הרגע בו עולם הפשע התהפך - "אם אתה היית גבר, אני לא הייתי יוצא מניאק"

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('cc01b816-b649-4021-a590-8bd07cde3f17','/dyncontent/2024/3/19/08f1124b-66b0-4b70-8f17-5dd7ae679819.gif',17617,'מכבי אסתטיקה אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('cc01b816-b649-4021-a590-8bd07cde3f17','/dyncontent/2024/2/21/19022398-7ad1-43fb-980e-4729804bbbee.gif',17526,'הילה אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('cc01b816-b649-4021-a590-8bd07cde3f17','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

כיצד הפך בומבי מאשדוד, שנחשב למספר 2 בארגון הפשיעה של יצחק אברג'ל לעד מדינה הבכיר ביותר בתולדות המדינה?
לבומבי שגר באשדוד (במקור בלוד), היה חלק מכריע בנפילת אימפריית הפשע האכזרית ובסגירת התיק הגדול והמוצלח ביותר בתולדות משטרת ישראל.
מה עבר עליו מאז שהוא היה קצין המבצעים של אברג'ל ועד שאמר מעל דוכן העדים לאיש הכי מפחיד בעולם הפשע - "אם אתה היית גבר, אני לא הייתי יוצא מניאק"

בומבי בדוכן העדים

בזמן שאנו מסקרים מידי שבוע ויום את המלחמות בעולם הפשע באזור של ארגוני הפשיעה העולים והאלימים - זה הזמן לחזור לרגע בו אימפריית הפשע של יצחק אברג'ל, ששלטה בכל האזור, נפלה.

הרגע בו יצחק אברג'ל הבטוח בעצמו שאף אחד לא יכול לגעת בו מבין שהוא נפל, זה הרגע בו הוא מגלה שבומבי החליט לפתוח את הפה.

ההחלטה של "בומבי" תושב אשדוד בשנים האחרונות, לשמש כעד מדינה הדהימה אפילו את חוקרי המשטרה. הוא נשבר כשהבין שהוא לבד ומופקר.

האיש שנשכב על הגדר לא פעם עבור הבוס שלו הבין שהוא צריך לדאוג כעת רק לעצמו וזאת עוד לפני שעמדה לו הבחירה – לפתוח על יצחק או לסיים את חייו מאחורי הסורגים (כנראה 4 מאסרי עולם על 4 רציחות שהוא הודה בהם).

בזמן החקירה, החוקרים לא ידעו שבומבי ואברג'ל כבר לא...

הוא חשף בפניהם את ליבו - "האחים אברג'ל (יצחק ואחיו מאיר) זנחו את חברי הארגון. לנו לא היה כסף לעשות שבת, והוא ומאיר בנו בתים, רכשו מכוניות והעסיקו חמישה שומרי ראש לכל אחד".

בומבי מספר - "בהתחלה היינו כולם שותפים בהכול - עם הזמן אנחנו שומעים שיצחק מפתח עסקים בלי להגיד לאף אחד ולאנשים בארגון לא היה מה לאכול. באותה תקופה היינו הולכים עם שומרי ראש, כל הארגון כמעט, ומי שהיה משלם את השומרים זה היה מהקופה של הארגון. 
לאט לאט הגענו למצב שאף אחד לא משלם לשומרים, ואנחנו צריכים להתמודד עם הכסף שמגיע להם, וכשהיינו פונים ליצחק הוא היה אומר אין כסף. התחלנו להסתובב בלי שומרים, בזמן שיצחק ומאיר מסתובבים כל אחד עם חמישה שומרים, והם דואגים לעצמם".

הבנו, חלק מהאנשים בארגון, שאנחנו צריכים לדאוג לביתנו, אחרת באמת לא יהיה לנו מה לאכול. כל אחד התחיל לדאוג לעצמו כמה שהוא יכול.

אני מבחינתי הפסקתי להיות בקשר עם יצחק באותה תקופה. אני מתכוון לקשר האינטנסיבי שהיה לנו, מהבוקר עד הערב ביחד, לאט לאט זה התמעט, הייתי נפגש איתו פעם ביומיים שלושה. אחר כך פעם בשבוע, פעם בשבועיים, הוא הבין שאני מתרחק ממנו, ולא רק אני. אחר כך רק בטלפון, אחר כך פחות טלפון, ובזמן הזה אני שומע שהם עושים חייל ואף אחד לא דואג לנו.

יצחק אברג'ל (מתוך יוטיוב)

גם עבריין בכיר שהיה חיל בארגון של אברג'ל בעבר מספר:

"אם איציק אברג'ל היה יודע לשמר את החיילים שלו, כלומר לא להיות קמצן איתם ולא לדאוג רק לעצמו, אף אחד מהחיילים או העבריינים שאיתם עבד, לא היו הופכים להיות עדי מדינה נגדו. התיק של הפיגוע (הפיגוע הפלילי שבו נרצחו שלושה בני אדם חפים מפשע) היה נותר עד היום לא מפוענח ויצחק אברג'ל היה משוחרר.

בומבי מנסה לשנות את סגנון חייו

לאחר שהבין שיצחק דואג רק לעצמו הוא אמר - "אני מבחינתי גמרתי איתם את הסיפור, הלכתי לחיים שלי, לא עניין אותי שום דבר".

עם הזמן, בומבי ניסה להשתחרר מארגון הפשע של אברג'ל ולנסות להיות איש עסקים לגיטימי -– הוא התגורר במשך כמה שנים במקסיקו, ניהל שם מספר חנויות בגדים. הוא חזר לארץ לעיר אשדוד, בלחץ בני משפחתו שלא התאקלמו שם וניסה להתחבר עם אנשי עסקים לגיטימיים, להשקיע בהם (אולם חתונות באשדוד ועוד), להקים עסקים חדשים באמצעותם, להלוות להם, למשוך את הכספים מידי חודש שמגיעים לו מהעסקים באשדוד, למשוך כסף מהעסק שהקים במקסיקו ולהרוויח את לחמו באופן שיוכל לשמור על רמת חיים גבוה יחסית הכוללת וילה בעיר אשדוד מאובטחת היטב, רכב יוקרה, שומר ראש פרטי ועתיד מבטיח לרעייתו וילדיו.

המשפחה הייתה הדבר החשוב לבומבי ביותר והוא ניסה, חלם וחשב שיצליח לצאת לדרך חדשה. בתקופה זו - המקורבים אליו ביותר לא באו מעולם הפשע, אלא היו אנשים ומשפחות נורמטיביים אותם הוא היה מזמין לארוחות שבת מפנקות ואיתם מנסה לעשות גם עסקים.

אך מנטליות של שנים, בהם הוא ידע להתפרנס בכוח, גרמה לא פעם לכך שהפיוז קפץ לו ולהסתכסך עם אלו שעשו איתו מהלכים עסקיים אך גם נבהלו מהתגובות האגרסיביות שלו כשדברים לא הסתדרו כמו שהוא רצה.

בומבי חשב שהוא בדרכו החוצה מעולם הפשע, אבל נראה ששוב ושוב מושכים אותו חזרה למטה בניגוד לרצונו....

לא זאת בלבד, הוא גם שמע מאדם בכיר ואמין עליו שיצחק רוצה להוריד אותו כי הוא נהיה עצמאי  - "יניב (עבריין בכיר לשעבר) הזהיר אותי לא לקבל ממנו (מיצחק אברג'ל) רכב כי זו תחבולה כדי לפוצץ אותי. הוא אמר לי שיצחק עוד יתהפך עליי".

בומבי חשב שהעבר מאחוריו והמשיך לחפש עסקים לגיטימיים לפרנסתו, אבל גם ידע לנצל את הפחד של האנשים ממנו.

ביום בהיר אחד, העבר שלו כרוצח חזר אליו ובהפתעה גמורה:

ב-18 במאי 2015, ביצעה המשטרה מעצרים של עשרות עבריינים במסגרת פרשה 512, תחת ניהולה של יחידה להב 433. עדי מדינה שהמשטרה הצליחה לגייס חשפו את מעורבותו של בומבי ב4 רציחות , במסגרת מאבקים בין ארגונו של אברג'יל לארגון הפשיעה של העבריין זאב רוזנשטיין. 

בומבי היה משוכנע שהרצח שביצע בשנת 2003 הוא הרחק מאחוריו ולעולם לא יפוענח יותר...אבל ....12 שנה לאחר מכן -

כשבומבי התעמת עם עד מדינה אחרי עד מדינה בשולחן החקירות, הוא הבין שהוא חזר אחורה הרבה שנים ושמבית הסוהר הוא כבר לא יצא לעולם.

בומבי מספר על רגע המעצר שלו –

"כשנפתחה הפרשה, עצרו אותי ממש באותו יום של החתונה של הילדה שלי הגדולה, והפרשה התפוצצה בתקשורת.

במהלך המעצר שלי בימים שאני שותק, נכנסים עדי מדינה בשרשרת, כל אחד הטיח בי דברים, כל אחד קרא לי הקמב"ץ, כל אחד האשים אותי ברציחות, ובזמן הזה אני יושב בשקט ולא מדבר.

בא עד המדינה האחרון, שזה משקפיים, שהכין את המטען של יהודה הלוי (ניסיון ההתנקשות בזאב רוזנשטיין עם 3 הרוגים ו33 פצועים ברחוב יהודה הלוי בתל אביב).  כשהוא נכנס הבנתי שאני מפה לא יוצא, הבנתי שאם אני לא אשתף פעולה אני יוצא בתכריכים מבית הסוהר, ואני לא חושב שמישהו משם או בכלל, במיוחד יצחק, שווה שאני אצא בתכריכים בשבילו".

לא זו בלבד, בומבי מבין שמכרו אותו - "ביום שנעצרתי והתפוצצה הפרשה, דאגו החבר'ה של יצחק ללכת לשותפים שלי ואמרו אנחנו רוצים את החלק של בומבי.

האנשים שהייתי שותף שלהם, הם אנשים נורמטיביים, לא עבריינים, הם מפחדים.

כשהתקשרתי אליהם מבית הסוהר ושאלתי מה קורה עם הכסף שלי, הם אמרו לי 'תשמע, היו פה אנשים. נתנו את להם החלק שלך. מבחינתנו אין לך שום דבר פה, ואם תתקשר נזמין לך משטרה'.

"חלק מהאנשים של הארגון נסעו גם למקסיקו לקחת את הכספים שלי משם. הבנתי שזה הסוף שלי ושאין לי אפילו גב".

בומבי מחליט להיות עד מדינה ומנסה להגיע להסדר של מספר שנים מצומצם בכלא, אבל הפרקליטות מוכנה לבסוף להסדר של  14 שנים בפנים במקום 4 מאסרי עולם.

בומבי מבין שהוא סגור מכל הכיוונים, גם בכלא אין לו גב, למשפחה שלו אין גב. יצחק לא סופר אותו והוא מחליט להיענות לעסקה – 14 שנה בפנים בתמורה לכך שיפתח על ראש ארגון הפשע החזק והאכזרי ביותר במדינת ישראל, האיש שהוא היה הכי קרוב אליו וביצע עבורו כל מה שאמר כולל חיסולים אכזריים.

האסימון נופל לבומבי והוא שלם עם ההחלטה עד הסוף -

"עשיתי כל-כך הרבה בשביל הבן אדם הזה, עשיתי המון דברים שאנשים נורמטיביים יגידו זה בן אדם מתועב, אבל כשהייתי עם יצחק לא הרגשתי שעשיתי דברים מתועבים. כשאתה ליד יצחק יש את המושג 'הבא להרגך השכם להרגו'. זה התחושה שהוא נותן לכולם, כאילו זה בסדר אם אנשים נהרגים. הוא כל היום חושב להרוג אנשים… זה בסדר אם חפים מפשע נהרגים, כל עוד זה מקדש את המטרה שלנו, שזה בסופו של דבר שיהיה כסף, שיהיו קזינואים, שתהיה תהילה, שיהיו כתבות בעיתון. ואתה נשאב לתוך זה".

"כל מה שיצחק היה אומר היה קדוש", סיפר "בומבי" לחוקרי המשטרה. "כשיצחק אמר ל'פרק' (לחסל) אז עושים ולא שואלים שאלות. אם צריך לעשות 'כיפה' אדומה' למישהו אז עושים".

היום אני מבין את הדברים אחרת, ואני אומר הבן אדם הזה לא מגיע לו שאני אשב בשבילו יום אחד בבית סוהר. לא רק אני, כולם פה (מצביע על ספסל הנאשמים) יודעים מי זה הבן אדם הזה ומצטערים שהכירו אותו".

המעצר של אברג'ל:

כשאברג'ל, נעצר לפני כשש שנים, היה די בטוח בעצמו ונינוח לאחר מעצרו והיה משוכנע שאחרי כמה ימים הוא ישתחרר שוב,  הוא לא ידע באותם רגעים שהפעם המשחק נגמר. בומבי דיבר והפך לעד המדינה הבכיר ביותר שהיה אי פעם בקרב העבריינים במדינת ישראל.
"בלי בומבי לא היה שום כתב אישום נגד יצחק ושאר הנאשמים". אומרים עבריינים בכירים וגם קציני משטרה מודים.
כשנודע לאברג'ל שבומבי, בן טיפוחיו, סגנו ויד ימינו והמוציא לפועל של פעולות החיסול, הסכים לשמש עד מדינה נגדו - הוא הבין שנגמר לו הסיפור.

בעקבות גיוס שבעת עדי המדינה, ובהם "בומבי", נעצרו יצחק אברג'ל, אחיו מאיר, חברם הקרוב מוטי חסין, ראש ארגון הפשע, אבי רוחן, גולן אביטן ועוד כמה חיילים אחרים שהיו מעורבים בפיגוע הפלילי בשנת 2003 בצ'יינג' ברחוב יהודה הלוי.

כתב האישום שהוגש נגד אברג'ל וכמה מאנשיו בגין שלושת מקרי רצח היה גולת הכותרות בתיק המתוקשר, הרבה יותר מאימפריית הסמים הבינלאומית שהפעיל אברג'ל וגלגלה מיליארדי שקלים.

"בומבי" עצמו, נידון ל-14 שנות מאסר בפועל, העיד בבית המשפט על רגשותיו כלפי אברג'ל מול פניו וזרק לו מעל דוכן העדים את המשפט שנחקק היטב בעולם העברייני – "אם אתה היית גבר, אני לא הייתי יוצא מניאק".

בומבי סיפר בעדותו כיצד הפקיר אותו אברג'ל ועל קמצנותו הרבה. "עשיתי המון בשביל הבן אדם המתועב הזה, אבל הוא רק בשביל עצמו עשה. אם לא הייתי מכיר אותו כל כך טוב, הייתי מנהל את התיק ולא נהיה עד מדינה, אבל כל עוד שהוא כאן לא שווה להילחם בשבילו, ואני אומר את זה לכל אחד מהנאשמים".

וכך סיכמה בהכרעת הדין ראש הרכב השופטים, השופטת גיליה רביד:

"כשם ש"בומבי" ראה עצמו בשעתו מחוייב טוטאלית לארגון ולעומד בראשו, כך עשה כאשר גמר אומר בדעתו לשנות כיוון ולשתף פעולה עם רשויות האכיפה, ומכאן בין השאר עוצמתה של עדותו".

לדברי השופטת:

"עדויות וראיות אלה הציגו לפנינו תמונה של ארגון פשיעה רב עצמה, תאב כוח ושליטה. הוא איגד לתוכו חברים רבים אשר פעלו יחד בתבנית היררכית ושיטתית כבמעין עולם מקביל בעל שפה משלו וחוקים משלו. בצמרת הפירמידה עמד יצחק אברג'יל ותחתיו מנהלים, אנשי אמון ופעילים זוטרים יותר…

כדי לבסס את שליטתם מול יריבי הארגון לא בחלו אנשי הארגון בביצוע עבירות אלימות חמורות שלשמן הצטיידו באמל"ח כדוגמת טילי לאו, אקדחים, רימונים, לבנות חבלה ועוד…

שמענו מפי העדים על 'חיסולים' שבוצעו ותוכננו בארגון כמעט כדבר שבשגרה, כאשר הלך הרוח מצד ראש הארגון ואנשיו לביצוע מעשי רצח היה קר, אדיש ומשולל רסן.

מעשי אלימות אלה הגיעו לשיאם באירועים בכיכר פלומר וברחוב יהודה הלוי בתל אביב בהנחת מטעני חבלה רבי עוצמה בליבה של תל אביב במקום סואן והומה אדם. כך, בפיצוץ ביהודה הלוי קיפחו את חייהם שלושה אזרחים חפים מפשע ונפגעו עשרות אזרחים שלרוע מזלם היו באותה עת במקום האירוע, שנדמה לזירת פיגוע".

לסיום ציטטה השופטת דברים שנאמרו ערב העברת החוק למלחמה בארגוני הפשע, בהם נכתב כי :

"הפשע המאורגן מעיב כצל על חיינו בבואנו לבנות כאן מדינה צודקת, מדינה ערכית, מדינה שבה ישלטו אמות מידה של מוסר, אמות מידה של חוק ומשפט. בכל חברה יש עבריינים, בכל חברה יש פושעים, בכל חברה יש עוברים על החוק אבל כאשר מדובר בארגון פשע מאורגן, הם נותנים גיבוי, הם לוחצים על עדים, הם מהווים ארגון שאינו רואה בפשע מפלט לאדם בודד אלא הופך את הפשע למקצוע של מוסד ושל ארגון. וכמו כל ארגון, אפילו ארגון חיובי, רוצה לחיות, להתפתח ולהתקדם ולפעמים הגרעין הקטן הופך לתמנון שלא מכירים את יום הולדתו".

ב-16 בנובמבר 2021 - בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע את יצחק אברג'יל ברצח שלושה עוברי אורח בניסיון ההתנקשות בזאב רוזנשטיין, וכן בעבירה של עמידה בראש ארגון פשיעה. אברג'יל תואר על ידי השופטים גיליה רביד, שי יניב וירון לוי כ"שליט בלתי מעורער של הארגון" וכמי שהיה "הרוח החיה" מאחורי ניסיון ההתנקשות ברוזנשטיין.

אבי רוחן, שנחשב ליד ימינו של אברג'יל, הורשע בסיוע לרצח וכן בעבירות של ניהול ומימון ארגון פשיעה.

במסגרת עדותו, העבריין האשדודי עופר בוהדנה הורשע בשלושה מעשי רצח - בהנחת מטען בניסיון לחסל את העבריין זאב רוזנשטיין וזאת בשליחות ראש ארגון הפשיעה יצחק אברג'יל. אלא שהמטען הרג שלושה אנשים חפים מפשע בהם נפתלי מגד בן ה-19 מאשדוד.

ומה עם בומבי היום?

הוא עצור במשמורת של היחידה להגנת עדים, יתכן שהוא בכלא שמור ויתכן שהוא כלוא בדירת מסתור עד תום תקופת המאסר שלו ומשפחתו מוגנת אי שם.

דור חדש של ארגוני פשיעה קם לתוך החלל הגדול שהותיר יצחק אברג'ל ולפניו זאב רוזנשטיין ולפניהם האלפרונים.

הדור החדש שנלחם זה בזה כדי לשלוט בחלל שהותיר אברג'ל הם - בני שלמה, האחים לביא והמאפיה הרוסית כששאלה הגדולה היא מה יהיה עם שלום דומרני שהשתחרר מהכלא ושקט כרגע.

במשטרה חולמים על בומבי חדש שיצא מתוכם ושיעשה בומבה לכולם.

לכל הכתבות באשדוד נט על ארגוני הפשיעה באשדוד והסביבה - כנסו כאן

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('d29e2c38-bc43-48a1-84a8-38879ba6e63a','/dyncontent/2024/4/12/5a942a28-5c63-409d-b765-2db1b8e6f2c5.jpg',17748,'תיירות אייטם כתבה ',525,78,true,20076,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('d29e2c38-bc43-48a1-84a8-38879ba6e63a','/dyncontent/2024/4/18/cb46861c-40a3-4bc9-b354-4e7ed0617ae4.gif',17784,'ביג תדמית אייטם כתבה ',525,78,true,20076,'Image','');},15]]);})
 
$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('55744551-845d-4ade-8db6-f092e0087ad2','/dyncontent/2017/6/1/c41baeb6-e29b-4415-b67b-b3940dd9bdf5.gif',1807,'אייטם אירועים 525-60',525,78,true,18157,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('55744551-845d-4ade-8db6-f092e0087ad2','/dyncontent/2017/6/5/ddc064ee-648d-4ba4-ad6e-72da51a98ff7.jpg',1808,'אייטם לוח אשדוד נט 525*60',525,78,true,18157,'Image','');},15]]);})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה