כשעיתון השבוע באשדוד מפיץ שקרים על אשדוד נט - אנחנו חייבים להגיב
04.05.22 / 21:05
גלילי העלה כתבת שער שתוקפת את אשדוד נט על כי הגן על מנכ"ל המשכן ושייך זאת לאינטרסים כלכליים תוך הפרחת מספרים דמיוניים שמשולמים לאשדוד נט עבור הפרסום (מיליון שקל לטענתו) כשבפועל התקציב השנתי הממוצע עומד על כ 29,000 בשנה שלמה (כלומר הוא מהלקוחות הכי שוליים של אשדוד נט).
העובדה היא שהמשכן חויב לפרסם בכל כלי התקשורת על פי פרמטרים שנקבעו ע"י פירמת רואי החשבון בינלאומית והגדולה בישראל - BDO, על פי הנחיית בית המשפט, לקבוע כיצד לחלק את תקציבי הפרסום, ומכאן שלמנכ"ל המשכן יש אפס השפעה על חלוקת תקציבי הפרסום.
על פי מסקנות חברת BDO - אשדוד נט הוא כלי הפרסום הנחשף ביותר באשדוד (1.6 מיליון כניסות בחודש) יותר מאשר כל כלי התקשורת באשדוד גם יחד! ולכן צריך לקבל נתח גבוה יותר מתקציב הפרסום של המשכן.
כתבה מלאה השמצות ודיבה ושקרים, עלתה יום רביעי (ערב יום הזיכרון) ב"השבוע באשדוד" על אשדוד נט, על כך ששתפו את הציבור בהישגיו של מוטי מלכא במשכן ועל הפרסים היוקרתיים בהם זכה במסגרת פעילותו בעולם התרבות. הכתבה באשדוד נט עלתה לאחר כתבת שער בעיתון של גלילי תחת הכותרת - "לך הבייתה מוטי". עם קריאה לפטר אותו מתפקידו במשכן.
לפי גלילי אשדוד נט ובעליו, אייל בן שמחון, הגנו על מוטי מלכא, מאחר וקיבלו מהמשכן תקציבי פרסום של מיליון שקל! כמובן שלנתון אין כל קשר למציאות:
1 - התקציב השנתי של המשכן באשדוד נט עבור כל הפסטיבלים, עונת המינויים ובכלל - עומד על ממוצע שנתי של 29,000 שקל בשנה, מה שהופך את המשכן לאחד מבין למעלה 100 לקוחות של אשדוד נט במהלך השנה והוא דווקא השולי מביניהם בגלל התקציב הקטן יחסית לאחרים (כל המספרים פתוחים לציבור).
2 - חלוקת תקציבי הפרסום של המשכן נקבעים לפי נוסחא שקבעו פירמת רואי החשבון הגדולה בישראל - BDO, שמונתה בהנחיית בית המשפט כך שלמוטי מלכא עצמו או מי מטעמו, אין השפעה בשאלה היכן ובכמה לפרסם בכלי התקשורת.
אגב,
BDO קבעו שאשדוד נט הוא כלי התקשורת הנחשף ביותר בעיר בכמה וכמה דרגות יותר מכל כלי התקשורת (1.6 מיליון כניסות בחודש ו6.8 מיליון דפים נצפים). יתרה מכך - על פי נתוני BDO עולה כי החשיפה של אשדוד נט גבוהה יותר משל כל כלי התקשורת גם יחד! - ומכאן קבעו BDO שאשדוד נט יקבל נתח תקציב גבוה משל כלי המדיה האחרים באשדוד, לרבות זו של גלילי.
3 - לא רק המשכן - כל המפרסמים בעיר אשדוד (העסקים הפרטיים הגדולים והקטנים באשדוד, ללא יוצא מן הכלל), משלמים על הפרסום באשדוד נט יותר מאשר לעיתון של גלילי מאותה הסיבה הברורה, רשמית והידועה לכל - שאשדוד נט הנפוץ ביותר בפער עצום מאוד ממנו ומשל האחרים.
לפי גלילי אשדוד נט ובעליו, אייל בן שמחון, הגנו על מוטי מלכא, מאחר וקיבלו מהמשכן תקציבי פרסום של מיליון שקל! כמובן שלנתון אין כל קשר למציאות - התקציב השנתי של המשכן באשדוד נט המיועד לקידום הפסטיבלים, עונת המינויים ובכלל - עומד על ממוצע שנתי של 29,000 שקל בשנה, מה שהופך את המשכן ללקוח מאוד שולי של אשדוד נט ביחס ללמעלה מ 100 לקוחות של האתר.
תקציבי הפרסום של המשכן נקבעים לפי נוסחא שקבעו פירמת רואי החשבון הגדולה בישראל - BDO, שמונתה בהנחיית בית המשפט (למוטי מלכא עצמו או מי מטעמו, אין שום השפעה או יכולת להתערב) הלוואי ובכל המוסדות היו פועלים כך - כי זו הדרך הנכונה לעשות שימוש בכספי ציבור - משיקולים מקצועיים בלבד.
BDO חקרה מטעם בית המשפט את כל כלי התקשורת באשדוד לעומק ומצאה שאשדוד נט הוא כלי התקשורת הנחשף והמשמעותי ביותר באשדוד (1.6 מיליון כניסות לאתר בחודש ו6.8 מיליון דפים נצפים), פי כמה וכמה יותר מכל שאר האתרים והעיתונים בעיר. למעשה על פי הממצאים, לאשדוד נט חשיפה הרבה יותר גבוהה מכל המקומונים והאתרים המקומיים באשדוד גם יחד (נתון שבעולם האינטרנט וגוגל - הוא גלוי לכל). על פי הנתונים הגלויים - אשדוד נט הוא גם המקומון המצליח ובעל התפוצה הרחבה ביותר בישראל!
אייל בן שמחון, המוציא לאור של אשדוד נט, העלה פוסט בנימה אישית - תגובה על הכתבה של גלילי שהתפרסמה ביום רביעי, ערב יום הזיכרון, בעיתון השבוע באשדוד:
"קראתי פרסום מרושע בעיתון מפוצץ באינטרסים, שקיבלנו לחשבון הבנק כמיליון שקלים מהמשכן. חבל שלא באמת, כי מבדיקת הספרים עולה שתקציב הפרסום של המשכן באשדוד נט עומד על ממוצע שנתי של 29,000 ש"ח - מה שמגדיר אותו כלקוח שולי של אשדוד נט, (ביחס ללמעלה מ 100 לקוחות במהלך השנה).
טוב אולי עיתון השבוע באשדוד ישלים את הסכום באמצעות תביעת הדיבה שנגיש לו... נקווה שעד פסיקת השופט, העיתון "עדין לא יסגור את שעריו...
אני יכול להבין שבעל העיתון גלילי, כועס מאוד שהמשכן מפרסם יותר באשדוד נט מאשר ב "השבוע באשדוד" (כמו שעושים כלל המפרסמים בעיר לאור הפער העצום ברייטינג) אבל העובדה היא שאין למשכן שיקול דעת - שכן הוא מחויב לפרסם בכלי התקשורת בעיר רק לפי אמות מידה שקבע בית המשפט אשר מינה גוף מקצועי חיצוני (BDO, פירמת רואי החשבון הגדולה בישראל) לקבוע כמה לשלם לכל כלי תקשורת.
מהניתוח עולה כי לאשדוד נט למעלה מ 80% רייטינג בעיר (אין לזה אח ורע בארץ ולכן הוא נחשב למקומון המצליח בישראל ).
על פי כך קבעה פירמת רואי החשבון את החלוקה – כמה אחוזים מהתקציב יהיה לכל כלי תקשורת באשדוד.
העובדה היא שלמנכ"ל המשכן או מי מטעמו, אין כל שיקול דעת כיצד לחלק את הפרסום! הוא מחויב לפרסם רק לפי פסיקת בית המשפט.
אני יכול להבין לליבו של גלילי שהעיתון שלו אשר היה בעברו מאוד משפיע באשדוד הופך לפחות ופחות רלוונטי - מספר העותקים שנמכרים היום בדוכנים נהיה מאוד שולי ומצומצם (פחות מ 3000 עותקים בעיר של 250 אלף תושבים). לכן גם המפרסמים נטשו בזה אחר זה (למזלו פרסומי העירייה מחזיקים אותו מעל המים), הגיליונות יוצאים לאור עם רק 48 עמודים (לעומת ממוצע של 148 בעבר)... המגמה ברורה והתחושה מאוד לא נעימה.
סליחה על הרשעות שעולה מדברי, אבל יותר מאשר עצוב לי לראות עיתון ותיק הולך ודועך, עצוב לי יותר לראות כיצד אתה מנחם גלילי - משפיל אזרחים ומלבין פניהם ברבים פעם אחר פעם, הורס למשפחות שבתות וחגים באמצעות כתיבה בוטה ולא מדויקת בלשון ההמעטה, קורא לגזול פרנסתם של אנשים ופועל לסכסך בין חברים.
אולי אם גם אתה תחוש, ולו עקיצה על בשרך, תהיה יותר מתחשב ברגשותיהם של משפחות ואזרחים, תלמד לתת ביקורת, קשה ככל שתהיה, תוך שמירה על כבוד האדם ולא פחות חשוב - תוך הצמדות לאמת.
לא כועס עליך גלילי על הכתבה (כי רק הרמת לי להנחתה) - יכול להבין ללבך (בתקווה שתלמד להבין לליבם של אחרים) -
אבל אני נאלץ לתבוע אותך דיבה - העובדות חיבות להיחשף והאמת חייבת להיאמר כי זה מה שהציבור רוצה וחייב לקבל.
אנו, צוות אשדוד נט המונה 11 איש (מהם 6 עיתונאים עם תעודות עיתונאי ממשלתיות) נמשיך לשרת את הציבור 7 ימים בשבוע, 24 שעות ביממה מתוך תחושת שליחות - כך שכל תושב יכול לדעת שכשהוא רוצה לדעת את האמת - הוא נכנס לאשדוד נט.