וייקח קורח בן יצהר בן קהת"


להאזנה לתוכן:

הנה כשנתבונן בפרשת השבוע נקשה קושיה חזקה, בני ישראל מחפשים את השלילי על משה רבנו ועל אהרון, היכן כל הטוב שלהם, כל המסירות נפש שלהם למען עם ישראל הכל נשכח, מי הוציא את בני ישראל ממצרים, על ידי מי נקרע להם הים, מי הוריד להם את המן מן השמים, בזכות מי היו ענני כבוד אשר שמרו על בני ישראל, באר המים בזכות מי חזר ומדוע מחפשים בני ישראל רק את הרע את השלילי על משה ועל אהרון, איפה כל החיובי, כל הטוב, כל המסירות נפש של משה ואהרון על בני ישראל?.

אלא צריך לדעת יסוד גדול, אשר חובה עלינו להלחם בכל כוחינו לתקן בנפשנו, משום שזה מידה רעה החרוטה באנושות מאדם וחוה, כאשר הקב"ה שאל את אדם הראשון: מדוע אכלת מעץ הדעת?, ענה אדם: האישה אשר נתת עימדי, היא אשמה, היא גרמה לי, היא החטיאה אותי. ומאותו זמן נחרט בטבע האדם לחפש את השלילי שבשני ולא לראות את החיובי, איפה כל הטוב שבחוה, איפה כל החסד שעשה הקב"ה עם אדם הראשון בזה ברא לו עזר כנגדו את חוה, כל זה לא עומד כנגד האדם.

משם נחרט באנושות לחפש רק את הרע ולשכוח את הטוב, אנשים נהנים מאנשים שנים ברגע שדבר אחד לא נוח להם מאשימים אותם בכל החולאים וכל התחלואים שלהם וזו מידה הרעה והקשה שאנו מחויבים להלחם בנפשנו, לראות כל אחד מעלת חברנו ולא חסרונו.

וידוע המעשה באיש עשיר אשר נכסים רבים היו לו ומשרדו היה בקומה האחרונה בבנין רב קומות ובאחד הימים הקשים אשר עבר עלה לגג לחשוב בשקט והנה הדלת של הגג נסגרה עליו. עברו שעות ואף אחד לא פתח את הדלת והחושך התחיל לרדת, צעק האדם מהגג אך אף אחד לא שומע. בצר לו חשב מה לעשות ובסוף החליט לקחת שטרות של כסף לזרוק אולי כך אנשים ברחוב ירימו את ראשם ויראו אותו, זרק כסף מהגג, אנשים התכופפו, לקחו את הכסף והמשיכו ללכת, הכסף נגמר לו בכיס ואז לקח אבנים אשר היו בגג וזרק אותם. מיד כולם כעסו וקיללו וצעקו לראות מי זורק את האבנים.

כסף וטוב זה דבר מובן מאליו, אבנים אפילו אבן הקטנה ביותר כועסים צועקים ומחריבים עולמות שלמים.

אך מי שפגום במידה זאת סימן שחטא אדם הראשון עמוק וחזק בתוכו כי הוא שורש חטא העגל, ראיה קצרה של הנאה ורצונות קצרי תווך, האדם צריך לראות לרחוק ולראות את הכל בכלליות ולא כלשון הגמרא יצר הרע נקרא חמסן שנותן לאדם לראות חמישית הטעם ולא לראות הכל בברור גמור.

וזה היה טעות בני ישראל במדבר בכל פעם ראו דבר בצרות עין, מים, בשר, נוחות צרה, מה עם כל התמונה את זה לא רואים.

ובשבת זאת אשר ממששת ובאה נתעמק בחשבון נפש עמוק על הכל בכלליות ובעמקות ולא ניהיה צרי עין ורואים את טובת עצמנו בלבד אלא לראות הכל בכלליות.

הנה זכינו השבוע הזה להתעלות הנפש גדולה להשתטח בציון מו"ר זקננו רבנו חיים פינטו זצוק"ל ובעוד צדיקים וקדושי עליון אשר הכח העיקרי שלהם היא תמימות עם הקב"ה.

הקפדנו בתקופה האחרונה לעבוד על עצמנו בכל הכח במידת "תמים תיהיה עם ה' אלוקיך" ולכן הקפדנו כמה פעמים להשתטח בקברי האבות אשר התמימות הייתה נר לרגלם.

משתדלים להתפלל על הפרט ועל הכלל לישועה גדולה, לברכה מרובה ושיתמלא משאלות ליבם של אחינו בני ישראל לטובה ולברכה, עוד ינובון בשיבה דשנים ורעננים יהיו.

נמשיך באמונה ובתקווה ובביטחון בהקב"ה ורואים מיום ליום איך אין אדם נוקף אצבע למטה אלא אם כן מכריזים עליו מלמעלה הכל כפתור ופרח דבר דיבור על אופניו.ומיום ליום האמונה והביטחון גודלים ומתחזקים בהקב"ה.

ברכה והצלחה וישועה גדולה.  

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה