אלתא מערכות פיתחה מכ"ם מיוחד שעשוי למנוע תאונות רכבת (וידאו)

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('cb6ca773-231d-457a-b060-f187c89fba0c','/dyncontent/2024/12/5/b3b4cf46-95a6-4f0a-bc3e-be01567f2c0e.gif',18239,'עירייה אייטם ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('cb6ca773-231d-457a-b060-f187c89fba0c','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18020,'שפע אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('cb6ca773-231d-457a-b060-f187c89fba0c','/dyncontent/2024/12/2/801195ab-1e3f-4e89-8ce0-eb96f2627393.jpg',18771,'משכן עונת המנויים ילדים אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('cb6ca773-231d-457a-b060-f187c89fba0c','/dyncontent/2024/12/25/d8ebac34-27d0-4390-81bf-fac7d4d5035b.gif',18850,'ביג אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('cb6ca773-231d-457a-b060-f187c89fba0c','/dyncontent/2024/12/25/211d3eaa-f06f-4f07-b0a4-eb102e78d7cd.jpg',18846,'סימול אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('cb6ca773-231d-457a-b060-f187c89fba0c','/dyncontent/2024/8/27/9d7f959a-bbf3-4870-ac1e-bb6b597a0e74.jpg',18332,'אלפרד טניס אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('cb6ca773-231d-457a-b060-f187c89fba0c','/dyncontent/2024/8/7/5067193b-26d8-471b-8cdb-027b2ddffd67.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('cb6ca773-231d-457a-b060-f187c89fba0c','/dyncontent/2024/12/12/cc29f6c5-8b6f-44ae-83f2-5b270e1cf99c.jpg',18806,'תדהר אייטם כתבה משרדים',525,78,true,20074,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

אלתא מערכות של התעשייה האווירית חושפת מערכת לאיתור וזיהוי מכשולים על פסי רכבת, אשר מאפשרת להגדיל את מהירות הנסיעה של הרכבות בצורה בטוחה. בכל שנה מתרחשות ברחבי העולם אלפי תאונות רכבת, עקב פגיעה במכשול על המסילה, המוביל למספר גדול של נפגעים

תנועת רכבות סדירה מתעכבת עקב מכשולים על המסילה או תנאי מזג אוויר כגון ערפל כבד, גשם או שלג. מכשולים אלה גורמים לרכבות להאט וכתוצאה מכך להגיע ליעדן באיחור. רוב הפתרונות הקיימים מסתמכים אך ורק על חיישנים אופטיים שיזהו את המכשולים, אך הם רגישים למזג אוויר וראות לקויה.

מערכת SEE FAR משלבת מכ"ם מתקדם מסוג AESA (Active Electronically Scanned Array)  היעיל בכל מזג אוויר עם חיישנים אלקטרו-אופטיים ספקטרליים, ומנצלת את היתרונות של כל אחד מהם. המערכת מסוגלת לזהות מפגעים על המסילה וסביבה כגון כלי רכב, סלעים, בני אדם ובעלי חיים עד למרחק של קילומטר ובכל מזג אוויר. המערכת מזהה אוטומטית רמזורי ותמרורי רכבות ומתריעה עליהם מראש לנהג הקטר.

המכ"ם  מאתר את העצמים באמצעות טכניקת גל רציף עם אפנון תדר (FMCW) ופועל בטווח התדרים W-band המוקצה לכלי רכב (76-81 GHz). המערכת מצוידת גם ביכולת למידה עמוקה, ואלגוריתמי בינה מלאכותית המשמשים לשיפור הביצועים וצמצום התראות השגויות. המערכת תואמת את תקן ATO (Automatic Train Operation) ועומדת במגבלות ההגנה מפני קרינה לא מייננת (ICNIRP) בכדי להבטיח את שלום הנוסעים והצוות.

אילוסטרציה מערכת SeeFar (קרדיט: התעשייה האווירית)

יואב תורג'מן, סמנכ"ל התעשייה האווירית ומנכ"ל אלתא, אמר, "מטרתה של מערכת SEE FAR היא להציל חיי אדם ולייעל את תנועת הרכבות בכל רחבי העולם. המגמה של הורדת כמות הרכבים הפרטיים בעיקר בערים ושימוש בפתרונות יעילים עבור ציבור הנוסעים מחייבת את חברות הרכבות לנקוט באמצעים שיגנו על הנוסע מפני מפגעים. מערכת זו מאפשרת לנהג הקטר להוביל בבטחה את הרכבת ואת נוסעיה."

$(function(){setImageBanner('955512c0-7f6a-4108-8b86-8d587f166af9','/dyncontent/2024/12/16/23348308-a338-4763-a45a-8b7b83b66035.jpg',14997,'עיריה אייטם כתבה ',525,78,false,20076,'Image','');})
 
$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('a1e30fa7-41d0-4829-af97-96df229ac3b8','/dyncontent/2017/6/1/c41baeb6-e29b-4415-b67b-b3940dd9bdf5.gif',1807,'אייטם אירועים 525-60',525,78,true,18157,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('a1e30fa7-41d0-4829-af97-96df229ac3b8','/dyncontent/2017/6/5/ddc064ee-648d-4ba4-ad6e-72da51a98ff7.jpg',1808,'אייטם לוח אשדוד נט 525*60',525,78,true,18157,'Image','');},15]]);})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה