היזהרו בחופש הגדול - אשדוד מסוכנת לילדים בדרך

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('0aea47a6-9638-4643-a9e7-7085dd2f0009','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,20364,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('0aea47a6-9638-4643-a9e7-7085dd2f0009','/dyncontent/2024/3/19/08f1124b-66b0-4b70-8f17-5dd7ae679819.gif',17617,'מכבי אסתטיקה אייטם כתבה ',525,78,true,20364,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('0aea47a6-9638-4643-a9e7-7085dd2f0009','/dyncontent/2024/2/21/19022398-7ad1-43fb-980e-4729804bbbee.gif',17526,'הילה אייטם כתבה ',525,78,true,20364,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

בשנת 2012 נפגעו בתאונות דרכים באשדוד 12 ילדים הולכי רגל (גילאי 0-14), מתוכם 11 באורח קל ואחד באורח קשה. שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מהירות נסיעה נמוכה יכולה להיות ההבדל בין חיים ומוות"
בשנת 2012 נפגעו בתאונות דרכים באשדוד 12 ילדים הולכי רגל (גילאי 0-14), מתוכם 11 באורח קל ואחד באורח קשה.

 מדי שנה נפגעים בתאונות דרכים  כ-700 ילדים בממוצע בישראל - הולכי רגל. בערים ונהרגים כ-21 ילדים בממוצע.

על פי הנתונים, בשנת 2012 נהרגו 15 ילדים הולכי רגל בגילאי 0-14 בתאונות דרכים בערים. מדובר על שני ילדים הרוגים יותר מבשנת 2011 (עלייה של 17 אחוז).

 העלייה מדאיגה במיוחד בשל העובדה שמספר תאונות הדרכים הכללי בשנת 2012 היה נמוך בכ-25 אחוז לעומת השנה הקודמת. המשמעות היא, שהיפגעותם של ילדים מתאונות דרכים בישראל חמורה באופן מיוחד.

 שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, אמר: "ככל שהמדינה תפעל להשקיע בתשתיות כך שיבנו יותר פסי האטה ומעברי חצייה מוגבהים, בעיקר בסביבת ריכוז גבוהה של ילדים ותפנה משאבים להגברת המודעות וההסברה באמצעות החינוך לבטיחות - כך נוכל להילחם בתופעה האיומה של אובדנם של ילדים קטנים. מהירות נסיעה נמוכה יכולה להיות ההבדל בין חיים ומוות".

אוכלוסיית הילדים היא אחת משלוש האוכלוסיות הפגיעות ביותר בתאונות דרכים, יחד עם צעירים וקשישים. האיסור על ילדים עד גיל תשע לחצות את הכביש בגפם, נובע מהעובדה כי ילדים בגיל הזה נמוכים ולא ניתן לראות את ראשם מעל מכוניות חונות. לילדים גם אין את היכולת לקשר בין רעש מנוע הרכב והסכנה המתקרבת. הם גם פזיזים ולא צפויים.

שיעורי התמותה מתאונות דרכים עולים עם הגיל ומשקפים את התפתחות התנהלותם של הילדים בדרך. ילדים בגיל הרך מוסעים על ידי ההורים, ואילו ילדים בוגרים יותר מתנהלים בצורה עצמאית יותר (הולכים ברגל, רוכבים על אופניים או משתמשים בתחבורה הציבורית).

"כדי לצמצם את היפגעותם של ילדים, יש להגביר את ההסברה בגני הילדים ובבתי הספר, על הסכנות שבכביש ולחנך כבר מגיל צעיר לבטיחות בדרכים. כמו כן, על המדינה להשקיע משאבים בסביבת גני ילדים, בתי ספר ומתנס"ים על מנת שאלו יהיו בטוחים עבור הילדים. יש לבנות פסי האטה ולהתקין שלטים ותמרורים המתריעים כי ישנם ילדים בדרך.

בנוסף, על המשטרה להגביר את האכיפה והנראות בסביבת ריכוז גבוהה של ילדים, כדי להרתיע נהגים מלנסוע במהירות שאיננה מתאימה לתנאי הדרך", סיכמו בעמותת אור ירוק.

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('62b33ada-c3fb-4852-be39-730072172eed','/dyncontent/2024/4/12/5a942a28-5c63-409d-b765-2db1b8e6f2c5.jpg',17748,'תיירות אייטם כתבה ',525,78,true,20366,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('62b33ada-c3fb-4852-be39-730072172eed','/dyncontent/2024/4/18/cb46861c-40a3-4bc9-b354-4e7ed0617ae4.gif',17784,'ביג תדמית אייטם כתבה ',525,78,true,20366,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('62b33ada-c3fb-4852-be39-730072172eed','/dyncontent/2023/2/12/e960374e-11ea-41ca-b46e-f63254187ad1.jpg',15395,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,true,20366,'Image','');},15]]);})
 
$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('47fbad3c-fae5-4784-86ad-19cc05d6b03a','/dyncontent/2017/6/1/c41baeb6-e29b-4415-b67b-b3940dd9bdf5.gif',1807,'אייטם אירועים 525-60',525,78,true,18478,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('47fbad3c-fae5-4784-86ad-19cc05d6b03a','/dyncontent/2017/6/5/ddc064ee-648d-4ba4-ad6e-72da51a98ff7.jpg',1808,'אייטם לוח אשדוד נט 525*60',525,78,true,18478,'Image','');},15]]);})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה