שירות חדש: אמפתיה וחיבוק

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('a4bb63e5-5c82-45e7-93c6-e73d5e242d6e','/dyncontent/2024/9/8/9c8b4e81-c302-484f-8021-2228ff2f53ca.jpg',18400,'בלו אייס אייטם כתבה ',525,78,true,20364,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('a4bb63e5-5c82-45e7-93c6-e73d5e242d6e','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18020,'שפע אייטם כתבה ',525,78,true,20364,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('a4bb63e5-5c82-45e7-93c6-e73d5e242d6e','/dyncontent/2024/8/21/6581fe1f-546c-4598-b8e6-86cd7af10d3f.jpg',18239,'עירייה אייטם ',525,78,true,20364,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('a4bb63e5-5c82-45e7-93c6-e73d5e242d6e','/dyncontent/2024/8/7/5067193b-26d8-471b-8cdb-027b2ddffd67.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,20364,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('a4bb63e5-5c82-45e7-93c6-e73d5e242d6e','/dyncontent/2024/11/21/03f786a2-f591-443c-83c8-a3eb37622404.jpg',18504,'נטו חיסכון אייטם כתבה ',525,78,true,20364,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('a4bb63e5-5c82-45e7-93c6-e73d5e242d6e','/dyncontent/2024/8/27/9d7f959a-bbf3-4870-ac1e-bb6b597a0e74.jpg',18332,'אלפרד טניס אייטם כתבה ',525,78,true,20364,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('a4bb63e5-5c82-45e7-93c6-e73d5e242d6e','/dyncontent/2024/11/3/df0fd569-76a9-4891-804e-67058dd74b58.jpg',18639,'קיבוץ השלושה אייטם כתבה ',525,78,true,20364,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

אוכלוסיית החרשים וכבדי השמיעה חיים בינינו ומשתדלים לתפקד בצורה מיטבית, אלא שלעתים נותני השירות לא מודעים לקשיים ולהלכי רוח העוברים על אוכלוסייה זו. יוזמה שנולדה באקראי הולכת ותופסת לה מקום של קבע בימי הסברה הניתנים לעובדים. היום מבינים יותר ומגלים אמפטיה לצרכי האוכלוסייה, והשירות הרבה יותר מכיל

מפגש אקראי של מר חיים דנן מאגף הגביה עם אנשי המחלקה לשיקום מוגבלויות, בעקבות בעיה טכנית שהייתה במועדון החרשים וכבדי השמיעה, הוביל למיזם הסברה יוצא דופן. 

דנן התרשם מהעשייה הברוכה המתבצעת במועדון והבין את החשיבות בחשיפת העובדים נותני השירות לעולמם של החרשים וכבדי השמיעה. 

דנן עניין את מנהלת אגף הגבייה, גב' מזל אבוטבול, שנענתה מיד לרעיון ונתנה אור ירוק להפקתו של יום הסברה לעובדיה. 

במחלקת השיקום החליטו כי מאחר ויום הסברה לעובדים נותני שירות הינו יום חשוב ומשמעותי, נכון יהיה לפתוח את דלת המרכז החברתי לחרשים וכבדי שמיעה, שבמסגרת מחלקת שיקום ומוגבלויות, לכל מי שמעוניין לשמוע וללמוד על עולם החרשים. 

כבר במפגש הראשון ניתן היה לראות את ההתרגשות שאחזה בכל מי שנטל חלק באירוע. "היה זה אירוע יוצא דופן ומפגש ראשון בין 15 עובדים ממחלקת הגבייה, יחד עם מנהלת האגף, לבין עולם שבו התקשורת המתנהלת היא דרך שפת הסימנים", אומרים במחלקת השיקום ומציינים כי "העובדים נחשפו לחברי המועדון ולמדו מהם על הקשיים היום יומיים שלהם לצד הצלחות שלהם". 

צוות המועדון וגב' דבורי צור מ"מפגשים מרתקים דרך שפת הסימנים" רתקו את המשתתפים כאשר תכנית ההסברה חולקה לשניים: בחלק הראשון הוצג המועדון ומשמעות קיומו עבור קהילת החרשים והוצג הקשר האישי של דבורי צור לעולם החרשים. 

צור דיברה על הנגשה ועל דרכים יצירתיות לתקשר עם לקוח חרש ומתוך כך התקיים דיון בו עלו שאלות רבות מצד המשתתפים.

הרצל דוסטר, מורה לציור, סיפר על החוג לקשישים חרשים ונתן דוגמאות מחייו כלקוח/צרכן חרש ואת הקשיים שלו מול נותני רשות שלא תמיד מבינים את המשמעות של להיות חרש, כמו הדוגמא שניגש למכון שמיעה על מנת לרכוש אוזניה למכשיר שמיעה, והסביר להם שהוא חרש ולא עונה לטלפונים אלא רק להודעות כתובות ועדיין אותה מזכירה התקשרה אליו ללא הפסקה ולא תמיד הוא היה ליד אדם שומע שיכול לתווך או לתרגם. 

החלק השני התמקד בפעילות חווייתית הממחישה את הקושי שקיים כשאין תקשורת ברורה וזורמת. את הפעילות העבירה רחל קידר, מדריכה במועדון, חרשת. 

בנוסף, רחל העבירה למשתתפים סדנא מזורזת בשפת הסימנים ולימדה סימנים הנוגעים לאופי התפקיד שבמחלקת הגבייה כמו: גבייה, הוראת קבע, תשלומים, הסדר חוב וכדומה. 

במינהל הרווחה מציינים את חשיבות הפעילות עבור ציבור העובדים ומודים לכל העושים במלאכה. "הסקרנות היתה גדולה ואין ספק כי הצלחנו ל'נפץ' מיתוסים הקשורים בחרשים ובשפת הסימנים" אומרים במועדון. 

"אנשים חרשים הם חלק מהקהילה והמסקנה מיום ההסברה היא ללמוד לצאת מהקופסא, להיות עם ראש גדול ולהבין שחרשות היא אומנם נכות המהווה אבן נגף במקרים רבים, אך עם קצת סבלנות והמון רצון טוב אפשר להתגבר על כל מכשול". 

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('9b92d610-ec1a-463e-a91a-82d8087f691f','/dyncontent/2024/11/5/1a11d1f3-11d6-4bca-aa9a-709aa900e036.gif',18651,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,20366,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('9b92d610-ec1a-463e-a91a-82d8087f691f','/dyncontent/2023/2/12/e960374e-11ea-41ca-b46e-f63254187ad1.jpg',15395,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,true,20366,'Image','');},15]]);})
 
$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('b981adc4-75d5-424f-b013-c57d19bf33b0','/dyncontent/2017/6/5/ddc064ee-648d-4ba4-ad6e-72da51a98ff7.jpg',1808,'אייטם לוח אשדוד נט 525*60',525,78,true,18478,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('b981adc4-75d5-424f-b013-c57d19bf33b0','/dyncontent/2017/6/1/c41baeb6-e29b-4415-b67b-b3940dd9bdf5.gif',1807,'אייטם אירועים 525-60',525,78,true,18478,'Image','');},15]]);})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה