda4c9283b3','/dyncontent/2024/12/16/23348308-a338-4763-a45a-8b7b83b66035.jpg',14997,'עיריה אייטם כתבה ',525,78,false,20076,'Image','');})
$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('01104dcc-5571-4dfe-b9e2-aa2b59bf2489','/dyncontent/2017/6/5/ddc064ee-648d-4ba4-ad6e-72da51a98ff7.jpg',1808,'אייטם לוח אשדוד נט 525*60',525,78,true,18157,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('01104dcc-5571-4dfe-b9e2-aa2b59bf2489','/dyncontent/2017/6/1/c41baeb6-e29b-4415-b67b-b3940dd9bdf5.gif',1807,'אייטם אירועים 525-60',525,78,true,18157,'Image','');},15]]);})
|
|
|
|