לחמני יוצא נגד הבאמפרים בשדרות הרצל: "מעשה חלם"

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('de41a629-ae8e-4a42-9028-b381dfa41ef7','/dyncontent/2024/11/21/03f786a2-f591-443c-83c8-a3eb37622404.jpg',18504,'נטו חיסכון אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('de41a629-ae8e-4a42-9028-b381dfa41ef7','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18020,'שפע אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('de41a629-ae8e-4a42-9028-b381dfa41ef7','/dyncontent/2024/8/7/5067193b-26d8-471b-8cdb-027b2ddffd67.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('de41a629-ae8e-4a42-9028-b381dfa41ef7','/dyncontent/2024/12/2/801195ab-1e3f-4e89-8ce0-eb96f2627393.jpg',18771,'משכן עונת המנויים ילדים אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('de41a629-ae8e-4a42-9028-b381dfa41ef7','/dyncontent/2024/9/8/9c8b4e81-c302-484f-8021-2228ff2f53ca.jpg',18400,'בלו אייס אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('de41a629-ae8e-4a42-9028-b381dfa41ef7','/dyncontent/2024/8/21/6581fe1f-546c-4598-b8e6-86cd7af10d3f.jpg',18239,'עירייה אייטם ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('de41a629-ae8e-4a42-9028-b381dfa41ef7','/dyncontent/2024/8/27/9d7f959a-bbf3-4870-ac1e-bb6b597a0e74.jpg',18332,'אלפרד טניס אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

יושב ראש האופוזיציה במועצת העיר, ד"ר אלי לחמני, יוצא כנגד ההחלטה להתקין באמפרים בשדרות הרצל וטוען כי מדובר ברצף טעויות של נפסק. לחמני: "כמעשה שבשגרה אין חשיבה, כי בעיר הזו קודם עושים ואחרי זה בודקים - ואנחנו התושבים, נחייה בעיר פקוקה ונסבול. ראש העיר כנראה יודע יותר טוב מכולם מה טוב לנו". העירייה בתגובה: ראש העיר רופא במקצועו, שם את ערך חיי תושבי אשדוד לפני כל שיקול אחר"

ד"ר אלי לחמני | יח"צ

בשבוע שעבר החלה התקנת פסי האטה בשדרות הרצל, אחד מצירי התנועה המרכזיים באשדוד, על מנת להפחית את מהירות הנסיעה במטרה למנוע את התאונה הבאה. כזכור, תחקיר אשדוד נט בעקבות שורת תאונות הדרכים שאירעו בציר התנועה המרכזי, חשף כי שדרות הרצל באשדוד הוא כביש דמים כבר שנים רבות, הרבה לפני פרויקט הגל הירוק. כעת יושב ראש האופוזיציה אלי לחמני משמיע את קולו ויוצא כנגד ההחלטה להתקין את פסי האטה בציר המרכזי וטוען כי מדובר ברצף טעויות שלא נפסק.

כך כתב לחמני בהודעתו:

"עצוב להציג בפניכם את ההצגה הכי רעה בעיר: חלם הבמפרים ברחוב הרצל. מכיוון שנעשתה טעות בחשיבה של הקמת ציר הרצל והנת"צ בו, עקב תכנון לקוי בכול מה שקשור להשתלבות התנועה הציבורית עם התנועה הפרטית - ראש העיר החליט לפתור את הבעיה בטעות נוספת ונתן הוראה להקים פסי האטה לאורך הכביש.

פסי האטה בכביש שאמור להיות ראשי ומוביל את רוב התנועה לאורך העיר הינו מעשה חלם. כל התנועה לרבות האוטובוסים יצטרכו לעבור את הבמפרים הללו. מישהו בדק וחשב כיצד פסי האטה ישפיעו על התנועה בציר ראשי זה? כיצד ישפיע על התנועה הציבורית? לדעתי לא.

כמעשה שבשגרה, אין חשיבה כי בעיר הזו קודם עושים ואחרי זה בודקים - ואנחנו התושבים, נסבול. ראש העיר ד"ר לסרי, על מנת לעמוד בהבטחתו לאפס תאונות ברחוב, מבקש לגרום לכך שבציר התנועה הראשי, התנועה תתקדם במהירות של פחות מ-30 קמ"ש. זוהי המהירות הנכונה בתוך השכונות ובקרבת בתי ספר, אך בציר ראשי?!?

צילום: שמואל סרדינס

הנה, כל האמת בפרצוף: הציר יהפוך לפקק אחד גדול, הבמפרים לא ימנעו את התאונות ויותר מכך - מספרן יגדל. המצב יחמיר בהתאמה מדויקת לתוכנית ה"גאונית" להצר את הנתיבים בציר על מנת שרכבים יאטו הביא לבלימות חירום של רכבים ותאונות רבות ומיותרות.

רבותיי, במקום לבצע חשיבה מחדש על תכנון התנועה והשתלבות נכונה של האוטובוסים במעבר מהנת"צ ואליו, ולגרום האטה בתכנון תזמון נכון של רמזורים - פותרים בעיה ביצירת בעיה אחרת. הייתכן? הרי רעיון הבמפרים נוצר רק לאחרונה - ושוב מבלי להיוועץ ומבלי לקיים על כך דיון מעמיק ורציני במועצת העיר. למה? כי ד"ר לסרי - לדעתו - לא צריך אף אחד. הוא יודע יותר טוב מכולם מה טוב לנו.

תאונה שאירעה בשבוע שעבר בשדרות הרצל | צילום: אורן בבילה

בואו נניח את העובדות על השולחן - בעיר רק שני צירי תנועה אורכיים ראשיים: שדרות הרצל ושדרות בני ברית. כעת, ציר הרצל ייהפך לסיוט של העיר - פקקים ותאונות וגם התנועה הציבורית שהייתה אמורה לזרום באופן חופשי "תיתקע" בבמפרים ויודעים מה? חבל שאנו נלמד זאת בדרך הקשה.

לסיום, אסב את תשומת הלב של כולם, כי גם בציר התנועה האחר בשדרות בני ברית, בכוונתו של ד"ר לסרי לפתוח יציאות נוספות מתוך השכונות ולהוסיף רמזורים - ואולי גם שם יקים במפרים - וזאת על מנת להאט גם שם את התנועה באופן משמעותי. מה יקרה בסוף? נחייה בעיר פקוקה ללא יציאות מספיקות מהעיר וכבישים פקוקים בתוכה. במילה אחת: חלם!"

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: 
"למרבה הצער, לחמני לא משתחרר מאופיו האופוזיציוני, גם כאשר משמעות הצעתו היא אבדן חיי אדם בקרב תושבי אשדוד! ד"ר לסרי, רופא במקצועו, שם את ערך חיי תושבי אשדוד לפני כל שיקול אחר, וקבע חזון עירוני של אפס הרוגים בתאונות דרכים באשדוד. ועקב כך, קיבל החלטה מנהיגותית, לנקוט בכל האמצעים (כולל במפרים ואמצעי בטיחות נוספים) שיהפכו את כביש הרצל, הנחשב לכביש העירוני מהמסוכנים במדינת ישראל, לכביש הבטוח ביותר.
יותר מכך, בהחלטה זו, דר' לסרי מתקן טעות תכנונית הסטורית, שבה תומך מר לחמני, של בניית כבישי אוטוסטרדה מהירה בתוך העיר, שמשמעותה מהירות נסיעה עירונית גבוהה וסיכון חיי אדם! למזלם של תושבי אשדוד, לחמני והצעותיו אינם רלוונטיים עבורם".

 
$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('1a367ff4-a9e7-477d-a33c-3218c175a87d','/dyncontent/2017/6/1/c41baeb6-e29b-4415-b67b-b3940dd9bdf5.gif',1807,'אייטם אירועים 525-60',525,78,true,18157,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('1a367ff4-a9e7-477d-a33c-3218c175a87d','/dyncontent/2017/6/5/ddc064ee-648d-4ba4-ad6e-72da51a98ff7.jpg',1808,'אייטם לוח אשדוד נט 525*60',525,78,true,18157,'Image','');},15]]);})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה