הסוף לכאוס? לוחית רישוי לאופניים וקורקינט חשמלי
$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('c6690a0e-67a0-4495-a295-d1b98f272321','/dyncontent/2024/8/7/5067193b-26d8-471b-8cdb-027b2ddffd67.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('c6690a0e-67a0-4495-a295-d1b98f272321','/dyncontent/2024/8/21/6581fe1f-546c-4598-b8e6-86cd7af10d3f.jpg',18239,'עירייה אייטם ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('c6690a0e-67a0-4495-a295-d1b98f272321','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18020,'שפע אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('c6690a0e-67a0-4495-a295-d1b98f272321','/dyncontent/2024/11/3/df0fd569-76a9-4891-804e-67058dd74b58.jpg',18639,'קיבוץ השלושה אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('c6690a0e-67a0-4495-a295-d1b98f272321','/dyncontent/2024/9/8/9c8b4e81-c302-484f-8021-2228ff2f53ca.jpg',18400,'בלו אייס אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('c6690a0e-67a0-4495-a295-d1b98f272321','/dyncontent/2024/8/27/9d7f959a-bbf3-4870-ac1e-bb6b597a0e74.jpg',18332,'אלפרד טניס אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('c6690a0e-67a0-4495-a295-d1b98f272321','/dyncontent/2024/11/21/03f786a2-f591-443c-83c8-a3eb37622404.jpg',18504,'נטו חיסכון אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15]]);})
במשרד התחבורה מעוניינים לעשות סוף לג'ונגל בתחום האופניים והקורקינטים החשמליים, ולחייב לוחית רישוי לכל כלי. לפני כמעט שנה כבר אושרה הצעת חוק באותו העניין, אך היא טרם יושמה
האם הצעת החוק שאושרה לפני כמעט שנה תיושם בקרוב? בחודש נובמבר 2021 אישרה ועדת השרים לענייני חקיקה את הצעת החוק של חבר הכנסת יעקב אשר (יהדות התורה), לפיה תחויב התקנת לוחיות רישוי על כלים דו-גלגליים חשמליים. לוחיות הרישוי יהיו ממוספרות ורשומות על שם הבעלים, על מנת להקל ברישום ובהעברת הבעלות. לוחיות הרישוי יאפשרו לחברות הביטוח למכור פולסיות לרוכבים ותסייע בהפחתת גניבות. בהסבר להצעת החוק נכתב כי הכלים החשמליים מגיעים למהירויות גבוהות המובילות לתאונות דרכים רבות. ח״כ אשר ציין כי כ-62% מבני הנוער הרוכבים על כלים חשמליים הגיעו למצב של ״כמעט תאונה״. לדבריו, הצעת החוק תאפשר לאכוף ביעילות גבוהה יותר רכיבה מנוגדת לחוק. "זהו צעד חשוב במאבק נגד תאונות האופניים החשמליים שהפכו כבר למכת מדינה״ אמר ח״כ אשר, והוסיף: ״אמשיך לקדם עם משרד התחבורה את התקנות החשובות הללו, שימנעו תאונות ויצילו חיים רבים". אך מאז אותה הצעת החוק דבר לא קרה, וכעת, שרת התחבורה מירב מיכאלי מודיעה על כוונת משרד התחבורה לשים סוף לכאוס.
"התכנית להסדרת התחבורה הקלה מתמקדת בארבעה היבטים: השקעה חסרת תקדים בתשתיות רכיבה בכל רחבי הארץ, קביעת קנסות לעבירות תנועה של תחבורה קלה, הרחבת סמכויות פקחים עירוניים שיאכפו עבירות כמו רכיבה ללא קסדה, רכיבה מתחת לגיל 16 או ללא אישור הכשרה, איסור הרכבה ועוד ורישום וזיהוי רוכבי האופניים והקורקינט החשמליים", נכתב בהודעת המשרד.
התקנות החדשות יופצו בקרוב להערות הציבור ויועלו לאחר עיבוד ההערות והתיקונים, לאישור ועדת הכלכלה בכנסת. אישור השלב הראשון בתוכנית יכול לעבור בתוך זמן קצר, אך ועדת הכלכלה תהייה אתגר כיוון שיצטרכו כינוס מיוחד שלה בזמן ממשלת מעבר. לפי התוכנית, למערך האכיפה תתווסף גם יצירת זיהוי בין הרוכב לכלי התחבורה שברשותו, באמצעות חובת הרישום והתקנת לוחית זיהוי על הכלים החשמליים. הליך הרישום יתבצע "באופן מקוון פשוט, זמין ומהיר, והוא ישפר משמעותית את האכיפה והבטיחות של כלל משתמשי ומשתמשות הדרך", הסבירו במשרד.
$(function(){setImageBanner('9f5519b2-528f-4686-82c7-f23476467b35','/dyncontent/2024/11/5/1a11d1f3-11d6-4bca-aa9a-709aa900e036.gif',18651,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,false,20076,'Image','');})
$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('c4de6a07-fc2d-4566-8b3b-aca36d666dfd','/dyncontent/2017/6/5/ddc064ee-648d-4ba4-ad6e-72da51a98ff7.jpg',1808,'אייטם לוח אשדוד נט 525*60',525,78,true,18157,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('c4de6a07-fc2d-4566-8b3b-aca36d666dfd','/dyncontent/2017/6/1/c41baeb6-e29b-4415-b67b-b3940dd9bdf5.gif',1807,'אייטם אירועים 525-60',525,78,true,18157,'Image','');},15]]);})
|
|
|
|