כבוד! תלמידים ממרכז מרו"ם למחוננים הציגו עבודה אקולוגית בכנס ארצי למצוינות בחולון

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('8040fb8f-d6e8-408f-a3ba-6a9c594b8147','/dyncontent/2024/4/1/36c4c515-e187-40ba-a907-b78c74a83078.gif',17682,'תור הזהב אייטם כתבה ',525,78,true,53303,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('8040fb8f-d6e8-408f-a3ba-6a9c594b8147','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,53303,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('8040fb8f-d6e8-408f-a3ba-6a9c594b8147','/dyncontent/2024/3/19/08f1124b-66b0-4b70-8f17-5dd7ae679819.gif',17617,'מכבי אסתטיקה אייטם כתבה ',525,78,true,53303,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('8040fb8f-d6e8-408f-a3ba-6a9c594b8147','/dyncontent/2024/2/21/19022398-7ad1-43fb-980e-4729804bbbee.gif',17526,'הילה אייטם כתבה ',525,78,true,53303,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

נציגי תלמידי כיתה ד' מחוננים מבית הספר מרו״ם באשדוד נבחרו להציג עבודת חקר שביצעו בהנחיית, ד״ר אבינועם לוין וירון גרינברג, בנושא ״אקולוגיה מעשית - המרכז כבית גידול״, בכנס הארצי השמיני לחינוך למצוינות בישראל, שהתקיים היום, בל״ג בעומר, במדיטק בחולון

הכנס הארצי של האגף למחוננים ומצטיינים במשרד החינוך התקיים השנה בסימן "מרחבי שייכות והשפעה", ובחן את מקומם והשפעתם של התלמידים המחוננים, שהם העילית של החינוך בישראל, שהם ברוכי כשרונות,  האם הם מצליחים להוביל שינוי  ולהשפיע על סביבתם הקרובה, על משפחתם, על עירם, על ארצם ואפילו על העולם?
 
היה מאוד מרגש לראות את ילדי מרו״ם (מרכז מחוננים ומצטיינים באשדוד) מספרים בהתלהבות לבאי הכנס על ממצאי החקר שביצעו ועל השפעת החקר של בית הגידול הטבעי  שהקימו בחצר  מרכז מרו"ם. התלמידים חקרו, תכננו והקימו בריכה אקולוגית ביולגית בחצר המרכז.
 
מורי מרכז מרו"ם סיפרו על הנושא שנבחר: ״בחרנו להתמקד בנושא בתי גידול מאחר ומדובר בנושא רלוונטי לכל אדם באשר הוא. בחיי היום יום, אנו מוקפים במגוון רחב של יצורים שמהווים חלק מסביבות חיים מגוונות ודינאמיות שמצד אחד מהוות חלק בלתי נפרד מעולמנו ומנגד, במקרים רבים אנו כלל לא מודעים לקיומן, לחשיבותן ולאפשרויות הלמידה והעשייה שהן פותחות בפנינו. אחד הדברים שעמדו לנגד עיננו בבחירת נושא החקר היה להיחשף לנושאים המהווים חלק מהעולם האמתי שבו אנו מצויים, פועלים בחיי היום יום, ולומדים. כמורים, מטרתנו הייתה ליצור חוויית למידה המשלבת בין הפן התאורטי לפן המעשי כך שבסופו של דבר תבוצע למידה מוכוונת תוצר שבה לכל תלמיד יש אחריות אישית לצד אחריות קבוצתית״.
 
תלמידי כיתה ד' שהשתתפו בכנס זכו להרבה מאוד מחמאות על ההסברים שסיפקו לשאלות באי הכנס וכן על עבודתם המצויונת. ״נחשפנו לעולם תוכן חדש בעבורנו אותו חווינו דרך למידה מעשית שאפשרה לנו להתנסות עם מגוון היבטים של למידה בדרכים מגוונות. היינו שותפים לקבלת החלטות אמתיות ביחס לסביבתנו. פעילות זאת ב"חיים האמתיים" זימנה  לנו ללמוד נורמות התנהגות מקדמות כגון: פיתוח רגש אחריות ודאגה ליצורים חיים, כבוד והערכה לסביבה בה אנו לומדים ושוהים ולמידה על מחזורים טבעיים. התבצעה למידה על מיזוג ויחסי גומלין בין מגוון גורמים המתקיימים זה לצד זה כשהאחריות על הלמידה ועל תוצריה הייתה בידינו", אומרים הילדים. 

על השינוי האקולוגי מספרים מורי מרכז מרו"ם: "הסביבה עברה שינוי בעצם כך שהפכה לסביבה המזמנת ומכילה בתוכה ערכי טבע- ציפורים יכולות לקנן במתקנים שמוקמו ברחבי המרכז. ניתן להשתמש בבריכה שנבנתה כמקור מים וניקוי. הוכנסו מגוון מינים שלא היוו חלק מהמרכז בעבר וניתן ליהנות מהתוצרים הן מבחינת הנוי שהם מוסיפים והן מבחינה לימודית. כמו גם הגדלת המגוון הביולוגיכמורים תפקדנו כמנחים שלומדים  יחד עם התלמידים  תוך כדי תנועה, מתאימים את הלמידה לקצב העבודה ולצרכים ולאתגרים שלנו ומובילים אותנו לקידום הפרויקט.  הגדלנו את  מרחב אפשרויות ההוראה במרכז באופן בו חלק מתכני תכניות הלימודים האחרות יכולים להילמד בעתיד בבית הגידול ולזמן נושאי חקר מתחדשים. אנו  משתפים בידיעותינו ובתוצרינו מגוון אוכלוסיות תלמידים.״

$(function(){setImageBanner('568d3856-84a3-4901-9370-a48eb1364da1','/dyncontent/2024/4/12/5a942a28-5c63-409d-b765-2db1b8e6f2c5.jpg',17748,'תיירות אייטם כתבה ',525,78,false,53305,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה