לאחרונה ערכו חברי קבוצת הנוער של עמותת אור ירוק בתיכון מקיף י' באשדוד תצפית במטרה לאמוד את דפוסי חצית הכביש בעיר. המתנדבים התמקמו בצומת הרחובות הרצל ובן-עמי.

מהנתונים עולה כי יותר מ-37% מהנצפים בעיר חצו את הכביש שלא במעבר חציה. נתון זה גבוה לנתון שנמדד בשנה שעברה, אז נצפו כ-14% הולכי רגל שחצו את הכביש שלא במעבר חציה או באור אדום. תוצאות התצפית נשלחו למפקד משטרת אשדוד.

 

נתוני התצפית באשדוד:

מספר הולכי הרגל שתוצפתו

חצו את הכביש
במעבר חצייה

חצו את הכביש שלא במעבר חצייה

אחוז הולכי הרגל שחצו את הכביש שלא במעבר חצייה

120

75

45

37.5%

 

עמותת אור ירוק: "חציית כביש באור אדום מסכנת את הולך הרגל וגם את נהג הרכב. הולך הרגל חשוף לפגיעת כלי הרכב, אין לו אמצעי הגנה ואילו נהג הרכב בטוח כי כשהוא עובר בירוק, אין דבר שעלול להפריע לו ולכן, עלול להיות מופתע ולבלום בפתאומיות. במפגש בין הולך הגל לכלי הרכב, הולך הרגל תמיד יפסיד. על משטרת ישראל להגביר את האכיפה כנגד הולכי רגל שחוצים באור אדום, כדי להגביר את ההרתעה."

מנתוני עמותת "אור ירוק", עולה כי בעשור האחרון נפגעו 32,273 הולכי רגל ו-1,345 בני אדם נהרגו (2003-2013). מתחילת שנת 2013 נהרגו 67 הולכי רגל, כאשר 49 מהם נהרגו בערים ו-18 נהרגו בכבישים בינעירוניים. עוד עולה מהנתונים, כי כ-60% מהולכי הרגל שנפגעו כשחצו את הכביש, נפגעו במקום שאמור להיות הבטוח עבור הולכי הרגל שחוצים – מעבר החצייה.